War Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Tenker lagring fra ip-kameraer. Trenger jo ikke 600gb med video av serverene mine i 112 vinkler så send meg en pm med adresse så skal jeg sende deg en boks denne uka. Må grave frem de to siste fra boden så skal du få den fineste. Produsenten oppgir sata-2 som hastighet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Tørr ikke sette opp overvåkingskamera, mer redd for ondsinnete hackere en innbruddstyver. 2 Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det som gjør dem treige er vel SAS expanderen men hvis du bare skal lagre video fra overvåkningskamera burde det vel gå fint. Er en lang tråd om dem på Hardforum hvis du vil ha noe å lese på: http://hardforum.com/showthread.php?t=1666401 Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 venter bare på adaptec 8885 nå så blir det saker + muligens et supermicro storage chassis Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Skulle få tak i et raid-kort i går, men hverken Finn, SPiD, nettbanken min eller Java vil fungere. Har bare 4 sata-porter på hovedkortet i serveren Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Du må kjøpe denne http://www.ocaholic.ch/modules/news/article.php?storyid=10693 og denne http://www.nextron.no/main.php3?PI=info&PNO=32918 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Da må jeg også ha prosessor, kjøler, ram, psu, nytt kabinett og et adapterkort til IDE. Det er nok bedre å gå for et raidkort, kabler og backupbatteri til 500 kr. Må kanskje ha ram til raidkontrolleren også? Kabler? Endret 2. september 2014 av sevs Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ny RAID controller på plass, en disk til har ryki mens jeg har ventet aw yeah! 50% failrate etter 2 år. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ny RAID controller på plass, en disk til har ryki mens jeg har ventet aw yeah! 50% failrate etter 2 år. Høres litt ut som om du har en strømforsyning som tar knekken på ting hvis 4 disker og 1 raid kontroller har dødd på kort tid ? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ny RAID controller på plass, en disk til har ryki mens jeg har ventet aw yeah! 50% failrate etter 2 år. Høres litt ut som om du har en strømforsyning som tar knekken på ting hvis 4 disker og 1 raid kontroller har dødd på kort tid ? Håper ikke det. Kjører ganske dyre Supermicro PSU'er i den. Nå er det kun seagate som dør da, samsung som har sitti der langt lengre kjører knirkefritt. Samt andre PCIe kort som tunerkort til 10k, så håper ikke de ryker, har fått et nytt slik på forsikring før. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 jeg regner med det følger med gode garantier på slike dyre kort? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 jeg regner med det følger med gode garantier på slike dyre kort? Egentlig ikke en prosess jeg vil gjennom da det ikke selges i Norge og kommer fra Tyskland. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 jeg regner med det følger med gode garantier på slike dyre kort? Egentlig ikke en prosess jeg vil gjennom da det ikke selges i Norge og kommer fra Tyskland. Hadde det vært et kort til 10k hadde jeg lett kjørt en garantisak på det uansett. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 jeg regner med det følger med gode garantier på slike dyre kort? Egentlig ikke en prosess jeg vil gjennom da det ikke selges i Norge og kommer fra Tyskland. Hadde det vært et kort til 10k hadde jeg lett kjørt en garantisak på det uansett. Vel nå er det ikke gått i stykker og jeg regner med at feil på PSU fra en annen produsent ikke vil dekke skader på et kort fra en helt annen produsent igjen. Grunnen til at jeg kjørte forsikring sist gang var at det var min feil, det var midt i en flytteprosess og jeg løp over en kabel. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Tenkte jeg kunne bidra med noen bilder siden det er det tråden egentlig handler om =) Min gamle filsrv, quad single core opteron, 5U Chenbro kabinett. Hovedkort ble ganske fort byttet ut til noe mindre strømkrevende. Sånn ser ting ut nå, har nettop flyttet så serverene har ikke fått noe permanent sted å være enda. Nederst er en Supermicro 2042G-TRF med quad Opteron 6128 og 64GB ram. Brukes som ESXI server. Over der en Supermicro 846 med X8DTH-6F hovedkort, dual L5520, 48GB ram og 10x2TB + 10x4TB i raidz2. ESXI box 2 med filserver som en virtuel maskin. Mye nettverksrot siden jeg holder på å ta Cisco CCNP sertifisering. 2042G-TRF uten lokk: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå