Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Si opp jobben mens en er sykemeldt ?


Wild Berries

Anbefalte innlegg

Hei, håper dette er det rette forum å stille følgende spørsmål :

 

Kan jeg si opp jobben når jeg er sykemeldt ? (Jeg har blitt tilbudt en jobb i ett konkurrende firma, og de vil ha meg inn så fort som mulig, men har 3 måneder`s oppsigelse tid).

 

Jeg vet at en ikke kan bli sagt opp når en er sykemeldt, men.. andre veien ?

 

Jeg er opptatt av at alt skal være korrekt :ermm:

 

For alle sine parter er det greit at det går riktig for seg.

 

Takk for innspill og svar på forhånd. :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, du kan jo alltids spørre sjefene i firmaet ditt om du kan slippe å måtte jobbe ut oppsigelsestiden pga et tilbud fra et annet firma. Du kan vel alltid si opp når du er sykemeldt men må vel forsatt jobbe ut oppsigelsestiden.

7366839[/snapback]

 

 

Takk for svar :thumbup: Men er det riktig å gjøre det, siden en har "beskyttelse" mot å bli sagt opp om en er sykemeldt ?

 

Vil ikke at det skal være feil gjort av meg, og "legge" listen der.

 

Takker på forhånd for flere innspill. :yes:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Det å ikke kunne bli sagt opp mens man er sykemeldt er en ensidig beskyttelse for arbeidstaker. Det er ingen grunn til at det skulle gjelde andre veien.

7367373[/snapback]

 

 

Helt riktig HeltNils. :)

 

Har sjekket rundt omkring, og snakket med fagforeningen om det, ingen problemer i det hele tatt.

 

Bortsett fra at sjefen en blitt noe vrang....ofte slik, ja :dontgetit:

 

Takk for hjelpen, til Dere alle. :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien for å si opp jobben mens du er sykemeldt, men du kan alikevel ikke starte i den nye jobben før oppsigelsesperioden er over..

 

Dog er det aldri noe sjakktrekk å være sykemeldt i oppsigelsesperioden mtp. senere referanser.

 

I og med det er en konkurerende bedrift, så antar jeg du heller ikke har noen karenklausuler i arbeidkontrakten din..?

Lenke til kommentar

De stedene jeg har jobbet har alle alltid måtte jobbe ut oppsigelsestiden. Dette for å bl.a. gi opplæring til ny arbeidstaker etc. Hvis du selv ber om å få slutte før oppsigelsestiden er over arb.giver går med på det, er det ikke noe problem..du kan dog ikke forvente å få lønn for denne perioden da hvis du selv ønsker å slutte.

 

Ang. feriepenger så har ikke arb.giver rett til å trekke deg/holde igjen disse da dette er penger du allerede HAR tjent opp, med mindre du tidligere har fått utbetalt for mye lønn f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...