Zjaxy Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 hallais Nå sitter jeg kobla rett på modemet fra los her på grunn av av at internettet kun funker skikkelig da! jeg sitter som regel bak en Topcom Skyr@cer WBR 254 G router. Har lest litt rundt i andre poster her med folk som har samma problemet som meg og problemet er: Jeg har ikke tilgang til msn, får ikke lasta opp ting på fronter, får ikke betalt regninger på postbanken eller noe sånt, virker som om jeg rett og slett ikke får sendt ut noe fra internettet her. Det som da er problemet mitt er at jeg ikke skjønner noe av routeren min så derfor lurte jeg på om noen andre gadd å hjelpe meg med hvordan jeg får dette til å funker med den routeren jeg sitter bak! I den brukerveiledninga fra los viste di til D-link router men den var helt ulik min. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
eppis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 for og sjekke om du har nett så kan du prøve og pinge en ekstern host... dette gjør du ved og trykke start >> Kjør >> Skriv: cmd >> Skriv: ping 195.159.0.90 får du svar da har du internet. det du også kan prøve er og pinge routeren din. Standard ip for din router er: 192.168.1.1 så du kan prøve og pinge den... hvis du leser her så står det forklart hvordan du kommer inpå routern din så du kan åpne porter og se om alt av instilinger stemmer på routern din: Topcom WBR 254 lykke til Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 altså kansje dere missforsto..er ikke helt på jordet:P Men det jeg må gjøre er å bruke routeren som en slags switch.. det var beskrevet i en tråd her før.. noen som kan forklare hvordan i granskauen jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 de fleste routere har innebyget siwcher og du vil ikke trenge og aktivere noe for og kjøre routeren som switch. det er bare og stappe kabler i LAN portene og ikke sette noe i WÀN porten så kjører du routeren som switch. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 * Slå av DHCP i routeren min * Putt kabelen fra modemet i en LAN port istedet for WAN porten. * Sett at routeren skal ha ip 10.0.0.50 * Restart PC'en min. Hvor gjør jeg dette i routeren min.... det sto i den andre posten Lenke til kommentar
networkguru Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Tor Espen er n00b alt han hjør er helt på tryne Endret 29. november 2006 av networkguru Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) post kan slettes Endret 29. november 2006 av eppis Lenke til kommentar
hiper Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 komm med et bedre forslag du da!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå