xibriz Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg skal få knipset bilde av den nye VMWare maksinen min. Presset ned i ett media-kabinett Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nye bilder er ute, skal se om jeg faar gjort en anelse fort og gaeli intensivposting i lopet av de kommende dagene Slenger meg på bølgen, jeg følger med jeg også! Er redd jeg har stjaalet litt inspirasjon fra deg ogsaa Benny, haaper det gaar bra Varselskilt er alltid morsomt 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Slikt liker vi! Har du kjøpt de på auksjon? Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Slikt liker vi! Har du kjøpt de på auksjon? Neeh, bare kjenner folk innenfor bransjen 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Har kanskje spurt tidligere, men noen som har vært borti disse kabinettene? Selve 5u rammen. De blade inspirerte kabinettene for selve maskinene. Har tidligere sett på det hos iwill men de skal ha 7400kr for det. Har nå fått en pris rett fra fabrikken på 480$ med 9x200w inkludert. Så er veldig fristet kjøpe, Men finner ikke noe erfaringer eller engang bilder av de i bruk. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg er ikke så hardcore som mange andre her, men når kjerringa er borte noen uker ser jeg mitt til å sette opp noen maksiner VM-Ware ESXi: FreeNAS: I tillegg til 2 andre NAS-bokser jeg har stående på gulvet (Qnap og Intel). 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Har kanskje spurt tidligere, men noen som har vært borti disse kabinettene? Du kommer serriøst til å dø av hissige vifter. Dette kabinettet må du ha i rom du ikke oppbevarer deg selv i. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Hva er egentlig server og hva hjelper det? http://no.wikipedia.org/wiki/Tjener Endret 22. april 2012 av weebl Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 ... Jeg oppgraderte FreeNAS med noen flere disker jeg hadde liggende. 4x1.5TB og 3x2TB 1 Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Er vel påtide at det kommer bilder av min server også. Kabinettet er fra en NCI-100, men innholdet er lettere oppgradert og inneholder nå en Athlon 7750. Maskinen brukes som router og og til backup. Endret 28. april 2012 av woohoo 1 Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Er vel påtide at det kommer bilder av min server også. Kabinettet er fra en NCI-100, men innholdet er lettere oppgradert og inneholder nå en Athlon 7750. Maskinen brukes som router og og til backup. Bilder fra innsiden!! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Den så asse uvanlig ut, hadde liket litt bilder fra under dekstelset ja Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 I går fikk jeg en Cisco Catalyst WS-C2950-48-SI av en kamerat ^^ Mangler ledningen til konsollporten bak, samt dokumentasjonen til den, men det regner jeg med man kan finne på nett ganske lett. Litt usikker på akkurat hva jeg skal bruke den til, da jeg ikke har fått brukt alle portene på min 26 porters switch enda. Men siden 48 av de 50 portene er "kun" 100 mbit på denne her kan jeg vel likegreit plugge 100 mbit enhetene mine inn i den 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 C2950 bråker ganske greit, men om det ikke er en faktor så kjør på. Cisco konfigureres CLI, alt annet er tull. Skal ikke så mye til for å få den til å fungere som en vanlig switch, men du har en del muligheter fremover. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 C2950 bråker ganske greit, men om det ikke er en faktor så kjør på. Cisco konfigureres CLI, alt annet er tull. Skal ikke så mye til for å få den til å fungere som en vanlig switch, men du har en del muligheter fremover. Ikkje med hastigheten da... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 C2950 bråker ganske greit, men om det ikke er en faktor så kjør på. Cisco konfigureres CLI, alt annet er tull. Skal ikke så mye til for å få den til å fungere som en vanlig switch, men du har en del muligheter fremover. Ikkje med hastigheten da... Joda, PPP Multilink / LACP / LAGG, og en shitload med interfaces på utstyret som skal kobles til :---D Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Ser jeg har endel å lære meg fremover Forøvrig bråker den svært lite i forhold til alt annet i rackskapet Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Joda, PPP Multilink / LACP / LAGG, og en shitload med interfaces på utstyret som skal kobles til :---D PPP på en 2950? Huh? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Joda, PPP Multilink / LACP / LAGG, og en shitload med interfaces på utstyret som skal kobles til :---D PPP på en 2950? Huh? My bad, mixet et øyeblikk denne med L3-switchene. Man har fortsatt LACP å leke med, om man trenger høyere båndbredde, men det er nok billigere å skaffe seg en gigabit-switch. Her kan du finne mer info om hva du kan gjøre med switchen din, om den har et IOS som støtter funksjonene: http://tools.cisco.com/ITDIT/CFN/Dispatch?act=rlsSelect&task=search&searchby=platform Søk opp "cat2950" 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg fant tidligere en kassert 24 ports cisco switch på el-retur, den fungerte fint.. men manglet også console cable. Men dette fant jeg faktisk koblingskjema, så alt du trenger er en com port kabel, som du klipper av i ene enden, og setter på en rj-45 plugg (på den tida hadde jeg ikke modulærtang for rj-45 plugger, så jeg klippa også av en nettverkskabel, og skjøtet disse 2 sammen, fungerte fint ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå