monzilla Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sitter med magefølelsen på at de blir det, men jeg greier ikke helt å dokumentere dette? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva tenker du på? At innvandringspolitikken overser deres behov, eller at norske folk ser en utlending og tenker whatever? Eller at mediaene skaper et bilde av de som ikke samsvarer til hvem de faktisk er? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Tenkte spørsmålet så bra i hodet mitt, mens når jeg leser det ser jeg at det var veldig diffusert Jeg tenker hovedsakelig på i media. Media skaper jo et bilde av "oss" og "de" eller? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jeg tenker hovedsakelig på i media. Media skaper jo et bilde av "oss" og "de" eller? Så var det det med disse "innvandrere" da at de ikke bare èn gruppe. Det er østasiater, sørasiater, vestasiater, vesteuropeere, østeuropeere, skandinaver, nordamerikanere, søramerikanere, afrikanere osv. osv. og alle gruppene er forskjellige på mange måter. Den gruppen i europa som blir omtalt mest negativt, nemlig muslimer, klarer stort sett kunststykket selv når de distanserer seg fra landenes egne befolkninger, nekter å følge samfunnets spilleregler, og til og med presterer å kreve at andre skal være mer som dem, eller så smeller det... At europeere fryser slike folk ute av "det gode selskap" er en forståelig og naturlig reaksjon på en intolerant og aggressiv, inntrengende paralellkultur. Alikevel synes jeg vi i europa stort sett klarer balansegangen, da vi heller ikke skal dømme alle over èn kam, og folk skal ha en sjans, uansett bakgrunn. Endret 27. november 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå