Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Liten lekeserver for å teste RAID systsemer :D

160 disker på en server er morro, men litt utfordringer også.

Er det din? I såfall gi oss full spec, inkludert hvilke hdd kontrollere :)

Husker ikke alle detaljer her jeg sitte rhjemme, men er et enkelt Supermicro HK, single E5-1650V2 - 32GB (eller var det 64?) med 1866 Samsung RAM.

LSI 9271-8i / SM 2208 controllere, med cachecade / fastpath opsjoner, og 4 stk Intel S3700 200GB SSDer som cache.

Solarflare dual 10GbE kort. + Intel pro 1000PT quad GbE + noe onboard greier.

Et serverchassis + ex expansion chassis. (72 + 88 disker)

Tester nå med 2 av LSI controllerne, skal teste med 4 senere, for å se hva det gjør med ytelsen.

Står nå i RAID 50, kommer til å leker med litt variasjoner over tema.

Slik den står nå yter den brutalt på sekvensielle oppgaver, men er ikke mye å skryte av på random read/write.

Har ikke aktivert Cachecade enda og er virkelig spent på hva det vil ha å si på ytelsen.

Er det din server, eller er det jobben sin? Eller låner du den bare?

Man får rimelig bra båndbredde med de pci-e 3.0 kontrollerene ja :) Ca 4.2GB/s per kontroller sekvensiell ytelse :D De får iallefall jeg med mine med 8 ssder på hver :)

Det er jobb, men jeg er så heldig at jeg jobber i en godtebutikk ;)

4,2 GB/S stemmer rimelig bra på en controller.

Peaker på 4,1 på syntetisk test - skal se om jeg får noe mer ut av den ved å sette opp x antall RAID 5 containere, og stripe de sammen i SW - det blir en HW/SW Raid 50, og da BØR jeg komme betydelig over, men peak enkeltstrøm er ikke noe mål her - det jeg vil oppnå er flest mulig strømmer på f.eks 120Mbps.

Har to av disse oppsettene, så skal prøve litt på clustering etc senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten lekeserver for å teste RAID systsemer :D

160 disker på en server er morro, men litt utfordringer også.

Er det din? I såfall gi oss full spec, inkludert hvilke hdd kontrollere :)

Husker ikke alle detaljer her jeg sitte rhjemme, men er et enkelt Supermicro HK, single E5-1650V2 - 32GB (eller var det 64?) med 1866 Samsung RAM.

LSI 9271-8i / SM 2208 controllere, med cachecade / fastpath opsjoner, og 4 stk Intel S3700 200GB SSDer som cache.

Solarflare dual 10GbE kort. + Intel pro 1000PT quad GbE + noe onboard greier.

Et serverchassis + ex expansion chassis. (72 + 88 disker)

Tester nå med 2 av LSI controllerne, skal teste med 4 senere, for å se hva det gjør med ytelsen.

Står nå i RAID 50, kommer til å leker med litt variasjoner over tema.

Slik den står nå yter den brutalt på sekvensielle oppgaver, men er ikke mye å skryte av på random read/write.

Har ikke aktivert Cachecade enda og er virkelig spent på hva det vil ha å si på ytelsen.

Er det din server, eller er det jobben sin? Eller låner du den bare?

Man får rimelig bra båndbredde med de pci-e 3.0 kontrollerene ja :) Ca 4.2GB/s per kontroller sekvensiell ytelse :D De får iallefall jeg med mine med 8 ssder på hver :)

Det er jobb, men jeg er så heldig at jeg jobber i en godtebutikk ;)

4,2 GB/S stemmer rimelig bra på en controller.

Peaker på 4,1 på syntetisk test - skal se om jeg får noe mer ut av den ved å sette opp x antall RAID 5 containere, og stripe de sammen i SW - det blir en HW/SW Raid 50, og da BØR jeg komme betydelig over, men peak enkeltstrøm er ikke noe mål her - det jeg vil oppnå er flest mulig strømmer på f.eks 120Mbps.

Har to av disse oppsettene, så skal prøve litt på clustering etc senere.

