Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

42U bli nok for høyt for meg. Skapet skal stå mot yttervegg, så å borre hull for en ventil hvis man skulle trenge det blir ikke nødvendigvis veldig dyrt.

Edit: Hvor mye har du kjørt i skapene med støydemping? Det er jo ganske stor forskjell på å kjøre 0.5-1kW og 3-4kW.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar

Dette 12U Orion rackskapet fra acoustiproduct.com / CBK.no fungerer helt fint. Du hører viftene fra selve kjølingen til rackskapet, men den lyden er veldig lav. Serverne hører du ikke dersom viftehastigheten er satt ned til lav styrke. Luftinntaket er gjennom en liten luke under selve skapet foran med filter, og uttaket er på selve bakdøren med en viftemodul.

Så bra, har hørt med Nextron om det er mulig å demontere skapet og få det sammen igjen etterpå men venter fortsatt på svar. Acousti er tydligvis ledene på støydempede rackskap.

Lenke til kommentar

Dette 12U Orion rackskapet fra acoustiproduct.com / CBK.no fungerer helt fint. Du hører viftene fra selve kjølingen til rackskapet, men den lyden er veldig lav. Serverne hører du ikke dersom viftehastigheten er satt ned til lav styrke. Luftinntaket er gjennom en liten luke under selve skapet foran med filter, og uttaket er på selve bakdøren med en viftemodul.

Så bra, har hørt med Nextron om det er mulig å demontere skapet og få det sammen igjen etterpå men venter fortsatt på svar. Acousti er tydligvis ledene på støydempede rackskap.

Det er fullt mulig å demontere skapet. Begge dørene kan taes av, deretter begge sideplatene. På innsiden av skapet kan du fjerne 4 lange horisontale skinner (2 stk på begge sider), og 4 korte vertikale skinner (2 stk begge sider), deretter øvre topplokk, så kan du løsne topplaten, videre kan du da løsne front rammen og bak rammen med hjul fra bunnplaten, deretter har du en løs bunnplate. Videre er det mulig å løsne øvre og nedre luftkanal deksel fra bunnplaten for å gjøre den lettere.

• 1 stk øvre topplokk
  • 2 stk dører
  • 2 stk sideplater
  • 4 stk lange horisontal skinner
  • 4 stk korte vertikal skinner
  • 1 stk topplate
  • 1 stk front ramme med 2 hjul
  • 1 stk bak ramme med 2 hjul
  • 1 stk bunnplate
  • 1 stk øvre luftkanal deksel
  • 1 stk nedre luftkanal deksel
  • Ukjent antall skruer av samme type

Skapet veier 85-86 kg ferdig montert uten servere. Men det er ingen problem dersom du demonterer det. Dette skapet har jeg demontert 2 ganger. Det går helt fint. Ingen ting er sveiset fast eller limt.

Lenke til kommentar

Super! Takk for oppdatering. Jeg trenger nemlig å få det ned en trapp hvor det ikke er mulig å få det ned som helt skap.

Da blir det nok 36U utgaven på meg, men med 6-8 ukers leveringstid så blir det en stund til jeg faktisk har skapet. Hvis 12U veier 85kg vil vel 36U veie ca 200+ kg, så er jo nødt til å demontere det for å flytte på det uansett.

Lenke til kommentar

Endelig fått fil-serveren opp igjen! Debian mdadm, raid6 med 8x2TB WD Green. Fikk scora et 9240-8i LSI HBA kort, og flasha det til IT mode, så er det clean passtrough til softraidet.

Holder på å expande raidet nå, så tålmodigheten blir satt på prøve..

reshape = 47.5% (929306816/1953383488) finish=1226.7min speed=13912K/sec 

:grin2:

2014_08_22_12_07_54.jpg2014_08_22_12_08_45.jpg

Ikke store greiene, men gjør nytten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Burde klare kjappere enn det. Sett høyere stripe_cache_size og sync_speed_min / max så burde du klare ihvertfall 3x kjappere selv om systemet i seg selv blir ulidelig tregt mens det pågår ;)

Alt er nok satt, starter høyt, og faller gradvis. Usikker på hvorfor, er dog bare 2GB RAM i maskina, venter på et sett 16GB, ser den ligger høyt i forbruk så det hjelper vel litt.

Lenke til kommentar

Umulig å si på stående fot (selv om jeg sitter), Har 16 cpuer i de fire supermicrokabinettene, en koster lett 37000kr. Men jeg kjøper engeneer samples fra korea så jeg kan klokke de osv og da koster det ikke 150.000 for 4 men mer 25.000 osv.

Nytt i norge (nextron) nå er vel 1 million, har kanskje betalt 300-400 laken, men nå har jeg mange servere uten om dette.

Neste prosjekt er 2x magnum STH10 4x 1500w, 8x 880ti osv, men venter på socket 2011-3 og gpuene :hm:

Endret av War
Lenke til kommentar

10.000-13.000W, litt AC på nå og da også.

Leier eget lokale, ble kasta ut av serverrommet hjemme pga vi fikk barn.

Typisk kvinnfolk.

I mellomtiden får jeg montere opp temp og fuktighetssensore på baksiden fra APC.

Vil egentlig ha alle gpuene i eget rack, men det blir så varmt i U4 med kjølere som kaster 99% av varmen i kabinettet samt det er ikke plass til 3 og 3 av 290x og 780ti.

Har en medfolder som også har 10-15 gpuer i samme kaliber i samme lokalet.

Han får heller ikke lov av dama å ha det hjemme.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Umulig å si på stående fot (selv om jeg sitter), Har 16 cpuer i de fire supermicrokabinettene, en koster lett 37000kr. Men jeg kjøper engeneer samples fra korea så jeg kan klokke de osv og da koster det ikke 150.000 for 4 men mer 25.000 osv.

Nytt i norge (nextron) nå er vel 1 million, har kanskje betalt 300-400 laken, men nå har jeg mange servere uten om dette.

Neste prosjekt er 2x magnum STH10 4x 1500w, 8x 880ti osv, men venter på socket 2011-3 og gpuene :hm:

Brukes disse maskinene til noe mer enn Folding? Hvis nei, hva jobber du med? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...