-Shark- Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 aha. Men den er grei. Det respekteres. Men folk, legg ut serverne deres a. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) IBM serveren min, skal sette i nye HDer osv. skal til å spørre her på forumet, hva jeg skal kjøre av software på den, før den skal flyttes sammen med hele nettverket ned en etage for å gjemmes inne i ett kott eller no! EDIT: 2 bildet er av rommet mitt der maskinene er nå, 1 IBM server, 1 spill maskin som skal "kastes" om noen uker (konvertere den til server eller no) og 1 macbook! <3 Endret 25. januar 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Så langt er jeg kommet. Skal handle inn disker, diskrammer og kontrollerkort når jeg får lønning. Dessuten hadde det vært fint med et godt tilbud. Sist jeg handlet disker fikk jeg WD2500JS for kr. 520,- pr. stk. Nå va de oppe i over 600! Uansett så er planen en filserver på ca. 1TB. Hardwaren er fra en "hugget" Fujitsu Farenheit. Mener det er en P4 1,6 som står i og 1 GB ram. Sysdisken er Seagate Cheetah 36GB 10k. Kontrolleren er adaptec 29160. Chieftech kassen er av det tradisjonelle slaget. Det jeg lurer på er OS og WLAN. Spørsmålet er om det er mulig å instalere et PCI WLAN kort og deretter bruke det som aksesspunkt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 2 x denne blir jo bra, og slettes ikke så dyrt. tilbud til og med. OS, windows eller linux? Hva kan du best? Skal det bare være filserver Min filserver kjører xp pro, da jeg liker det best. Smak og behag. Har og en med debian. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Xp pro har jeg bare en lisens på. Så jeg tror det blir Debian. Er ganske ny på Linux, men en gang må en jo lære. Det blir noe sånt som det de diskene der ja, innstalert i 4-i-3 moduler. Får se om jeg har penger til Mirroring (Raid 1?) Må jo ha 4 sånne da siden jeg per i dag har ca 750GB å speile fra hovedmaskinen. Uansett en fordel med 500GB disker da det øser inn med nye filer hver dag, og det med tiden kan bli trangt om jeg bruker 250GB disker. Prisforskjellen er ikke allverdens. Må ha s-ata kontrollerkort. Blir nok et Sunsway med Sil 3114 chip til å begynne med. Å kjøpe SCSI disker til adaptec kortet, er nok ikke et alternativ (med mindre jeg kommer over noen på godtkjøp:-p) Holder vel egentlig på å sette opp Debian nå. Planen er at jeg skal kunne ha et speil av hovedmaskinen, en form for sikkerhetskopi. I lengden ser jeg deriomt for meg at all tyngre fillagring skjer på serveren(e). Har forøvrig vært i boden og funnet deler til en server til. Dette blir en server med Clarkconnect. Den skal holde netverket på huset adskilt fra mitt eget nett (3-4 maskiner + gester). Ikke så mye gamp under panseret. Aopen AX63 pro, PIII 500, 1 GB 133 ram, to fast ethernet kort, diskett (ellers vil ikke hovedkortet boote uten at en trykker F1), og Plextor CD-R. Som disk fant jeg en 60GB Maxtor, men det er nok en grunn til at den var pakket bort, så får se meg om etter en annen. Kassen mangler deler, får se etter noe annet å ha den i. Denne får stå for IP adresser, printserver og WLAN (etter det jeg har forstått skal den duge til det). Er veldig fornøyd med styringen via webleseren veffal. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Blir nok bra den der tilslutt også Lenke til kommentar
Borf Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Her er en liten boks jeg har, den serveren skal brukes på lan. Det som er inni boksen er: 2x AMD MP1800+, 1024mb DDR ram, MSI K7D Master-L hovudkort, 40GB disk, to nettverkskort og alt er puttet inni ett Image&Shapetek 3U Rack kabinett Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 flott server det da Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg ahr tenk til å kjøpe deler til å bygge en server snart har noe fra før.. Men jeg lurte på hva burde jeg gjøre eller åssen jeg ska sette det opp får at andre skal kunne "ta" ting fra meg eller laste ting opp. Åssen prog å OS trenger jeg får det? Har tenkt til å sette i 3x 500GB disker. Å hva gjør dere med det lixsom? Er det noen som har litt peil som jeg kan komme i kontakt med på msn eller? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 mener du FTP, at du har tilgang til filer fra andre steder- Og laste opp filer? linux er jo en klassiker har jeg hørt, men kan lite om det selv. Men jeg har iallefall xp pro på min server(se profil) Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 mener du FTP, at du har tilgang til filer fra andre steder- Og laste opp filer? linux er jo en klassiker har jeg hørt, men kan lite om det selv. Men jeg har iallefall xp pro på min server(se profil) 7859674[/snapback] Sendte deg PM jeg... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 yes, enklere den veien. Men jeg er ikke ekspert. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har noen bilder av filserveren min.. står på 24/7 med kun vifter i PSUen.. bilder her... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Har noen bilder av filserveren min.. står på 24/7 med kun vifter i PSUen.. bilder her... 7859854[/snapback] Pent. Specs? Stått 24/7 lenge? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Min filserver Endret 3. februar 2007 av melsom Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Min filserver 7859981[/snapback] Hvor mange GB? Nice Lenke til kommentar
melsom Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Min filserver 7859981[/snapback] Hvor mange GB? Nice 7860027[/snapback] 2,7-2,8TB ca Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Min filserver 7859981[/snapback] Hvor mange GB? Nice 7860027[/snapback] 2,7-2,8TB ca 7860041[/snapback] DEILI :D Endret 3. februar 2007 av volvo240_r Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Sende deg PM melsom Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva bruker du alle de GB til? Hvor mange IDE/sata kontroller kort har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå