Gå til innhold

7:39 min, 1280 x 720 video - Motorstorm ingame

KongRudi

Anbefalte innlegg

Denne fysikken du så hemningsløst skryter av, Dragon Hunter:

Hva får deg til å påstå at denne er råere enn noe som helst annet?

Dette har du å vise skrekkelig gode kilder på at stemmer..

7368079[/snapback]

Det er visst nok Havok 4.0, det eneste annonserte 360-spillet som bruker Havok 4.0, er Alan Wake, og det er lenge til det kommer. Til sammenligning bruker Oblivion en modifisert versjon av Havok 2.0. Alle som har sett trailere fra Motorstorm, ser at fysikken er heftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes fysikken på hvordan bilene/motorsykklene oppfører seg til tider er veldig bra, men noen ganger er det som jeg sa at det ser ut som THPS. F.eks at sykkelen kan lande i nesten 90 grader mot fartsrettningen og kjøre videre.

Kræsjfysikken ser, for meg, helt ordinær ut.

Lenke til kommentar

Det er visst nok Havok 4.0, det eneste annonserte 360-spillet som bruker Havok 4.0, er Alan Wake, og det er lenge til det kommer. Til sammenligning bruker Oblivion en modifisert versjon av Havok 2.0. Alle som har sett trailere fra Motorstorm, ser at fysikken er heftig.

7368136[/snapback]

Visst nok? Du har vel noen kilder siden du er så bombastisk.

For all del, fysikken er ikke dårlig, men jeg opplevde ikke noen form for hakeslipp av det her. Så; jeg er ikke av de som mener at fysikken er pr definisjon "Heftig."

Min definisjon er "bra, men med mangler som VoOdoO påpeker, samt at diverse barrierer i spillet ikke påvirkes av bilen, men bare fører bilen i ny retning. Tilfelle av dette ser dere nøyaktig: 05:47 ut i klippet).

Mener å huske at selv Burnout Revenge var fullt på høyde med dette når det kom til kollisjoner.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Har no sett videoen, og dette har eg å seie:

Gameplay messig ser motorstorm heilt fantastisk ut. Det ser ut som eit skikkelig dritfett racing spel, med stor frihet.

Grafikken er god nok den- men, den er milevis ifrå filmen som "blei kjørt in realtime" på SONY sin PRE E3 konferanse 2005. Sjå på karakteren som sit på motorsykkelen heilt i starten av videoen.

Fysikken ser moro ut, havok 2 eller 4, det er ikkje noko revolusjon på gong.

Når ein motorsykkel treff ein bil bak ifrå, vil ikkje bilen bli skubba ein meter og to til sida. Sjå 01:38.

Og så syns eg at bilar og motorsyklar "slidar" litt for mykje, verkar som om dei ikkje heng fast i bakken. Og når det blir foretatt svinging med kontrollaren i lufta, så svinger faktisk motorsykkelen i lufta og.

Og kvar er den utrulege skademotoren? Har sett pile-ups i spelet, men ingen av bilane tar noko særleg med skade.

Utanom når dei treff slike "punkt" utanfor bana, då eksploderar dei jo, og det ser unekteleg kult ut, men litt dårlig at bilane ikkje ser ut til å miste delar og slikt når dei kjem i kontakt med andre bilar.

Uansett, eit spel eg gledar meg til å spele.

PS. Pendulum - Slam, rockar :thumbup:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Når det gjelder Havok, det er bare en API, og nyeste versjon (4) er kompatibel med alle nestegenerasjonskonsollene, klart man får utnyttet den bedre på PS3 eller X360 enn på Wii, men den er ihvertfall kompatibel. Skal tross alt en del kraft til for å drive fysikk, når det gjelder CPU.

Havok har jo lenge vært den ledende middleware-pakka når det gjelder fysikk, og kommende spill som har fysikk som en del av spillbarheten vil antakeligvis bruke siste versjon, noe annet er ikke særlig logisk. Når det er sagt, dette er de annonserte titlene til nestegenerasjonskonsollene som bruker Havok: Alan Wake, Alone in The Dark, Assassin's Creed, Bioshock, Crackdown, Happy Feet, Heavenly Sword, Hellgate: London, Killzone 2, L.A. Noire, Lost Planet, LOTR Online: Shadows of Angmar, Medal of Honor: Airborne, MotorStorm, Painkiller: Hell Wars, Sonic the Hedgehog, Stranglehold og Tony Hawk's Project 8.

Virker sannsynlig at Alan Wake og MotorStorm bruker versjon 4.0, kanskje Assassin's Creed også? Og Stranglehold. Veit ikke hvilken versjon THPS 8 bruker.

Lenke til kommentar

Virker som DH tar alt negativt om PS3 personlig inn over seg :p

Men joda, dette ser ihvertfall mye bedre utt en de første work-in progress filmene som viste sirup og vas. Fartsfølelsen her er betydelig bedre ihvertfalll, og no ser det faktisk litt artig ut. Dog skjønner eg ikkje de som sier at dette er nært opp imot det vi såg på E3 05, for det er det ikkje,på langt nær.. Men det visste vi jo alle sammen at det ikkje ville skje.

