arnbju Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hehe, det er vel ikke akkurat stillegående heller. Du har ikke sett på rackløsninger spesielt designet for GPUer ? F.eks Tyan FT77AB7059. Her er 8 stk 290x i 4U Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 10.000-13.000W, litt AC på nå og da også. Leier eget lokale, ble kasta ut av serverrommet hjemme pga vi fikk barn. Typisk kvinnfolk. I mellomtiden får jeg montere opp temp og fuktighetssensore på baksiden fra APC. Vil egentlig ha alle gpuene i eget rack, men det blir så varmt i U4 med kjølere som kaster 99% av varmen i kabinettet samt det er ikke plass til 3 og 3 av 290x og 780ti. Har en medfolder som også har 10-15 gpuer i samme kaliber i samme lokalet. Han får heller ikke lov av dama å ha det hjemme. WHAT?! Ble bebiene dine kasta ut hjemmefra War?! Trodde du hadde overtalt kjerringa med at varmen de genererte kunne pumpes inn i klimaanlegg osv jeg for oppvarming? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Kun folding. Siving /data og styrkeløfterPT. Det går litt mye penger så jeg jobber deltid i to andre jobber så mye jeg kan. Hjelper jo på å være gift med en lektor også som ikke vet hva data er og er fornøyd bare hu får nyeste samsung hver gang det slippes. Haha måtte hatt 4 AC som kjølte ned varmeveksleren. Hu snakka noe om barnerom osv :E Skal kjøpe nytt hus nå, eneste jeg ser etter på visning er serverrom-potensialer og om det er mulig å legge inn 120a-kurser. Har sett på løsninger med serverkort og 8-10gpuer men det er beregnet på regnekort og det er ikke mulig å levere nok strøm til gtx-kort med mindre man slenger i 1500w x 2-3 hjemmesnekkret opplegg. Hatt mange runder med supermicro om det. Endret 27. august 2014 av War 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) 10.000-13.000W, litt AC på nå og da også. Leier eget lokale, ble kasta ut av serverrommet hjemme pga vi fikk barn. Typisk kvinnfolk. I mellomtiden får jeg montere opp temp og fuktighetssensore på baksiden fra APC. Vil egentlig ha alle gpuene i eget rack, men det blir så varmt i U4 med kjølere som kaster 99% av varmen i kabinettet samt det er ikke plass til 3 og 3 av 290x og 780ti. Har en medfolder som også har 10-15 gpuer i samme kaliber i samme lokalet. Han får heller ikke lov av dama å ha det hjemme. Har du komplette speccs på en av 4U serverene? Går utifra at de er noenlunde like? Endret 28. august 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Kjører både Amd G34 og Intel 3 stk av Supermicro 4042G-TRF Tower/4U 4xAMD Opteron 6xxx 16xDIMM Med 4x 6380 ES , 4x 6386 ES og 4x 6272 ES 1x av Supermicro SYS-8016B-6F 4-way Nehalem-EX Med 4x E5-4650L Minnet er blant annet SM 4GB DDR3 1600MHz 2Rx8 ECC/Reg Samsung x 16 (maks minnekanalutnyttelse pga ramdisk) Kjøler med noctua 92mm ++ Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Siden jeg ikke får sove med pcene så har jeg next best thing på tven Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Siden jeg ikke får sove med pcene så har jeg next best thing på tven I alle dager, har du kameraer satt opp fra inngangsdøra, veien til serverrommet og deretter serverene ifra alle vinkler? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er viktig å se hver vifte i macro satt til 50hz pga lysrør så det ikke flimrer. De jeg kjøpte viste seg å være 2pac^^ 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 JEG KØDDER IKKE! Noen hater meg!! Hatt en fantastisk uke, primørmobiltelefons skjerm sprekker, 2 mnd gammel så prøve å reklamere da den ikke var utsatt for slagskader, jaja, de kunne iallefall sende den inn å se for meg, ikke noe problem, også sendte de meg en regning på 3 000 kr for en telefon som ikke er verdt stort mer, betaler verksted for å vikse gammel tlf så jeg kan bruke den, denne skjermen sprekker 4 dager etterpå. 2 disker i raid arrayet mitt ryker (raid6) ah greit nok, får ikke på reklamasjon, diskene er 1 mnd over garanti og butikken jeg kjøpte de i (netshop) er konkurs. Vel, vel, nye disker på vei, oi der røk 2 til gitt, jaja 30 TB data er ikke verdens undergang. Skal teste de nye diskene jeg får, oi, what hvorfor finnes ingen disker i OS? Åja, RAID kontroller er også røket! Så poenget mitt, noen som har en M1015 til overs de vil selge? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Mener du Areca 1883ix? Vil det si at diskene dine er 5+ år? Mine går ut vinduet etter 3 uansett. Bilde for trådflyts skyld. Ops 3000w 24/7 på billig kabel Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Nei, de er 2 år og 1 mnd gamle, får ikke 5 år reklamasjon fordi netshop er konkurs. Bilde: Kjøpt materialer, kostet ca 170 kr i treverk, skal sette den sammen til uka om jeg får tid. Den er 2x 6U Endret 28. august 2014 av Rudde Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Kjøp nye servere da, ikke drep tråden. Har 4 slike nas, noe kult jeg kan bruke de til? Minuset er at dette merket er det billigste av det billigste av det aller billigste av det absolutt billigste av det billige. Forrige eier mente at jeg er heldig om jeg kom opp i sata-2-hastigheter. Så forslag? Da skal jeg iallefall kjøpe 64 BILLIGE disker.. Endret 31. august 2014 av War Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Sleng inn 24 6TB WD Green disker i den og sette opp i Z-RIAD3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Sleng inn 24 6TB WD Green disker i den og sette opp i Z-RIAD3 Nei, hitachi 6TB eller sesgate. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Det er deal extreemes billigutgave. Som nokia-telefonene de selger Noklia "not to be confused with nokia" Alt jeg finner når jeg graver i bodene. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hei, Hvor fikk du tak i disse ? har 2 stk og de fungerer glimmrende... Snabelen Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hw-bruktmarked. Har ikke bootet de, 0 ide på noe av software. Har du noen tips? Fikk med kort og kabler. Mener jeg kan sette de i kjede også og ha 64 disker rett i en pc. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Disse funker glimmrende som lagringsenheter , det eneste minuset med onboard SAS expander'n på dem er at dersom du har mer enn 2 SFF porter på SAS kontrollern (altså allerede har en expander på kortet) så vil ikke boksen detekteres... Jeg har forsøkt med div LSI & adaptec , men ingen fungerer men flere enn 2 SFF. Akkurat så så kjører jeg 5805 fra adaptec og 8 seagate XX 2TB raid 50. Fungere helt flott Så dersom du ikke finner noe bruksområde til dem, så må du bare si ifra Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå