Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har internett trøbbel. LOS->Nextgentel

Anbefalte innlegg

hallais

Nå sitter jeg kobla rett på modemet fra los her på grunn av av at internettet kun funker skikkelig da!

jeg sitter som regel bak en Topcom Skyr@cer WBR 254 G router. Har lest litt rundt i andre poster her med folk som har samma problemet som meg og problemet er: Jeg har ikke tilgang til msn, får ikke lasta opp ting på fronter, får ikke betalt regninger på postbanken eller noe sånt, virker som om jeg rett og slett ikke får sendt ut noe fra internettet her.

Det som da er problemet mitt er at jeg ikke skjønner noe av routeren min :p så derfor lurte jeg på om noen andre gadd å hjelpe meg med hvordan jeg får dette til å funker med den routeren jeg sitter bak! I den brukerveiledninga fra los viste di til D-link router men den var helt ulik min.

Takker på forhånd for svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for og sjekke om du har nett så kan du prøve og pinge en ekstern host... dette gjør du ved og trykke start >> Kjør >> Skriv: cmd >> Skriv: ping 195.159.0.90

får du svar da har du internet. det du også kan prøve er og pinge routeren din. Standard ip for din router er: 192.168.1.1 så du kan prøve og pinge den... hvis du leser her så står det forklart hvordan du kommer inpå routern din så du kan åpne porter og se om alt av instilinger stemmer på routern din:

Topcom WBR 254

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...