Så du faila på topic " Bilder av deres servere" , men håper du kommer med litt benchmarks i en egen tråd eller.no :)

Kule bilder og en konge server uansett :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Så du faila på topic " Bilder av deres servere" , men håper du kommer med litt benchmarks i en egen tråd eller.no :)

Kule bilder og en konge server uansett :green:

Nope - er jeg som driver butikken, så MIN server, :green::green::green:

• Liker 4
Lenke til kommentar

I dag har jeg brukt en god del timer på å flytte serveren inn i et nytt kabinett, og montert ny CPU kjøler.

Må si meg rimelig fornøyd

Før:

attachicon.gifIMG_0366.JPG

Etter:

attachicon.gifIMG_0393.JPG

Bilder av hele byggingen om noen er intressert:

Byttet PSU, RAM, HK og CPU

post-74970-0-68117800-1394024845_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du får trøste deg med at du ikke har dedikerte gpuer.

Det første som skjedd da jeg åpnet de to første av mine 4 CX (430?) var at stikkontaktdelene bare falt av da jeg tok i de.

Her snakker vi kortslutning eller ny bybrann hadde jeg ikke merket det og satt de i vegg.

Hadde en qtec 550W som tok fyr så jeg måtte bytte tapet og male om og hadde en coolermaster 1000W som brant opp 24-pin-kontakten min på HK.

Med så mange nær dødenopplevelser har jeg bare kjøpt

1x 860AX

2x 1500W TP

9x 1200AX

1x 1200iAX

8x 1400 supermicro

Ingen bybrann så langt :dremel:

Endret av War
Lenke til kommentar

Ikke den heftigste hardware'n, men fungerer greit til mitt bruk og til testing.

Har bygget om en kommode fra Jysk til å holde mesteparten av utstyret. Kommoden er ikke helt ferdig, gjenstår litt mer lyddemping også skal jeg ha inn en server til.

Kommoden er veldig forsterket innvendig, så den takler mye vekt. Det er 3 stk 120mm vifter i toppen og 2 stk 220mm vifter i bunn. Disse styres hovedsakelig av en Raspberry Pi sammen med en temperaturvakt. Det er også satt inn en liten bryter for overstyring.

Specs:

Filserver

Intel Core Duo 3.16GHz

4 GB RAM

Areca 24-kanals raidkort

Antall/type disker osv varierer i forhold til hva jeg tester/leker meg med

2 stk. 128GB SSD RAID1 til OS

VMware

Intel Xeon E3 3.4GHz

8 GB RAM

VMware installert på minnepenn

2 stk. 2TB disker i RAID1 til VM's + det brukes lagring fra filserveren

Planen er å bytte hardware fra VMware-server over til filserver også bygge ny VMware-server etterhvert.

Har også flere "småservere" stående, men disse er stort sett ikke i bruk. Tanken er å ha kun filserver og vmware-server sammen inni kommoden.

post-280017-0-43019600-1394294124_thumb.jpg

post-280017-0-29733900-1394294127_thumb.jpg

post-280017-0-39013000-1394294132_thumb.jpg

post-280017-0-53980300-1394294134_thumb.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar

Litt synd at jeg ikke kan ta bilder, men har en del private servere, Primert HP servere DL160 OG 380 g6 på jobben(må være noen fordeler med å jobbe på datacenter)

Skal prøve å få tatt bilder av hjemmelabben etter jeg får montert det nye SANet mitt :)

Min server kan jeg bare se via SSH :( den ligger i frankfurt...

Colocation? vist ikke så failet du på tråden da det ikke er _din_ server.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Gjorde en liten update på ESXi boksen min i dag, bytta ut noctua nh-l9i kjøleren på HK i en noe mer kraftig corsair h90, jeg har også montert nytt harddisk rack da jeg skal sette inn to stk 2.5" wd red disker i raid1 som ekstra lagring.

post-90800-0-55443800-1403992667_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser bra tight ut, Weebl!

Har fått på plass en KVM-server (Xeon), som skal erstatte en hel haug Raspberry Pi-er som gjør diverse ting på nettverket hjemme, i tillegg til at en VM på den har tatt over som router/firewall på nettverket.

Nå står den i et gammelt 4U-kabinett, men er på vei over i ett 2U kabinett, som egentlig er en gammel likeretter. Modding på vei :]

Nåværende 4U-kabinett:

20140629_223529_4U.jpg

Nytt kabinett, som er under arbeid:

20140629_223423_2U.jpg

I fronten blir det satt inn plate med 2*RJ45, touchbryter til av/på, og 230V støpsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...