Thomas J.L Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei Anmeldte 3 stykker på min egen alder (umyndig altså) for blind vold, en måneds tid siden, avhørene er nettop ferdig og fikk spørsmål om jeg ville måte i konfliktrådet. Men vill først vite hva som skjer der. Har ikke akkurat lyst til og begynne å diskutere hva som skjedde med de. Har lagt det bak meg Noen som vet? Mvh Thomas Endret 26. november 2006 av wolfenkill Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 http://www.konfliktraadet.no/ Skjønner ikke hva konfliktrådet skulle kunne hjelpe med hvis det var blind vold, da har man ikke noen konflikt man kan løse. Det står div. telefonnr under Ditt konfliktråd, du kan ringe og spørre. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Du må prate med dem og mange andre folk om hva som skjedde og hvordan dem bør straffes. Målet med konfliktråd er å ordne opp. Strafen dems blir i konfliktråd er et x antall timer i samfunnstjeneste Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 HeltNils, forstår heller ikke hvordan de skal kunne hjelpe. Har ikke interesse om en unnskyldning fra de personene heller. Men det er det eneste valget vist jeg vill at det skal skje en konsekvens for det de gjore, så blir vell mest sannsynelig til og dra bare pga det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg tror det er sånn at hvis du ikke godtar konfliktråd så stilles dem for retten. Hvis du godtar får dem bare samfunnstjeneste. Hvis du vil dem værst godtar du ikke. Da blir dem domfelte og får det også på rullebladet dem neste 5 årene Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jeg tror det er sånn at hvis du ikke godtar konfliktråd så stilles dem for retten. Hvis du godtar får dem bare samfunnstjeneste. Hvis du vil dem værst godtar du ikke. Da blir dem domfelte og får det også på rullebladet dem neste 5 årene 7367444[/snapback] Jeg vet om tre stykker som måtte i konfliktrådet, men det var ikke bevis for at de hadde ødelagt en bil, men at de kun hadde trillet på den bilen. Derfor ble det konfliktråd og de ble enige om 5 timers samfunnstjeneste. MEN, det var bare to av dem som møtte i konfliktrådet, mens tredje personen rett og slett slapp unna. Merkelig, spør du meg. Burde ha fått konsekvenser spør du meg. Noen som vet om konfliktråd-sak kommer på rullebladet? Edit: typo Endret 27. november 2006 av Lofnes Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 konfliktråd gir ingenting på rullebladet nei Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 konfliktrådet er en løsning som gir den anmleldte en sjangs til å slippe å komme i rullebladet. Istedenfor løser de saken på andre måter. Ved f.eks at den anmeldte gjør deg en tjeneste, hogge ved, vaske bil, male hus, hva som helst. + som regel noen tusenlapper i erstatning. Ved konfliktrådet sitter det som regel en eller flere tiltalte, en konfliktmegler og deg selv. Jeg ville ikke akkurat sendt ei sak som blind vold til konfliktrådet. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Bilge^^ Hadde heller aldri tenkt at den skulle komme dit, men vi er jevnaldrende så møtes sikkert en eller annen gang på fest. De vill vell ikke at det skal være en konflikt. Men.. Unnskyldningen deres betyr ca.. 0 for meg da. Lenke til kommentar
OlavHN Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det kommer visstnok i et "skjult rulleblad" som gjør at en ikke blir politimann og sliktno om en går gjennom et slikt konfliktråd. I alle fall slik et par venner som var gjennom noe liknende ble forklart. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hmm.. tror ikke det blir sånn., men hvis man gjøre en forbrytelse og det går av rullebladet etter 5 år så kan man likevel ikke bli politi eller lignende. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Min erfaring med konflikrådet er den at begge parter møtes sammen med et eller anna menneske fra konfliktrådet og prater om hendelsen - uavhengig av hva dette var. Så diskuterer en litt frem og tilbake hva straff burde være. I mitt tilfelle kom fornærmede med et forslag, som jeg deretter godtok. Også var det ute av verden. Jeg fikk ikke noe på rullebladet, men på et såkalt skjult rulleblad som blir clean'a etter fem år elns Jeg ser på konfliktrådet en måte å slippe billig unna på, rett og slett. Om du vil at de skal måtte "betale" for det de har gjort, ville jeg ikke tatt det til konfliktrådet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg fikk ikke noe på rullebladet, men på et såkalt skjult rulleblad som blir clean'a etter fem år elns 7578579[/snapback] Jeg fikk høre at mitt blei på rullebladet i 5 år det også, men at jeg ikke kunne komme inn på politiskolen el.l. på grunn av det. Lurer på om det er det skjulte eller "synlige". Saken skal ikke opp i retten, men bare dømmes av en jurist. noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg fikk høre at det ikke kom til å få noen konsekvenser for meg seinere. Men.. du skal ikke i konfliktrådet? O.o Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Men.. du skal ikke i konfliktrådet? O.o 7578625[/snapback] Nei, kommunen ville, men det var snakk om for store verdier. Han andre anmelderen nekta konfliktråd. Så det funka dårlig, regner med å bli frikjent for kommunens anklager da, men det spørs med det :\ Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da må du vel bare høre med en eller anna som har peiling, rett og slett. Men om du er anmeldt fra to hold, kan man vel gå i konfliktråd med ene anmelder? I og med at kommunen ville det.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da må du vel bare høre med en eller anna som har peiling, rett og slett.Men om du er anmeldt fra to hold, kan man vel gå i konfliktråd med ene anmelder? I og med at kommunen ville det.. 7578670[/snapback] Det var ikke mulig pga for høye verdier, men jeg skal frikjennes der har jeg bestemt meg for så det er ett fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå