Gå til innhold

Godt semipro videokamera til rundt 20.000

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg vurdere sterkt å kjøpe meg et semipro videokamera til en prisklasse av 20.000.

Kvalitet er viktig for meg samtidig som at kameraet skal være brukevennelig.

Noen som etter egne erfaringer kan gi et godt tips om hva jeg evt burde kjøpe?

takk!

Endret av albusto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg vurdere sterkt å kjøpe meg et semipro kamera til en prisklasse av 20.000.

takk!

7365639[/snapback]

Kommer vel litt an på om du har noe optikk fra før, men akkurat denne prislappen bare roper Canon EOS5 for meg i allefall..

Du skriver ikke noe om bruk, tidligere kamera osv, men dette er et meget godt kamera som både er brukervennlig, godt konstruert og tilgangen på objektiver og ekstrautstyr er veldig bra!

Har selv Canon EOS 350D og bruker dette aktivt som freelancefotograf, akkurat nå holder det til mine behov, men merker at behovet (og kanskje mest lysten) på full frame begynner å melde seg. EOS5 er helt mitt neste fotoutstyr kjøp.. Burde sikkert være mulig å gjøre et brukt kupp en eller annen plass også.. Løp å kjøp!

Er usikker på om Nikon har et kamerahus i tilsvarende prisklasse, men er vel verdt å trekke fram Nikon D200 som et alternativ. Kan for lite om det til å begi meg ut på noen beskrivelse, men dette er og et veldig bra kamera.

En liten notis til slutt: Hvorfor skal du bruke 20 lapper på kamera?? Du sier ingenting om dine behov eller hvor erfaren du er som fotograf, så dette blir bare en antagelse fra min side men: Svir du av 20 000 kroner på et kamerahus, og ikke har noe penger igjen til optikk er det bortkasta penger. Et kamera som EOS5 er veldig kresen på glasset du putter foran, og er det av dårlig kvalitet vil du komme MYE bedre fra det med et EOS 30D og skikkelig optikk. Da har du nesten 10 lapper å bruke på optikken, og evt annet ønskelig utstyr.

Bildekvaliteten vil da bli bedre med en 30D med god optikk, enn en 5D med dårlig..

Som sagt vet jeg ingenting om dine behov, eller om du har masse bra optikk fra før, men var bare en opplysning som jeg hadde lyst til å få med.. :innocent:

Lykke til med kamerakjøp.

-Ottern

Lenke til kommentar
Mulig jeg skrev litt for utydelig i teksten, men tenkte ikke på kjøp av et bildekamera, men et videokamera!

Ellers takk for svaret! :)

7366144[/snapback]

Heisann.. Var nok jeg som var sløv å ikke titta på kategorien til posten din.. Jaja, da fikk du da i allefall noe info om digital speilrefleks.. :tease:

-Ottern

Lenke til kommentar
Hallo!

Jeg vurdere sterkt å kjøpe meg et semipro videokamera til en prisklasse av 20.000.

takk!

Har du en del ekstrautstyr, som videolys, stativ, microfon etc fra før?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...