Rudde Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Med en mac mini og 2 TB what a waste. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Er du Erik med 10Gbit/s internett linje? http://www.tek.no/artikler/erik-har-fatt-norges-raskeste-bredband/168259Vi bor i samme bygård. Jeg klarer meg dog fint med den standard 1 gbps linjen. Med en mac mini og 2 TB what a waste. Mulig det, men holder lenge til mitt bruk. Lenke til kommentar
-8WP6KWNR Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Noen som har noen kule bilder av serverparken på jobb? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Fryktelig få bedrifter som lar en publisere bilder av serverparkene. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tenker adresser og passord henger på alle servere. Serverene mine er litt wikipedia, alle får tilgang og alle får leke. Lenke til kommentar
Nortonis Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Lydisolert Kabinett med integrert viftekontroll Hovedkort med integrert CPU og 12 Sata utganger 8gb ECC Fleste disker er 4TB WD-Red Systemet er så si lydløst Kjører OS via en minnepinne unRAID® Server OS Endret 17. april 2015 av NorTrek 2 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Er det et intel avoton HK jeg ser? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ser ut som asrock kort. Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Fant ut av det Endret 30. april 2015 av Noktar Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Bare serveren er egentlig i bruk her, test av rack. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Bare serveren er egentlig i bruk her, test av rack. Det er vel ikke mulig å feste serveren bak på det rack skapet? Vil det ikke bli for tungt å kun ha den festet i front da? (Serveren og svitsjen (det er vel en svitsj? HP)) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Bare serveren er egentlig i bruk her, test av rack.Det er vel ikke mulig å feste serveren bak på det rack skapet? Vil det ikke bli for tungt å kun ha den festet i front da? (Serveren og svitsjen (det er vel en svitsj? HP)) Serveren ligger i bunnen slik at den også hviler på bunden bak, dermed vil ikke fronten bli like belastet. Racket støtter ikke feste i bakkant. Svitsjen (som det ja er) henger bare i front, jeg regner med skapet skal tåle det da det tross alt er beregnet for svitsjer (dog litt mindre). Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Da har endelig kabinettet fra Nextron.no ... SUPERMICRO selvfølgelig kommet.... og det kom på en pall!!!!! Med litt hjelp ble 'turbinene' i kabinettet litt roligere. PSU'ene er rolige ikke noe hyl som man vanligvis finner i slike kabinetter. Og med 10gbit nettverk mellom serverene er dette bare helt rått. SAS3 backplane med SAS3 kontroller fra adaptec (8885) som trengte en liten bios oppdatering for å fungere optimalt med backplanet fra LSI. 3 servere ligger å venter på å komme inn i racket... men MÅTTE bare ta et bilde nuh Endret 19. juli 2015 av Snabel@ Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Oppdager nå at jeg har elendig transfer speed mellom arrays' men når jeg kopierer fra en annen maskin med 10GB nettverk så kommer jeg opp i 650mb/s ++ snodig Edit: Kopierer jeg tilbake til maskinen jeg kopierte fra så har jeg over 200mb/s der og--- diskene her er litt 'opptatte' så forskjellen i skriv og les er ok Takk for det forresten..litt oppslukt av problemet med intern kopiering/flytting av filer Endret 20. juli 2015 av Snabel@ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Oppdager nå at jeg har elendig transfer speed mellom arrays' men når jeg kopierer fra en annen maskin med 10GB nettverk så kommer jeg opp i 650mb/s ++ snodig Edit: Kopierer jeg tilbake til maskinen jeg kopierte fra så har jeg over 200mb/s der og--- diskene her er litt 'opptatte' så forskjellen i skriv og les er ok Skulle gjerne ha hatt FULL spec liste, og hva du bruker den til Ja jeg er nyskjerrig! Evig digg å ha 10Gbit lan hjemme. Her kommer jeg over 1GB/s over lan. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Beklager off-topic. Etter at jeg hadde kost meg en del her inne i tråden (sett på folks bilder ol), så går jeg inn på komplett for å sjekke ut diverse racks.. første jeg får opp: Merkelig, da jeg ikke en gang har søkt\sett på rack eller tilsvarende utstyr i det heletatt, hverken hos komplett eller andre steder. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Skal få laget en liste imorgen... nå er det WOT som gjelder Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Har et nytt u42-rack jeg selger i Trondheim om noen er keen. Det kan ikke sendes nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå