Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

4x 10gbit 48x 1gbit switch - ca 2000kr med mva/frakt

Hva slags switcher er det? Alt jeg har sett er 5-6000kr og oppover.

JEg hiver meg på! Jeg vil også ha switch med 10gb porter og billige 10gbit nettverkskort!

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte mitt rett fra hardware broker, så pen pris :)

På ebay ser jeg de har samme switchen til 450$ som nok godtar 370-380$ bud.

http://www.ebay.co.uk/itm/Woven-4x-10GBE-CX4-48-Port-Gigabit-Ethernet-Switch-GBE-10GB-Uplink-Cisco-Force10-/130658154340

Ulempen med cx4 er kabel lengden er veldig redusert vs vanlig cat6, men fordelen igjen er at netverkskortene er mye mindre etterspurte.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Litt greitt å ha en switch som passer både cx4 og vanlig TP da kanskje Men den koster vel 20k? Og da er det ikkje billig alikevel.. Hva med billige vanlige 10gbit nettverkskort da?

Edit; så at det var cx4 på switchen.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

4x 10gbit 48x 1gbit switch - ca 2000kr med mva/frakt

Hva slags switcher er det? Alt jeg har sett er 5-6000kr og oppover.

JEg hiver meg på! Jeg vil også ha switch med 10gb porter og billige 10gbit nettverkskort!

:w00t:

Disse 2 kjøpte jeg på ebay:) Intel 10 Gigiabit server adapter , jeg tror det kom på 1500 kr pr kort u mva. 2011.jpg2012.jpg

Lenke til kommentar

imag0056ah.jpg

Mitt noe hjemmelagde oppsett, Ikea møbel som rack-stativ for øyeblikket. Men fungerer finfint, dessuten har jeg ikke noen rack komponenter enda bortsett fra switchene, 2 "servere" ene kjører smoothwall, og andre kjører Ubuntu server, i tillegg til enhetene på bildet står det en NAS nede på 4x2TB som snart skal inn i et supermicro rack, med hotswap. Tenker meg en totalt 10-20TB når dette står ferdig,har også tittet på LimeTech sin løsning ved å bruke hotswap og et lianli kabinett, ser veldig bra ut, men dårligere valg satt opp mot skikkelig server hardware, skal også skaffe meg en 1-2U dell / hp server for utvikling og webserver. Prøver også å Cisco'fisere nettverket, AP idag er av typen Cisco E4200, står også en Cisco CB200 8DP Gig switch i underetasjen, og selve modem er av typen Cico fra Get. Kjører filer fra Desktop til NAS på ca 70mb/s stabilt, så meget fornøyd. Er også på jakt etter et skikkelig Rack, så om noen i aust, vest agder har noe liggende så pip. :)

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...