Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble tilbudt en sånn pen liten sak i dag :D

mjsZ4U-8eDLXN3EBSH7DK2A.jpg

HP C7000

- 6power supplies

- 10 fans

- 2 admin modules

- HP 10gbit pass-thru ethernet module

 

 

10x blades;

- 2x X5570 2,93ghz quad

- 12x 2gb

- HP P410 256mb

- NC532i Dual 10gbit

6x blades;

- 2x X5570 2,93ghz quad

- 12x 4gb

- HP P410 256mb

- NC532i Dual 10gbit

 

så 528gb ram, 128x 2,93ghz, til ca 52 000kr. må si det frister litt selvom overkill deluxe for hjemmebruk :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble tilbudt en sånn pen liten sak i dag :D

a>

HP C7000

- 6power supplies

- 10 fans

- 2 admin modules

- HP 10gbit pass-thru ethernet module

 

 

10x blades;

- 2x X5570 2,93ghz quad

- 12x 2gb

- HP P410 256mb

- NC532i Dual 10gbit

6x blades;

- 2x X5570 2,93ghz quad

- 12x 4gb

- HP P410 256mb

- NC532i Dual 10gbit

 

så 528gb ram, 128x 2,93ghz, til ca 52 000kr. må si det frister litt selvom overkill deluxe for hjemmebruk :D

 

 

Har du ikke venner som liker å leke på VM's? F@H? Utleie for encoding?

 

I can be you'r friend :love:

Lenke til kommentar

Hvilket filsystem bruker linux folket når partisjonene blir over 16 TB og ext4 ikke holder grep?

 

Bilder av servern min med rykende ferskt 10 GbE kort og switch kommer om 1-2 uker :D

 

En så lenge kan dere se på eldre bilder på HF http://hardforum.com...&postcount=1776

Har stort sett alltid brukt xfs til lagring av statiske filer(filmer,serier osv). For database disker bruker jeg fortsatt ext3.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hjemmemekka-serverskap, satt det sammen for noen dager siden, ikke gjort ferdig med alle serverne i den enda, og strømmen er ikke koblet til.

Får plass til 10 servere, har dog bare 7-8 servere som skal inn i det. Tok for mye plass med store kabinetter når man har noen servere. Om noen lurer så står ikke HK direkte på sponplata, har "bein" på hvert HK.

 

serverun.jpg

 

 

Oppsett:

 

 

Fra toppen:

- AMD Quad-Core @ 3.0GHz

- 12GB RAM

- 1 TB HDD.

-------------------

- AMD Quad-Core @ 3.0GHz

- 12GB RAM

- 2 x 500GB HDD (raid0).

-------------------

- AMD Dual-Core @ 2.6GHz

- 6GB RAM

- 500GB HDD.

-------------------

- AMD Dual-Core @ 2.6GHz

- 4GB RAM

- 2 x 74GB HDD (raid0).

 

Servere som ikke er satt inn/eller står der men ikke ferdig montert enda:

- AMD FX 8150 Quad-Modul @ 3.4GHz

- 16GB RAM

- 2 x 1TB HDD (raid0).

-------------------

- Intel Core2Quad @ 2.x GHz (husker ikke)

- ubestemt RAM (4-8GB+/-)

- ubestemt HDD-størrelse og oppsett.

-------------------

- Intel Core2Duo @ 2.8GHz

- sansynligvis rundt 6GB RAM (+/-).

- Usikker på hviklen HDD jeg skal pakke i den.

 

Endret av warpie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har variert litt, nå har det vært alt fra spillservere (HLDS, SRCDS, MC), webhosting-service, fildeling til video-, og audio-encoding/transcoding.

 

Nå blir det stort sett at serverne primert kommer til å bli brukt i en web-service jeg utvikler for transcoding av filmer i forskjellige "formater", hvor den svakeste serveren tar seg av last-fordeling og webhosting.

 

Men, serverkarften kommer ikke til å bli brukt opp til å begynne med tenker jeg, så må vel finne på noen midlertidig oppgave for de som står ubrukt.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Nei, blir ikke brukt Pico PSU, de fleste en finner har for lav effekt. Vil muligens bryte sikringen på de ved veldig høyt last, og om de består av billigkomponenter så kan det være en brannrisiko.

Flex-ATX PSU er på den andre siden veldig intressant, de takler noe høyere effekt, samtidig som de er små og kompakte.

 

Går forresten i ATX PSU.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Min første server:

 

post-90800-0-69138500-1353856922_thumb.jpg

 

HP ProLiant MicroServer,

 

CPU: Dualcore 1.3GHz AMD NEO N36L

RAM: 2 * 4GB 1333MHz ECC ram

OS disk: OCZ vertex 2 60gb

Lagring: 3 * WD green 3tb + 1 * 2tb samsung f4

OS: Ubuntu server 12.04(LTS)

 

Har satt opp ZFS med raidz på de 3 WD diskene, serveren bor under en pult på hemsen over stua, hvor den er nærmest mulig ruteren.

 

Den fungerer som fil og print server til div. maskiner i huset, fungerer glimrende og er tilgjengelig til både linux og windowsmaskinene i leiligheten.

 

Over ethernet får jeg ~50MB/s overføringshastigheter til zfs poolet, via trådløst så kryper hastighetene ned imot 10MB/s, har ikke kjørt noen statiske tester men prøvde med kopiering ved bruk av rsync og filer av varierende størelse.

 

Hastighetsmessig så er dette mer enn nok for min del da det er heller tvilsomt at maskinen vil se store mengder trafikk.

 

Og bilde av serveren "naken":

post-90800-0-10002300-1353856933_thumb.jpg

 

Som dere ser så har jeg stripset SSD disken fast i brønnen til optiske enheter :dremel: maskinen har totalt 5 interne sata porter + 1 esata.

 

Den siste sata porten dedikert til optiske enheter har ikke støtte for ahci fra fabrikken da HP har lagt inn en ganske begrenset BIOS men med en third party bios så fikk jeg låst opp ahci på denne porten også så jeg får TRIM og alle de andre nødvendighetene til SSD'en.

 

Maskinen har også en standard USB port innvendig så man kan ha en pendrive stående der permanent som OS disk, perfekt om man velger å kjøre freeNAS på den!

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...