Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om konfliktrådet

Thomas J.L

Anbefalte innlegg

Hei :)

Anmeldte 3 stykker på min egen alder (umyndig altså) for blind vold, en måneds tid siden, avhørene er nettop ferdig og fikk spørsmål om jeg ville måte i konfliktrådet.

Men vill først vite hva som skjer der.

Har ikke akkurat lyst til og begynne å diskutere hva som skjedde med de. Har lagt det bak meg :)

Noen som vet?

Mvh Thomas

Endret av wolfenkill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det er sånn at hvis du ikke godtar konfliktråd så stilles dem for retten. Hvis du godtar får dem bare samfunnstjeneste.

Hvis du vil dem værst godtar du ikke. Da blir dem domfelte og får det også på rullebladet dem neste 5 årene

7367444[/snapback]

Jeg vet om tre stykker som måtte i konfliktrådet, men det var ikke bevis for at de hadde ødelagt en bil, men at de kun hadde trillet på den bilen. Derfor ble det konfliktråd og de ble enige om 5 timers samfunnstjeneste. MEN, det var bare to av dem som møtte i konfliktrådet, mens tredje personen rett og slett slapp unna. Merkelig, spør du meg. Burde ha fått konsekvenser spør du meg.

Noen som vet om konfliktråd-sak kommer på rullebladet?

Edit: typo

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

konfliktrådet er en løsning som gir den anmleldte en sjangs til å slippe å komme i rullebladet. Istedenfor løser de saken på andre måter. Ved f.eks at den anmeldte gjør deg en tjeneste, hogge ved, vaske bil, male hus, hva som helst. + som regel noen tusenlapper i erstatning. Ved konfliktrådet sitter det som regel en eller flere tiltalte, en konfliktmegler og deg selv. Jeg ville ikke akkurat sendt ei sak som blind vold til konfliktrådet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min erfaring med konflikrådet er den at begge parter møtes sammen med et eller anna menneske fra konfliktrådet og prater om hendelsen - uavhengig av hva dette var. Så diskuterer en litt frem og tilbake hva straff burde være. I mitt tilfelle kom fornærmede med et forslag, som jeg deretter godtok.

Også var det ute av verden. Jeg fikk ikke noe på rullebladet, men på et såkalt skjult rulleblad som blir clean'a etter fem år elns :)

Jeg ser på konfliktrådet en måte å slippe billig unna på, rett og slett.

Om du vil at de skal måtte "betale" for det de har gjort, ville jeg ikke tatt det til konfliktrådet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke noe på rullebladet, men på et såkalt skjult rulleblad som blir clean'a etter fem år elns :)

7578579[/snapback]

Jeg fikk høre at mitt blei på rullebladet i 5 år det også, men at jeg ikke kunne komme inn på politiskolen el.l. på grunn av det. Lurer på om det er det skjulte eller "synlige". Saken skal ikke opp i retten, men bare dømmes av en jurist.

noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Da må du vel bare høre med en eller anna som har peiling, rett og slett.

Men om du er anmeldt fra to hold, kan man vel gå i konfliktråd med ene anmelder? I og med at kommunen ville det..

7578670[/snapback]

Det var ikke mulig pga for høye verdier, men jeg skal frikjennes der har jeg bestemt meg for så det er ett fett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...