Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

[...]

post-132835-1229368550_thumb.jpg

[...]

Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett.

Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning :p

post-132835-0-56547400-1386006029_thumb.jpgpost-132835-0-89516400-1386006211_thumb.jpg

 

Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m

 

Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted.

 

Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos :)

Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-)

Lenke til kommentar

Her har dere noe av mitt utstyr. Håper bare jeg får fikset ett bedre egnet sted å drive med dette, for det lille kottet alt står i nå blir aaaalt for varmt.

 

Totalt har jeg 23 servere.

Hvis du finner deg en plass å ha sakene, hvor du kan nyttiggjøre deg varmen fra serverparken din, inviterer jeg deg med til å forske på kreft og demens-sykdommer! Les mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1173

Denne artikkelen på hardware.no er også veldig lesverdig:

http://www.hardware.no/artikler/dette-er-folding-home/130740

Endret av -alias-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant mitt gamle innlegg, så tenkte jeg måtte jo da neste legge ut et nytt som viser dagens oppsett.

Utviklingen har jo vært mildt sakt vært i gal rettning :p

attachicon.gif20131129_213340_Richtone(HDR)_resized.jpgattachicon.gif20131129_213843_Richtone(HDR)_resized.jpg

 

Dette er dog ikke fylt med like kraftige og mange servere som andre her inne, men dette er mer et A/V rack. Noen komponenter mangler pga postgang. Men her har jeg ca 20TB lagring i NAS, Medieserver for transcoding til alt av mobile og stasjonære enheter husstanden har, Apple TV, X-antall sonos amp (vises ikke på bildet), HDMI extendere, HDMI matrise 4x4, Reciever, PS3 Switch m.m

 

Tanken bak oppsettet er å ha et tekniskrom som fordeler lyd og bilde til gjesterom, stue, soverom og bad- alt fra et sted.

 

Ikke ferdig, men komfortabel med dagens oppsett, så resten er kos :)

Dog bare et 21U rack, men merker jeg har behov for større. Spørs om whiskyen må finne seg en annen plass om en stund :-)

 

Pent oppsett.

 

Hva slags oppsett kjører du for transcoding og nas?

Vurderer å bygge noe slikt selv, mitt består kun av en Nas pr dags dato.

Lenke til kommentar

 

Pent oppsett.

 

Hva slags oppsett kjører du for transcoding og nas?

Vurderer å bygge noe slikt selv, mitt består kun av en Nas pr dags dato.

Takk.

 

Transcoding serveren er en i5-2500 quad core med 16GB minne og 250GB SSD.

NAS er en Synology RackStation. Gikk for dette oppsette da Synology har "overvåkningstasjon" som jeg kan bruke med mine IP-PoE cams :thumbup: overføringshastigheten til/fra NAS er også meget god.

 

Med dette oppsette kan jeg transcode samme film/episode til 4 enheter samtidig i 1080P med en bitrate som er lik Netflix uten lag, eller til 5x enheter hvis jeg kjører directplay til stua. Ikke at behovet er der, men kjekt :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Student-hybel-server som kjører Ubuntu server 13.10. Av praktiske grunner er rack-kabinettet orientert på høykant:

 

post-49487-0-23337300-1390674204_thumb.jpg

Headless filserver som primært blir brukt av meg og min bror. Den kjører også OpenVPN (server) i tilfelle vi trenger litt ekstra sikkerhet på reise eller sitter på usikre accesspoint. Jeg utvider med funksjonalitet når jeg ser at behovet er der, men per nå trenger jeg ikke mer. Kommer likevel til å sette opp automatisk backup av alle enheter opp mot serveren når jeg har tiden til det. Greit å ha alt sentralisert.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hadde diskene stått andre veien hadde det vært stress å fjerne kablene hver gang en disk gikk ut eller inn ;)

Diskene er 1x250GB og 4x500GB, en god del år gammelt, men det var toppen av teknologi den gangen jeg kjøpte dem :) Blir å stappe i en stk 4TB snart, da fjerner jeg alle på 500GB regner jeg med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Liten lekeserver for å teste RAID systsemer :D

 

160 disker på en server er morro, men litt utfordringer også.

 

Er det din? I såfall gi oss full spec, inkludert hvilke hdd kontrollere :)

 

Husker ikke alle detaljer her jeg sitte rhjemme, men er et enkelt Supermicro HK, single E5-1650V2 - 32GB (eller var det 64?) med 1866 Samsung RAM.

LSI 9271-8i / SM 2208 controllere, med cachecade / fastpath opsjoner, og 4 stk Intel S3700 200GB SSDer som cache.

Solarflare dual 10GbE kort. + Intel pro 1000PT quad GbE + noe onboard greier.

Et serverchassis + ex expansion chassis. (72 + 88 disker)

Tester nå med 2 av LSI controllerne, skal teste med 4 senere, for å se hva det gjør med ytelsen.

Står nå i RAID 50, kommer til å leker med litt variasjoner over tema.

Slik den står nå yter den brutalt på sekvensielle oppgaver, men er ikke mye å skryte av på random read/write.

Har ikke aktivert Cachecade enda og er virkelig spent på hva det vil ha å si på ytelsen.

Endret av avo
Lenke til kommentar

 

 

Liten lekeserver for å teste RAID systsemer :D

 

160 disker på en server er morro, men litt utfordringer også.

 

Er det din? I såfall gi oss full spec, inkludert hvilke hdd kontrollere :)

 

Husker ikke alle detaljer her jeg sitte rhjemme, men er et enkelt Supermicro HK, single E5-1650V2 - 32GB (eller var det 64?) med 1866 Samsung RAM.

LSI 9271-8i / SM 2208 controllere, med cachecade / fastpath opsjoner, og 4 stk Intel S3700 200GB SSDer som cache.

Solarflare dual 10GbE kort. + Intel pro 1000PT quad GbE + noe onboard greier.

Et serverchassis + ex expansion chassis. (72 + 88 disker)

Tester nå med 2 av LSI controllerne, skal teste med 4 senere, for å se hva det gjør med ytelsen.

Står nå i RAID 50, kommer til å leker med litt variasjoner over tema.

Slik den står nå yter den brutalt på sekvensielle oppgaver, men er ikke mye å skryte av på random read/write.

Har ikke aktivert Cachecade enda og er virkelig spent på hva det vil ha å si på ytelsen.

 

 

Er det din server, eller er det jobben sin? Eller låner du den bare?

 

Man får rimelig bra båndbredde med de pci-e 3.0 kontrollerene ja :) Ca 4.2GB/s per kontroller sekvensiell ytelse :D De får iallefall jeg med mine med 8 ssder på hver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...