Gå til innhold

Fotograf i svart-hvitt

riktig

Anbefalte innlegg

Legger ut et par bilder jeg tok for et par måneder siden, da jeg var hos min eks-kollega og lekte med hans 70-200 f/2,8 USM IS, som er brukt her.

Bildet av fingrene har noe støy og artifacts, pga at jeg brukte en plugin ved navn Lucis Art for å fremheve detaljer og tekstur, noe som kan ha en uønsket effekt. Dette kan fikses, men står på min "to be fixed-liste". :whistle:

Lurer ganske enkelt på om jeg er på bærtur med dette, eller om det funker?

post-57260-1164609690_thumb.jpg

post-57260-1164609708_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Lucis Art pluginen din gir utrolig tøffe kontraster, antar det er "betal-plugin" eller så kunne jeg tenkt meg at du la ut en link til den :)

Synes begge bildene er fine. Fokusen kunne etter min smak ligget ett annet sted i bilde nr2. F.eks. ved høyre pekfinger, men det hadde jo gitt bildet en helt annen mening. Detaljene på hånden gir meg tanker om at denne personen er en som har opplevd mye, rett og slett en "gammel traver".

Utrykket til mannen i bilde nr1 klarer jeg ikke helt å sette fingeren på. Er utrolig bra fanget, tror at det er ett bilde alle vil tolke litt forskjellig. Hva tenker/føler denne mannen?

Synes dette funker veldig bra :)

Lenke til kommentar
Og digg objektiv :wee:

7367023[/snapback]

Er du GAL? Jeg vil ha i julegave! :love:

Lucis er betal ja, og egentlig altfor dyr. Den funker egentlig best på natur og arkitektur etter min mening, da den ofte gir en slags hdr-aktig feeling. Bruker den aldri på mennesker, med unntak av her.

Programmet ble opprinnelig skrevet for å fremheve detaljer i uklare røntgenbilder. Og det gjør den absolutt, fremhever detaljer i alt, inkludert støy.

Takk for kommentarer! Begge disse er noe på kanten av hva jeg ville gjort ellers, men syns de var litt artige på hver sin måte.

Ansiktsuttrykket kommer av god gammeldags galskap. :w00t:

Lenke til kommentar

For meg er det klart det første bildet. Flott plassert fokus med så snever DOF som man får med denne kanonen. Muligens litt tett utsnitt, men kan ikke si det ikke funker. Artig utrykk han satte i.

Fyren er forresten steike lik André Agassi...

Det andre bildet kan jeg ikke si fenget meg så veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...