Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Nei, hvorfor spør man et spørsmål i det hele tatt?

Jeg spurte for å få kunnskap som jeg ikke har fra før av. Derfor.

Kan ingenting om dette emnet så derfor har jeg lyst til å lære om det. Du trenger ikke å poengtere (som jeg egentlig gjorde selv) at jeg ikke engang har basislæren.

Hvorfor gjor man noe som helst? hvorfor ha datamaskiner i det hele tatt? hvorfor laere seg spansk? og ikke minst hvorfor snakker noen tysk mens andre snakker russisk, spraak er vel spraak? hvorfor kjore bil naar man kan sykle? etc. det er alle fine filosofiske sporsmaal.

Sporsmaalet er desverre alt for generelt til at det kan gies noe videre vettig svar paa, og svaret vil naturlig nok vare avhengig av hvem man da respektivt stiller dette sporsmaalet til. men paa ett generelt basis er det moot.

Hvorfor ikke begynne laeringen med aa lese gjennom ivertfall litt av traaden forst? Det er ikke mye lesing som skal til for man vil se at dette sporsmaalet er en saers kjent gjenganger... saa om man er ute etter aa lare, kanskje RTFT ville vaert en naturlig begynnelse? ;)

Om man onsker en mer generell diskusjon om akkurat dette temaet, hvorfor ikke starte en egen traad? denne er tross alt dedikert til 'bilder av deres servere'.. og alt utover dette er horer strengt talt ikke hjemme her..

og for aa ikke avspore dette helt, ett bilde av min ekstremt hotte 'soon-to-be' SAN server :w00t:

Adaptec_07.jpg

MvH

[infected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teiteste spørsmål i verden;

Hvorfor i alle dager har dere servere (masse PC'er) stående rundt?

Vel pdd har jeg 3 servere som er oppe og går.

- TV-server

Denne gjør det mulig for meg å se TV på alle PCene rundt omkring i huset. Jobber for øyeblikket også med å legge til funksjonalitet som gjør det mulig å se på TV når jeg er ute å farter.

- Filserver

Jeg ripper alt av filmer og serier som vi kjøper. Dette gjør jeg for at det skal være tilgjengelig for alle, og overalt i huset, jeg slipper også å ha flere hundre DVD-cover tilgjengelig i ei hylle eller lignende. For å få til dette må jeg ha en filserver med god plass.

- Ripping/Nedlasting/Mobilsync

Dette er vel egentlig ikke en server, men en PC med svært dedikerte oppgaver. Jeg abonnerer på endel Podcaster, og for å sikre meg at jeg alltid har de seneste podcastene tilgjengelig har en ei maskin som står og laster ned disse. Den samme maskina laster ned musikk/filmer som jeg kjøper digitalt

I tillegg bruker jeg denne maskina når jeg ripper de fysiske mediene jeg kjøper.

Og siden denne maskina laster ned filmer/musikk/podcaster er dette også den maskina som brukes for å synkronisere disse tingene til mobiltelefoner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vant nettop denne lotten også :)

Noe dyrere men var et par pene servere i denne lotten,

post-175846-0-26071100-1317240153_thumb.jpg

I denne følger det også med endel radware(?) utstyr for ssl,load balancing,gateway etc.

Jeg har aldri vært borti radware tidligere men det er oppsett som kommer fra en bank.

Deriblandt 2x 2000 2x4000 fra Denne serien som totalt er 12000ssl transactions pr sec og 60 000 tilkoblinger, samt en 16port gateway til og sto forran disse for load balancing.

Hvem pokker jeg skal selge sånt ustyr til er et godt spørsmål, er komplett oppsett til en nettbank etc, infected har du planer om utvide med nettbank? :p

Er også med et par filservere som bare står 2x dualcore, 3ware som beskrivelse.

Ser de har pene 8x hotswap 2u kabinetter men siden de har stått i livemiljøet til en bank håper jeg på raid6 samt bbu.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Vant nettop denne lotten også :)

Noe dyrere men var et par pene servere i denne lotten,

post-175846-0-26071100-1317240153_thumb.jpg

I denne følger det også med endel radware(?) utstyr for ssl,load balancing,gateway etc.

Jeg har aldri vært borti radware tidligere men det er oppsett som kommer fra en bank.

Deriblandt 2x 2000 2x4000 fra Denne serien som totalt er 12000ssl transactions pr sec og 60 000 tilkoblinger, samt en 16port gateway til og sto forran disse for load balancing.

Hvem pokker jeg skal selge sånt ustyr til er et godt spørsmål, er komplett oppsett til en nettbank etc, infected har du planer om utvide med nettbank? :p

Er også med et par filservere som bare står 2x dualcore, 3ware som beskrivelse.

Ser de har pene 8x hotswap 2u kabinetter men siden de har stått i livemiljøet til en bank håper jeg på raid6 samt bbu.

Si gjerne ifra når du har fått sortert alt, og har bestemt deg for hva du skal evt selge videre.

Lenke til kommentar

Mye variert f.eks.

HP PROLIANT DL380 G4 - INTEL XEON 3.4 GHZ - 1GB

HP PROLIANT DL380 G4 - 2X INTEL XEON 3.6GHZ - 3GB

HP PROLIANT DL380 G4 - 2X INTEL XEON 3.6 GHZ - 4GB

HP PROLIANT DL380 G4 - INTEL XEON 3.2 GHZ - 3GB

HP PROLIANT DL360 G4 - 2X INTEL XEON 3.6 GHZ - 2GB

HP PROLIANT DL360 G4 - 2X INTEL XEON 3.6 GHZ - 4GB

HP PROLIANT DL360 G4 - 2X INTEL XEON 3.0 GHZ - NO RAM

DELL POWEREDGE 1850 - INTEL XEON 2.8 GHZ - 1GB

DELL POWEREDGE 1850 - INTEL XEON 3.40 GHZ - 1 GB

DELL POWEREDGE 2650 - 2X INTEL XEON 2.4 GHZ - 4GB

DELL POWEREDGE 2650 - 2X INTEL XEON 2.4 GHZ - 4GB

IBM SYSTEM X3250 - INTEL XEON DUALCORE 2.13 GHZ - 2GB

HP PROLIANT DL140 G2 - 2X INTEL XEON 2.8 GHZ - 1 GB

HP PROLIANT DL360 G3 - 2X INTEL XEON 3.0 GHZ - 1GB

HP PROLIANT DL140 G2 - INTEL XEON 2.8 GHZ - 1GB

Bruker prise ca(ettersom ram/cpu);

g5 ca 3500-5000kr (quad core 4-16gig ram)

g4 ca 600-1000kr (64bit)

g3 ca 500-600kr

Alt eldre (p4 etc) 400-500kr

Jeg mener ihvertfal at det er fair priser :)

Radware utstyret blir nok også solgt men må nesten gjøre litt mer research på hva de vanligvis går for før jeg kan prise de.

Men minuset med utstyr fra bank etc er at de kommer uten disker, så må nesten se om jeg finner en billig lot med ekstra ram/disker.

Hovedsakelig filserverne samt gjerne en g5 + litt pdu's etc jeg beholder selv.

Lenke til kommentar

Tror du trenger en liten lastebil for og få de med deg. :!:

Tror de har ganske strenge krav i forhold til destruere samt dokumentere prosessen.

Du har helt riktig der. Den samme prosessen gjelder også for mye av det offentlige også.

Men det er forsåvidt en ønskedrøm jeg tviler på at går i oppfyllelse. :ermm:

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...