Gå til innhold

Hvor liten skjem før det irriterer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer nå å bytte ut min trofaste Compaq Armada M700 (fra -99 tror jeg). For det første er den noe tung, litt slitent batteri, og folk smiler til meg når jeg drar den frem på toget :blush:

Jeg benytter den kun til skriving (rapporter, programmering ol) samt litt nett og mail. Den gamle Armadaen har en 14,1" 1024x768 skjerm, men jeg vil nå ha en 12,1" på 1280x800.

Noen her som benytter så høy oppløsning pr tomme til tekstarbeide i "fang-avstand" ? Er det plagsomt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo teste hvis det er noen butikker som har 12.1" bærbare til utstilling, burde ikke være problem i oslo (står i din profil). selv bruker jeg nå 15" 1024x768, tidligere hadde jeg 14.1" med 1024x768, men har også brukt 12.1" til skriving (fujitsu siemens) og den var faktisk helt grei i bruk, eneste var at det manglet håndleddsstøtte pga størrelsen, noe jeg setter pris på med min 15" nå.

Lenke til kommentar
FSC har vel 13" i lifebook-serien som er helt ok? Men nå har jo ikke trådstarter spurt om pc-anbefaling heller...

7366203[/snapback]

vel, det er åpent for tolkning ;) "skriving (rapporter, programmering ol)", utvalget er mye bedre for 12.1" (24 med pris i hw prisguiden) i forhold til 13.3" (4 med pris i hw prisguiden), dessuten står det i første post: "men jeg vil nå ha en 12,1" på 1280x800"
Lenke til kommentar

Jupp. Tenker på Amilo Pro 3205 i julegave til meg selv Ser Amentio har fått in modellen med C2D.

Skulle gjerne hatt en Mac :) , men benytter desverre Windows miljø på jobben (VB studio, Msql, sære script og Office apps). Har sett disse 15,4" med 1680 og 1440, men ikke brukt dem noe selv. De på kontoret som har slike setter oppløsningen til 1024 siden de synes "skriften og knappene blir så små"

Men tolker dette dit at et par timer med en 12" i fanget (no pun intended) ikke nødvendigvis er drepen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...