Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Direkte fra norco så er de 399$, frakt fikk jeg oppgitt på 125$.

Jeg kom frem til en totalpris på 3600kr med moms/gebyrer/frakt som var mer enn jeg ville gi.

Endte opp med bestille et "cruzader tech" 4u 24x hotswap kabinett fra iok som vareprøve til en lavere pris.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

xcase så ut som et bra alternativ, takk siDDis

45 BP i frakt, så det var ikke så ille

Snabelen

Xcase sender med UPS til Norge. Og dem krevde 1400,- for mva og gebyr for et 4u kabinett til £69 - Sleipinger med fiktiv Invoice - ikke f*** om dem ville gi seg. Det er surt når kabinettet forsåvidt bare kostet en 600 kr - Jeg ville spurt om dem kunne sende med en annen Carrier om jeg handler der igjen.

No-nick

Lenke til kommentar

Har lyst å bare kjøpe et par harddisker ekstra og sette opp min gamle maskin som en liten hjemmeserver så jeg får brukt den til noe fornuftig istedet for at den bare står å støver ned. Har dere tips til god programvare til nettopp dette? Sett litt på Ubuntu server, aldri prøvd det før så det hadde jo vært morsomt :) Eventuelt er det noe annet jeg vil trenge?

Lenke til kommentar

Har nydelig byttet ut slackware med debian stable på serveran, er veldig fornøyd. Om det er litt juice i den gamle maskin kan man jo leke litt med Vms. Har veldig løst å bruke Proxomox men har ikke maskina til å kjøre det på.

Lenke til kommentar

Xcase sender med UPS til Norge. Og dem krevde 1400,- for mva og gebyr for et 4u kabinett til £69 - Sleipinger med fiktiv Invoice - ikke f*** om dem ville gi seg. Det er surt når kabinettet forsåvidt bare kostet en 600 kr - Jeg ville spurt om dem kunne sende med en annen Carrier om jeg handler der igjen.

No-nick

Det skjønner jeg ikke, frakten som jeg ble opplyst om var 45 £ altså ca 550NOK. Er det kun frakten fra xcase til UPS pickup ??

Snabelen

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg ikke, frakten som jeg ble opplyst om var 45 £ altså ca 550NOK. Er det kun frakten fra xcase til UPS pickup ??

Snabelen

Det jeg mente var at UPS kan tulle. Jeg betalte £37 i frakt og £69 for kabinettet. Totalt £106 (Ca 1000 Kr)

UPS mente kabinettet kostet £225 og frakt £45 og ga meg det som mva grunnlag selvom jeg viste konto utskrifter på det kostet 1000kr.

Xcase har vert på telefon til UPS og sendt dem e-mail som bekreftet den riktige prisen uten at UPS bryr seg.

Mitt tips.. UPS er siste utvei

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at UPS kan tulle. Jeg betalte £37 i frakt og £69 for kabinettet. Totalt £106 (Ca 1000 Kr)

UPS mente kabinettet kostet £225 og frakt £45 og ga meg det som mva grunnlag selvom jeg viste konto utskrifter på det kostet 1000kr.

Xcase har vert på telefon til UPS og sendt dem e-mail som bekreftet den riktige prisen uten at UPS bryr seg.

Mitt tips.. UPS er siste utvei

Vel, nå sender vel UPS regning etter at du har fått varen? Du kan nekte og betale den inntil tilstrekkelig dokumentasjon er gitt.

Lenke til kommentar

Jeg har bare brukt xcase en gang, da fikk jeg etter litt frem og tilbake lov booke opphenting selv.

Bruker parcel2go.com for booke fra england, tok "Parcelforce - Euro Priority" for 29,99£ opptil 25kg.

Da går den i dhl systemet inn til norge som nøyer seg med 200kr i gebyrer + mva.

Gjerne en 10min mer arbeid fikse bookingen selv, men da vet du ihvertfall at alt av verdi etc er deklarert riktig + har litt kontroll over gebyrer etc siden velger speditør selv.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg løste støynivået ved å kjøpe et støydempet rackskap (12U Orion fra Acusti). Dette skapet har integrert kjøling, og det demper så bra at en server som bråker 54dBA ikke kan høres. Dette skapet står på soverommet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det kostet en del, men den som jeg har er en oppdatert versjon, der viftene er på baksiden og ikke på fremsiden med den lille delen som stikker ut. Og jeg valgte en med ekstra dybde slik at jeg i det minste har muligheten til å sette inn servere som er over 63 cm dype.

Jeg kjøpte mitt gjennom CBK, etter at jeg ringte til www.acoustiproducts.com og de ba CBK sette opp en ordre. Men det koster mer enn det som står på nettsiden til www.acoustiproducts.com, ettersom fraktprisene fra Storbritannia til Norge er høye og pluss 25% skatt (inkludert pris og frakt). Den ble levert på en palle som jeg hentet på terminal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...