*F* Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) @war Du gir dem god samvittighet i retur. Det blir jo på en måte som å donere penger til f.eks kreftforskning Endret 19. september 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Bra deal hvis noen skulle være på jakt etter ny filserver. Bare legg til CPU og ram så er man ferdig. Expander er inkludert i backplane. http://www.ebay.com/itm/291269538074 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Et par servere som skulle kastes på jobb: Innmaten var ikke noe særlig, men ser ut som bra chassi. Planlegger flytte serveren min over til denne. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Da er serveren lagt inn i det nye kabinettet, trenger bare et rack nå. Bilder: Måtte bøye litt på kjøleren for å få plass: Veldig greit med harddisker over hovedkortet; I Drift: Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Vent! Bøyde du en heatpipe så det ble knekk på den? Du er klar over at det røret i så fall ikke gjør noen nytte ja? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 yepp. Det er dobbelt opp med rør, og cpu-en ligger så lavt at jeg tviler på det har noen reel betydning for meg. Lenke til kommentar
jshoel Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Blir ikke brukt til mye akkurat nå siden jeg venter på fiberlinje og må skaffe ny hardware til 12 av dem. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Den øverste der er vel samme som min Lenke til kommentar
jshoel Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Den øverste der er vel samme som min Riktig, jeg har 3 av den eller noe. Også har jeg har 10 av dem litt mindre versjonen av den samme type serveren. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hm.. Teller offentlige servere?Kan jo ta en tur innom Sykehuspartner's serverrom Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hm.. Teller offentlige servere? Kan jo ta en tur innom Sykehuspartner's serverrom Topic;Bilder av deres servere... Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hm.. Teller offentlige servere? Kan jo ta en tur innom Sykehuspartner's serverrom Topic;Bilder av deres servere... Sant nok Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 [...] [...] Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett. Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning 20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpg20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted. Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-) Det går fremover her i verden, dog ikke noe ny server, men mye annet snax For orden skyld. Gigabit Switch PoE Switch (tom rom) 1ch mono 70v forsterker til tak-høyttalere på badet (digital amp på vei inn, samme size som 2ch) 2ch digital forsterker til terassen Sonos Connect for stue Sonos Connect for terrasse (ikke ankommet) Apple Airport Express Crestron CP2E styrings-prosessor for motorisert lerret, motorisert projektor-speilheis, lys m.m CYP HDMI bildematrise Apple TV3 nr 1(på verksted) Modem Apple TV3 nr 2 Soundweb BSS Blu-100 lydprossessor, brukes med Sonos for flere soner med én Sonos connect Surround receiver PS3 Canal Digital T-WE NAS Server UPS ++ ting bak og på toppen som ikke synes Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hm.. Teller offentlige servere? Kan jo ta en tur innom Sykehuspartner's serverrom Topic;Bilder av deres servere... Sant nok Om du skal det, be dem få ut fingern å bli raskere med å åpne porter til PNØ :P Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 [...] [...] Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett. Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning 20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpg20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted. Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-) Det går fremover her i verden, dog ikke noe ny server, men mye annet snax IMG_0443.JPG For orden skyld. Gigabit Switch PoE Switch (tom rom) 1ch mono 70v forsterker til tak-høyttalere på badet (digital amp på vei inn, samme size som 2ch) 2ch digital forsterker til terassen Sonos Connect for stue Sonos Connect for terrasse (ikke ankommet) Apple Airport Express Crestron CP2E styrings-prosessor for motorisert lerret, motorisert projektor-speilheis, lys m.m CYP HDMI bildematrise Apple TV3 nr 1(på verksted) Modem Apple TV3 nr 2 Soundweb BSS Blu-100 lydprossessor, brukes med Sonos for flere soner med én Sonos connect Surround receiver PS3 Canal Digital T-WE NAS Server UPS ++ ting bak og på toppen som ikke synes Himmel og hav! Får jo høy puls av å se på slikt. Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 [...] [...] Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett. Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning 20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpg20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted. Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-) Det går fremover her i verden, dog ikke noe ny server, men mye annet snax IMG_0443.JPG For orden skyld. Gigabit Switch PoE Switch (tom rom) 1ch mono 70v forsterker til tak-høyttalere på badet (digital amp på vei inn, samme size som 2ch) 2ch digital forsterker til terassen Sonos Connect for stue Sonos Connect for terrasse (ikke ankommet) Apple Airport Express Crestron CP2E styrings-prosessor for motorisert lerret, motorisert projektor-speilheis, lys m.m CYP HDMI bildematrise Apple TV3 nr 1(på verksted) Modem Apple TV3 nr 2 Soundweb BSS Blu-100 lydprossessor, brukes med Sonos for flere soner med én Sonos connect Surround receiver PS3 Canal Digital T-WE NAS Server UPS ++ ting bak og på toppen som ikke synes Himmel og hav! Får jo høy puls av å se på slikt. Håper det er go-puls Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 [...] [...] Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett. Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning 20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpg20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted. Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-) Det går fremover her i verden, dog ikke noe ny server, men mye annet snax IMG_0443.JPG For orden skyld. Gigabit Switch PoE Switch (tom rom) 1ch mono 70v forsterker til tak-høyttalere på badet (digital amp på vei inn, samme size som 2ch) 2ch digital forsterker til terassen Sonos Connect for stue Sonos Connect for terrasse (ikke ankommet) Apple Airport Express Crestron CP2E styrings-prosessor for motorisert lerret, motorisert projektor-speilheis, lys m.m CYP HDMI bildematrise Apple TV3 nr 1(på verksted) Modem Apple TV3 nr 2 Soundweb BSS Blu-100 lydprossessor, brukes med Sonos for flere soner med én Sonos connect Surround receiver PS3 Canal Digital T-WE NAS Server UPS ++ ting bak og på toppen som ikke synes Himmel og hav! Får jo høy puls av å se på slikt. Håper det er go-puls Litt trim er tingen. Slik holder jeg meg "fit": 10x3 servertitting, 20x2 geeking 5x drømmer Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 [...] [...] Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett. Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning 20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpg20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted. Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-) Det går fremover her i verden, dog ikke noe ny server, men mye annet snax IMG_0443.JPG For orden skyld. Gigabit Switch PoE Switch (tom rom) 1ch mono 70v forsterker til tak-høyttalere på badet (digital amp på vei inn, samme size som 2ch) 2ch digital forsterker til terassen Sonos Connect for stue Sonos Connect for terrasse (ikke ankommet) Apple Airport Express Crestron CP2E styrings-prosessor for motorisert lerret, motorisert projektor-speilheis, lys m.m CYP HDMI bildematrise Apple TV3 nr 1(på verksted) Modem Apple TV3 nr 2 Soundweb BSS Blu-100 lydprossessor, brukes med Sonos for flere soner med én Sonos connect Surround receiver PS3 Canal Digital T-WE NAS Server UPS ++ ting bak og på toppen som ikke synes Himmel og hav! Får jo høy puls av å se på slikt. Håper det er go-puls Litt trim er tingen. Slik holder jeg meg "fit": 10x3 servertitting, 20x2 geeking 5x drømmer Hehe, den var bra!! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 2012 Mac mini Server. 2,3 GHz Quad Core I7 16 GB ram 2TB hdd Står tilkoblet denne: Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 2012 Mac mini Server. 2,3 GHz Quad Core I7 16 GB ram 2TB hdd Står tilkoblet denne: Er du Erik med 10Gbit/s internett linje? http://www.tek.no/artikler/erik-har-fatt-norges-raskeste-bredband/168259 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå