Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det smalt og PC-en funket ikke mer.

Anbefalte innlegg

Jeg satt og spilte WoW, da plutselig det skjedde. Det sa pang og den stasjonære pc-en min tok kvelden. :(

Jeg prøvde og skru den på igjen, men ingenting lyste. Hva er det mest sannsynlig at har skjedd, og hvilke komponenter tipper dere på at jeg må bytte ut?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være PSU som ikke vil mer. Det er det første jeg ville ha sjekket. Men du kan jo å skru opp maskinen og se om du ser noen skader på andre deler inni maskinen.

Men prøv PSU først, er du heldig så er det kun den som har tatt kvelden.. Men rart de skal smelle :S

7366450[/snapback]

Ja det er derfor jeg også mistenker at powersupplyen har gått også.

Problemet mitt er at det er ingen jeg kjenner som tar sjangsen på at jeg skal prøve dems deler i min PC.

:hmm:

Jeg kjøpte PC-en på komplett.. Der fikk jeg med 1 3 års service avtale. Men de som jeg har avtalen oss har lagt ned eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at det er en eller flere kondensator(er) i PSU'en din som sprengte (dermed smeller det relativt kraftig, alt etter hvor stor kondensatoren var)

Det med at ingen du kjenne vil låne deg testdeler; Spør om du kan få teste med deres PSU, og at dersom den blir ødelagt kjøper du ny til dem, sjangsen for at deres PSU blir ødelagt er minimal ;)

Send mail til komplett, hvor du forklarer situasjonen og oppgir relevante fakta (som navn på de du hadde avtalen med osv)

Er de greie vil du få det på serviceavtalen, om de er lovpålagte til det tviler jeg på, siden avtalen ikke er mellom deg og komplett, men mellom tredjepart og komplett.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Jeg gjetter på at det er en eller flere kondensator(er) i PSU'en din som sprengte (dermed smeller det relativt kraftig, alt etter hvor stor kondensatoren var)

Det med at ingen du kjenne vil låne deg testdeler; Spør om du kan få teste med deres PSU, og at dersom den blir ødelagt kjøper du ny til dem, sjangsen for at deres PSU blir ødelagt er minimal ;)

Send mail til komplett, hvor du forklarer situasjonen og oppgir relevante fakta (som navn på de du hadde avtalen med osv)

Er de greie vil du få det på serviceavtalen, om de er lovpålagte til det tviler jeg på, siden avtalen ikke er mellom deg og komplett, men mellom tredjepart og komplett.

Lykke til ;)

7366486[/snapback]

Ja jeg kunne skrive til komplett og forklart situasjonen. Men ja, jeg har ikke betalt noe ekstra for den tjenesten med 3 parts service avtale, dessuten har det snart gått 3 år.

Jeg får teste med en annen powersupply. Takk for hjelpen.

Jeg fant hvordan jeg jumpstarter, men for og være helt ærlig tror jeg at jeg holder meg unna denslags. Hehe jeg er ikke typen til sånnt.

Lenke til kommentar
Er ikke no farlig å jumpstarte. Du kan bruke en binders f.eks., har gjort det selv en gooood del ganger for å teste PSU'er :)

7366528[/snapback]

Okey.. Jeg føler meg litt vågal.. Men det får bli i morgen, så skal jeg si dere hvordan det gikk , hehe.

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når du jumpstarter er det forøvrig veldig (!) viktig at du kobler løs ALT av P4/P8/PCIe/HDD-kontakter og BARE har på en LED eller en vifte eller noe som gir indikasjon på at PSU funker.

7372984[/snapback]

Eller ingenting i det heletatt og høre når viften(e) på PSU spinner opp... ? :hmm::p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...