vargaz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 OS: WinXP MCE Kort: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Problem: Hvordan aktiverer man/trenger man å aktivere TV-out (s-video out) på dette kortet? Raskt svar ønskes Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vargaz skrev: OS: WinXP MCEKort: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Problem: Hvordan aktiverer man/trenger man å aktivere TV-out (s-video out) på dette kortet? Raskt svar ønskes 7365997[/snapback] Er ikke tv-out på tv-kort (unntak pvr350)... Det er skjermkort som har dette... S-video inngangen er for bilde-inn... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 hm.. hva er s-video'en i dette kortet til da? Hvordan får jeg koblet dette til min tv? må jeg da også ha et skjermkort? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...-_del_2/23801/1 var denne jeg tok utgangspunkt i når jeg satte opp maskinen.. vil det si at de ikke brukte denne på noen tv? men kun på pc'n? eller? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vargaz skrev: http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...-_del_2/23801/1 var denne jeg tok utgangspunkt i når jeg satte opp maskinen.. vil det si at de ikke brukte denne på noen tv? men kun på pc'n? eller? 7366106[/snapback] Det hovedkortet har onboard skjermkort.... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 dvs? altså det har onboard, vga kort.. som gjør at man kan kommunisere med en pc skjerm.. vet ikke om ny lcd tv'er har dette? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vargaz skrev: dvs? altså det har onboard, vga kort.. som gjør at man kan kommunisere med en pc skjerm.. vet ikke om ny lcd tv'er har dette? 7366190[/snapback] Det vil si at det hovedkortet har skjermkort innebygget, med standard portene på. Så at den hadde både DVI-D, VGA og tv-ut. Med dette kan du koble til både pc-skjerm, vanlig tv (bliderør) og flat-tv Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) http://static.hardwareluxx.de:443/hardware...8N-VM_CSM_1.jpg der er kortet ifra siden... ser ingen s-video out iallefall.. jeg har altså VGA og DVI utgang på hovedkortet mitt, akkurat som det der har.. Endret 26. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vargaz skrev: http://static.hardwareluxx.de:443/hardware...8N-VM_CSM_1.jpgder er kortet ifra siden... ser ingen s-video out iallefall.. jeg har altså VGA og DVI utgang på hovedkortet mitt, akkurat som det der har.. 7366359[/snapback] Oki, syns jeg så i spec at det var tv-ut.... hm... Hvordan tv skal du koble den til? LCD? Vanlig bilderør? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jeg skal koble den til en tv via S-video... altså det er en vanlig bilderør's tv... Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vargaz skrev: Jeg skal koble den til en tv via S-video... altså det er en vanlig bilderør's tv... 7366391[/snapback] Okay, da trenger du en vga til component/s-video adapter... har prøvd denne og den funker bra. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=ti:0;p:990195 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 hm...dyrt nesten like billig å kjøpe et skjermkort da.. uff... enda en ekstra utgift i prosjektet... dette går åt skogen... Lenke til kommentar
whom Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har dette tv-kortet selv, og det stemmer vel at s-videoen er ment for tv-inn, dog. fikk ikke jeg det til å fungere. Nå får jeg TV inn fra tuneren via coaxial kabel, den dårligste kabelen er laget. Betraktelig bedre ville det blitt om jeg byttet inngangskilden fra coax til s-video. Dessverre har ikke tuneren min s-video ut; den har bare coax og scart ut. Men jeg så enda håp; sette et scart->s-video adapter på scarten. Dessverre fikk jeg ingenting igjennom s-video, intet bilde ble vist. Ser ikke hvorfor det ikke skulle fungere, så vil prøve mer senere. Men lurer på om noen har testet Tuner-scart -> konventert til s-video og inn i TV-kortet? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 whom skrev: Har dette tv-kortet selv, og det stemmer vel at s-videoen er ment for tv-inn, dog. fikk ikke jeg det til å fungere. Nå får jeg TV inn fra tuneren via coaxial kabel, den dårligste kabelen er laget. Betraktelig bedre ville det blitt om jeg byttet inngangskilden fra coax til s-video. Dessverre har ikke tuneren min s-video ut; den har bare coax og scart ut. Men jeg så enda håp; sette et scart->s-video adapter på scarten. Dessverre fikk jeg ingenting igjennom s-video, intet bilde ble vist. Ser ikke hvorfor det ikke skulle fungere, så vil prøve mer senere. Men lurer på om noen har testet Tuner-scart -> konventert til s-video og inn i TV-kortet? 7366499[/snapback] Dette er vel og bra... men hjelper ikke med tanke på tv ut... Ville kanskje kjøpt et skikkelig pci-e skjermkort da... Kanskje et med hdcp støtte og hdmi, så har du sikret fremtiden din Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 vargaz skrev: http://static.hardwareluxx.de:443/hardware...8N-VM_CSM_1.jpgder er kortet ifra siden... ser ingen s-video out iallefall.. jeg har altså VGA og DVI utgang på hovedkortet mitt, akkurat som det der har.. 7366359[/snapback] vargaz skrev: hm...dyrt nesten like billig å kjøpe et skjermkort da.. uff... enda en ekstra utgift i prosjektet... dette går åt skogen... 7366478[/snapback] Nei, nei, nei Du har et A8N-VM CSM hovedkort? Som det står i bruksanvisningen på dette hovedkortet så får du S-Video ut på det, men du må kjøpe en modul for det. Komplett for eksempel har denne modulen på lager: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315970 Den koster 79 kroner... Her er bilde av den: Sånne ting som dette må du sjekke før du bestiller varene... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Har ikke det kortet, stolet på guiden jeg, og føler meg nå lurt. Prosjektet er 2uker ++ etter skjema, ligger 2000kr over budsjett og er enda ikke ferdig. Tipper det blir å kjøpe seg et PCI-E kort å prøve med, noen som vet av et lite PCI-E kort for en pris rundt 500kr? Vifteløst + lite Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 vargaz skrev: Har ikke det kortet, stolet på guiden jeg, og føler meg nå lurt. Prosjektet er 2uker ++ etter skjema, ligger 2000kr over budsjett og er enda ikke ferdig. Tipper det blir å kjøpe seg et PCI-E kort å prøve med, noen som vet av et lite PCI-E kort for en pris rundt 500kr? Vifteløst + lite 7367030[/snapback] Guiden er laget for tilkobling av en LCD-TV over DVI-kontakten. Du har ingen grunn til å føle deg lurt, du burde gjort litt mer research før du bestilte. TV-ut moduelen jeg linket til i forrige post er fremdeles billigere enn et PCIe-kort til 500 kroner... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Gjorde relativt mye research før jeg bestillte, men sto nok litt for dårlig opplyst om dette... får vel gå til å kjøpe meg et nytt skjermkort.. å kjøpe en slik modul som ikke passer er det ingen framtid i.. evnt så var det en slik overgang jeg kunne kjøpt meg... Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 vargaz skrev: Gjorde relativt mye research før jeg bestillte, men sto nok litt for dårlig opplyst om dette... får vel gå til å kjøpe meg et nytt skjermkort.. å kjøpe en slik modul som ikke passer er det ingen framtid i.. evnt så var det en slik overgang jeg kunne kjøpt meg... 7367675[/snapback] Jeg ville heller ha kjørt den tilleggs-braketten for tv-ut, enn å kjøpe adapteret eller nytt skjermkort... var vel snakk om 75kr eller noe... Bedre bilde blir det også. Skjermkort for fremtiden kan du jo heller vente med til du trenger det... da er de mye billigere enn nå også... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 vargaz skrev: å kjøpe en slik modul som ikke passer er det ingen framtid i.. evnt så var det en slik overgang jeg kunne kjøpt meg... 7367675[/snapback] ? Modulen passer den, Har selv ett A8N-VM CSM kort i min egen HTPC med en lik modul. Brukte S-VHS ut på den selv frem til jeg fikk meg LCD-TV og gikk over til DVI. Det er jo det desidert billigste alternativet, i og med at du i tidligere poster har klaget på at du er over budsjettet. I og med at du også bare skal bruke en CRT-TV så er det integrerte grafikkortet mer enn bra nok til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå