qualbeen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 ja for jeg vil heller flytte til firefox opera hvor hullene faktisk er farlig man kan ikke rømme hver gang det kommer ett hull da... 7374901[/snapback] Enig i at det blir dumt å rømme til en annen nettleser for å omgå hullene i windows. Hvis det finnes patcher o.l. tilgjenlig, så sørg for all del å installer disse! Windows-update er en fin tjeneste til slikt Men tror du virkelig at hullene til IE er mindre farligere en de som finnes i firefox og opera? De aller fleste jeg har møtt er av motsatt oppfatning, bl.a. fordi IE er en integrert del av windows (IE er bakt dypt inn windows-kaken en sted ), hvilket kanskje kan føre til at hull i IE også kan ramme selve operativsystemet. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 vel nå var det safari jeg mente da og ikke IE Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jo flere som kjører OSX jo flere "ondsinnede koder" vil bli sluppet for det. Ingen som gidder å lage noe til et os som en promille av verdens befolking bruker. 7369076[/snapback] Om det er slik som du sier så burde det vel også gjennspeile seg i antall prosent virus som finnes til de to plattformene. OS X brukes av omlag 3 prosent, men det finnes allikevel 0 virus til OS X. Hvordan kan dette ha seg? 7369175[/snapback] Det er passelig dumt å påstå at det sammenhengen mellom antall brukere og antall virus liksom skulle vært linjær. Det er jo nettopp dette jeg prøver å få frem her. Antall brukere har ikke nødvendigvis noen sammenheng med antall hull/feil. Det har tilogmed blitt arrangert konkurranser med premier for å hacke mac'er uten resultat. Det siste var vel at ett Antivirusfirma gikk ut og ville gi en pengepremie til den første som lagde ett virus til OS X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå