Gå til innhold

Nvidia PCI-E kort med med HDMI utgang?


jstrandl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bygge meg en HT-pc. Jeg vil ha et skjermkort med Nvidia 7600GT eller høyere, og PCI-express. Men jeg skal ha HDMI utgang for tilkobling til full HD-TV (1920x1080). Har lett i prisguiden, men fant ikke noen sikre opplysninger på kort som er tilgjengelige i norske webshopper.

 

Noen som har noen foeslag?

 

jstrandl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ha med HDMI for å teste hvordan dette fungerer i forhold til DVI og VGA portene. Konfigureringen av HDMI-utgangen burde jo ha andre altenativer i driveroppsettet enn DVI/VGA. Bruker DVI i dag, og jeg vil nå ha kort med HDMI!

 

jstrandl

7367959[/snapback]

 

Er HDMI det samme som HDTV-utgang?

 

Isåfall kan jo 7950 GT være noe å prøve.

 

Det kortet du linket til, 7600GT har heller ikke HDMI utgang, men en kabel for DVI-HDMI, hvis jeg ikke så helt feil der.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha med HDMI for å teste hvordan dette fungerer i forhold til DVI og VGA portene. Konfigureringen av HDMI-utgangen burde jo ha andre altenativer i driveroppsettet enn DVI/VGA. Bruker DVI i dag, og jeg vil nå ha kort med HDMI!

 

jstrandl

7367959[/snapback]

 

Er HDMI det samme som HDTV-utgang?

 

Isåfall kan jo 7950 GT være noe å prøve.

 

Det kortet du linket til, 7600GT har heller ikke HDMI utgang, men en kabel for DVI-HDMI, hvis jeg ikke så helt feil der.

7368071[/snapback]

Jo det 7600GT kortet har HDMI. Link til Asus.

Supports standard, enhance and high –definition digital video signals, plus multi-channel digital audio on a single cable.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha med HDMI for å teste hvordan dette fungerer i forhold til DVI og VGA portene. Konfigureringen av HDMI-utgangen burde jo ha andre altenativer i driveroppsettet enn DVI/VGA. Bruker DVI i dag, og jeg vil nå ha kort med HDMI!

 

jstrandl

7367959[/snapback]

 

Er HDMI det samme som HDTV-utgang?

 

Isåfall kan jo 7950 GT være noe å prøve.

 

Det kortet du linket til, 7600GT har heller ikke HDMI utgang, men en kabel for DVI-HDMI, hvis jeg ikke så helt feil der.

7368071[/snapback]

Jo det 7600GT kortet har HDMI. Link til Asus.

Supports standard, enhance and high –definition digital video signals, plus multi-channel digital audio on a single cable.

7368124[/snapback]

 

Min feil. Kan ikke se at noen produsenter har HDMI på et bedre kort enn 7600GT. Ser heller ingen som har vifteløse skjermkort med HDMI, uansett ytelse.

 

Edit: Kort som kommer men det er basert på 7600GS, og vil være svakere, men lydløst.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Er ikke HDMI nesten det samme som SCART? Dvs at du også får lyd?

7368670[/snapback]

HDMI gir både lyd og bilde ja.

 

HDMI kobling

HDMI er en heldigital kobling som har mulighet til å overføre høykvalitets bilde og lydsignal. Denne tilkoblingen finnes på noen få projektorer og DVD spillere, men er forventet til å bli den digitale standarden for fremtiden. Er kompatibelt med DVI med en overgang.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det er spesielt konfigurering mot 46" LCD TV 1080p via HDMI jeg er opptatt av. Jeg vil vite hvordan dette kan løses på enkleste måte, og på alle de nyeste TVene er det kun støtte for 1920x1080 på HDMI inngang.

Derfor vil jeg ha "native" støtte for HDMI i skjermkortet. Ikke fordi jeg er lat, men jeg vil finne ut av hvilke fordeler / ulemper det er med dette siden det er så nytt.

 

Lyd er ikke viktig da den kjøres optisk til hjemmekinoanlegget.

 

jstrandl

 

Edit: Lyd

Endret av jstrandl
Lenke til kommentar
Det er spesielt konfigurering mot 46" LCD TV 1080p via HDMI jeg er opptatt av. Jeg vil vite hvordan dette kan løses på enkleste måte, og på alle de nyeste TVene er det kun støtte for 1920x1080 på HDMI inngang.

Derfor vil jeg ha "native" støtte for HDMI i skjermkortet. Ikke fordi jeg er lat, men jeg vil finne ut av hvilke fordeler / ulemper det er med dette siden det er så nytt.

 

Lyd er ikke viktig da den kjøres optisk til hjemmekinoanlegget.

 

jstrandl

 

Edit: Lyd

7369415[/snapback]

 

DVI og HDMI er akkurat det samme bortsett fra at DVI ikke inneholder lydsignal og at HDCP ikke er en del av DVI-standarden (derfor må man sjekke at DVI utgangen støtter HDCP). Du sier at du skal kjøre lyd optisk til en receiver så derfor skjønner jeg ikke hvorfor du absolutt må ha en HDMI-utgang på skjermkortet. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg at det muligens er et bedre utvalg av HDMI<->HDMI kabler, enn DVI<->HDMI.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Det ser ut til at det ikke er noen her som har prøvd et kort med HDMI-ut og kan si noe om forskjellig funksjonalitet, Det er jo nettop derfor jeg vil ha tak i et godt kort med HDMI-ut, så ikke prøv og overtal meg til et med DVI, det har jeg fra før.

Jeg trengte hjelp til å finne et kort med HDMI-ut. Jeg er selvfølgelig takknemlig for all hjelp til alt mulig annet, men helst vil jeg ha tips om kort MED det jeg ønsker, nemlig kort med HDMI-ut. Vil ikke ha diverse overganger og duppeditter. PC HDMI-ut --> TV HDMI-inn = 46" 1920x1080 60hz, knall oppløsning på HTPC.

Jeg vil også legge til at jeg er godt kjent med alle videos/grafikk-standardene, og er selvføgelig glad for tips fra alle som mener SCART og HDMI er nesten det samme. . . .

 

Takk til "peiper" som pioriterer lydløse kort :-)

 

Håper jeg finner noen bra kort etterhvert....?

 

jstrandl

Lenke til kommentar

Single-link HDMI er det samme som dual-link DVI + 8 digitale lydkanaler. Det du trenger for tilkobling av fullhd-skjerm er faktisk bare vanlig dvi. Det du bør passe på, er at kortet har hdcp, som vil bli en nødvendighet for å få full oppløsning fra kopibeskyttet HD-materiale fremover. Les forøvrig dette om fullhd-skjermer: http://www.hdtvexpert.com/pages_b/reality.html er en del tull ute og går, desverre :(

 

DVI vil holde lenge, 2560x1600@60 er jo såvidt i ferd med å ta i bruk nesten all båndbredden dual-link DVI gir, men 1920x1080@60 klarer seg jo fint med singel-link.

Lenke til kommentar
HDMI kobling

HDMI er en heldigital kobling som har mulighet til å overføre høykvalitets bilde og lydsignal. Denne tilkoblingen finnes på noen få projektorer og DVD spillere, men er forventet til å bli den digitale standarden for fremtiden. Er kompatibelt med DVI med en overgang.

7368676[/snapback]

Copy/paste? Alt av dagens hjemmekinoprojektorer har HDMI, og det er svært vanlig på dagens DVD-spillere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...