Eg syns det ser morro ut eg, hjelper ihvertfall på med musikken :wee:

EDIT: Multiplayer her kan jo bli ganske så digg da :cool:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror ikke det er ment at spillet skal bli noen bilsimulator selv om du kan velge forskjellige sykler, biler og lastebiler, hvis det er dette du er ute etter, så er isåfall både Gran Turisimo og Forza spillene ett mye bedre valg, vil jeg tro.

Hvis du vil kan du helt sikkert finne masse feil med dette spillet også.

F.eks finnes det jo alltid plenty urealistisk ting i spillet hvis du leter, bl.a. at når noen falt fra et stup som ser ut til å være 100 meter høyt, og i tillegg så eksploderer sykkelen du sitter på i luften mens du faller, og alikevell så popper du tilbake på veien et sekund senere med føreren helt uskadd. :yes:

Men det er ikke slikt jeg bryr meg om.

Jeg falt fullstendig for hvor moro det ser ut til å være, og tenkte derfor å legge ut en link til gameplay her på gamer, dersom andre kanskje ville se gameplay fra utskjelte Motorstorm.

Var ikke mening om å bygge opp noe falsk hype eller 'bashe' Wii eller 360 om noen skulle tro det, de får plenty bra spill de også, men ikke dette spillet.

Video'en viser tydelig hvordan det ser ut når du spiller, det var nå egentlig ment som en referanse til hvilken plattform spillet kommer på.

Angående motorsykkelisten som vrir på hodet hele tiden, tror jeg skjer når det kommer større biler bakfra, så skal dem ha mulighet til å flykte.

Da støøre kjøretøy alltid vil prøve å krasje mindre kjøretøy.

Men hvorfor hun vrikker på rumpen på alle hoppene, skjønner jeg ikke dog.. ;)

Lenke til kommentar

Gidd ikkje henge meg opp i det tekniske...synest alt ser veldig bra ut, pen grafikk, god fysikk, og god fartskjensle. Men sjølve spelet synest eg ser heilt rått ut. :) Det einaste eg kunne ha tenkt meg var våpen (a la Mashed) for å gjere det endå meir intenst. Ellers håpar eg dei har tenkt på tospelar-modusar. Eg gir blaffen i om eg kan spele mot 255 spelarar over Internett, men at ein kan spele to stykker i lag på samme konsoll, og då gjerne noko meir enn enkelt-løp, vil vere eit digert pluss. Ein kooperativ tospelar-modus som i XG3 ville vore veldig bra.

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

oj! dette ser jo helt likt ut som ingame filmene fra E3 :roll:

fysikken virker alt for treg, hvis man ser på starten når sykkelen eller bilene rundt kræsjer og brenner, ser ikke så naturlig ut.. går nesten i sakte film.

flamene så også teite ut sånn de fulgte etter..

buskene er bare der bilene kjører bare igjenom... come on nexgen?

dirten på skjermen, lattlig.

dette blir ekstra skuffende siden de blåser det opp noe så jævelig med de "ingame videoene" som ser veldig bra ut, men så ser det egentlig slik ut?

kan det her virkelig ikke gjøres på en PS2?

grafikken var grei men, ikke nexgen som sony driver og maser så veldig om...

p.s er ikke konsoll fanboy... er spill fanboy... kule og bra spill gjør konsollen bra.

hadde PS3 hat alle spillene som kommer til 360 hadde det vært valget.

kommer sikkert til og skaffe meg en PS3 hvis den blir billigere og det kommer noen spill jeg vill ha.

Lenke til kommentar

p.s er ikke konsoll fanboy... er spill fanboy... kule og bra spill gjør konsollen bra.

hadde PS3 hat alle spillene som kommer til 360 hadde det vært valget.

kommer sikkert til og skaffe meg en PS3 hvis den blir billigere og det kommer noen spill jeg vill ha.

7369796[/snapback]

Støtter denne. Er ingen fanboy, og har heller ingen betenkligheter med å si at dette var skuffende saker. Helt middels grafikk ispedd kjedelig gameplay. Kommer sannsynligvis til å kjøpe en PS3 med tiden, men dette spillet styrer jeg glatt forbi.

Lenke til kommentar

Noen som la merke til at de holdt på å sovne ca. 3:47 ut i videoen? :tease:

Med andre ord: ok grafikk (reagerte også på buskene), ok fysikk (men hvem er det som slapper av helt i armer og bein som en testdokke når de faller ned et stup og inn i en fjellvegg?), ok gamep..zzZZZzzz rettelse: kjedelig gameplay. Dette virker som et fryktelig middels spill syns jeg, et typisk spill jeg går lei av etter et kvarter.

Konklusjon: tror jeg venter til MGS4. :yes:

Lenke til kommentar

Holdt på å sovne selv gitt. Jeg så ingenting som var "banebrytende" med dette spillet, grafikken er som jeg forventer den utifra å se på dagens spill, fysikken var helt ok, ikke noe der blew me away. Sier meg enig i Polluks at gameplayet så kjedelig ut og at jeg hadde lagt dette på hylla etter et par runder.

Lenke til kommentar

Ser ut som et artig spill som en kan plukke opp og spille uten å sette seg alt for mye inn i, ala burnout. Liker slike spill jeg. :thumbup:

Skjønner også at mange er skuffet, men dette får utviklerene ta på egen kappe. Skjønner ikke vitsen med å buse frem med at en prerendret sekvens er real time når den er så langt unna sannheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...