sme Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg skal bytte ut mitt gamle treige canon v2, og treger råd og tips. Ønsker et kamera som raskt tar gode bilder, både med og uten blits. Prisen treger heller ikke å være så høy.Kameraet må egne seg til å ta bilder av motiv i bevegelse; barn i aktivitet. kameraet børe heller ikke være alt for dyrt. Jeg har ikke peiling på hva som er å få kjøpt for tiden. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
nyland Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 her er : Akam anbefalinger Det er et god startpunkt Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Håper (regner med) du vet at du da trenger optikk som er "rask"? = Optikk med stor blender (f/1,4-f/2,8) utelukker stort sett kit-objektivene som følger med de fleste kameraer (utenom litt mer pro kameraer da...) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Håper (regner med) du vet at du da trenger optikk som er "rask"? = Optikk med stor blender (f/1,4-f/2,8) utelukker stort sett kit-objektivene som følger med de fleste kameraer (utenom litt mer pro kameraer da...) 7369247[/snapback] Psst! Dette er kompaktforumet, ikke speilrefleksforumet. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Psst! Dette er kompaktforumet, ikke speilrefleksforumet. 7370622[/snapback] Hysj!! Ingen som merker det.... .. Lenke til kommentar
sme Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Psst! Dette er kompaktforumet, ikke speilrefleksforumet. 7370622[/snapback] Hysj!! Ingen som merker det.... .. 7370709[/snapback] Det er nok kompakt jeg er ute etter ja, ettersom jeg har et godt og gammeldags speilrefleks... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Merk da at omtrent alle speilreflekskameraer kan bruke gamle linser. se f.eks på http://www.knutivars.net/dybdahl (Det kommer mer bilder etter hvert... ). Der er det bilder som er tatt med et Olympus E-500 med en gammel Olympus OM linse (50mm f/1.4) Konverteringsadaptere finnes det også flust av. Hvilket kamera har du? Edit; alt er ok.... Endret 29. november 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
sme Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Har canon eos 300. veldig fornøyd med det. Det jeg er ute etter nå er et lite hurtig kompaktkamera, som ikke skal erstatte dette. Liker å bruke filmkamera, i tillegg er det kjekt å ha et kamaera som kan puttes i lomma;) Det blir vel digitalt speilrefleks med tiden også men ikke ennå (tror jeg)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå