Gå til innhold

Dårlig bildekvalitet på Samsung LE-32R75B

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg ny TV i går lørdag, en Samsung LE-32R75B til den nette sum av 12 000 kr.

Jeg har digital parabol ifra Canal Digital.

Men jeg synes kvaliteten på bildet er dårlig.. Ser jeg f.eks på musikkvideoer på MTV, så er bildet uklart, ser jeg på dokumentarer på Discovery er bildet også uklart, og til tider ser jeg firkanter på bildet.

Kan noen forklare meg om det skal være slik ? Trodde Samsung var en av de beste når det kom til bildekvalitet, og spesielt bra skulle det bli med digital parabol.

Har også prøvd å teste med en DVD film, her er jeg usikker på om kvaliteten på selve filmen rett og slett er for dårlig til å få frem hva skjermen skal klare. Har dere noen filmer som passer bra for å teste ?

Eneste jeg ikke har prøvd nå er å kjøre en HD film fra pc`en via VGA kontakten på tv`en.

Sitter nå med litt blandede følelser om det var ett lurt kjøp eller ikke.. Tv`en er lekker og se på, men så lenge bildet ikke er optimalt er jeg skuffet.

Er også veldig forvirret over om det er LCD eller Plasma som er tingen, kjøpte LCD fordi at jeg skal bruke den en del med pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har LE-32R72B som er nærmest identisk. Jeg kjører vanlig antennesignal, og likevel er bildet ganske så bra. (Spesielt på NRK, gamle serier på TV2 som McGyver har en tendens til å være noe kornete) Jeg har koblet dvd-spilleren min til hdmi-inngangen på tv'en, og får rett og slett sylskarpt bilde, spilleren min gir 576p ut. Er du sikker på at du ikke har rotet med innstillingene?

Her er noe linker til ulike tweakforum:

http://www.avforums.com/forums/showthread....d=1#post3047077

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts....1745&PN=1&TPN=1

Tv'en er veldig bra, så du har avgjort ikke gjort et dårlig kjøp. (Med mindre det er noe fysisk galt med apparatet ditt da.) :)

Lenke til kommentar

Har 3 forskjellige scart kabler.. Er usikker på merke men kablene skal være av OK kvalitet de, ene er med gullbelagte kontakter som de så fint kaller det..

Bare lurer på om jeg skal stikke på buikken i morgen å snakke med de.. for slik det er nå er jeg ikke imponert akkurat.

DVD spilleren er forøvrig en Pioneer DV2850

Lenke til kommentar

Den er prøvd.. det var den første kontakten jeg prøvde når jeg monterte opp tv`en.. så prøvde jeg EXT1

Prøvde forøvrig å endre utsignalet på dekoderen til CVBS eller no, og det ble bare verre da.

Tror jeg skal stikke til forhandleren i morgen å prøvd en annen kabel, av type monster eller noe slikt.

Men må få testet tv`en mot pc`en også.. er det like crappy bilde der må det jo være noe rart med skjermen.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Idag var jeg hos forhandleren og fikk testet tv`en..

De mente at det ikke var noe galt med den, jeg fikk testet den på både analoge og digitale signaler.

Fikk egentlig vite at det sansynligvis var noen innstillinger som måtte gjøres for at ting skulle fungere skikkelig.

Fikk kjøpt meg nye kabler, 1 scart kabel fra dekoderen av typen Profi Q og

1 komponent kabel til DVD spilleren av typen Tech+link

Så da kan det jo rett og slett ikke stå på kablene iallefall

Men nå har jeg koblet DVD spilleren til via komponent kablene.. og så gikk jeg inn i menyene og fant valgene: Porressive og Interlace under menyen til comopnent out. Hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...