Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

har gitt opp jakten på halfrack ca :(

har et 42U skap av ukjent merke samt et "åpent" 30U på hjul uten noen sidevegger med cisco labben i, greit for tilgang til kabler etc

 

holder på omrokkere/renovere nå, starter få litt for stor samling eldre utstyr, første mål er få nytt cluster i hus ^^

har bestilt 5stk hp proliant dl360-g3 med 3,06ghz 3gb ram som blir starten, så kanskje slenge på et par til om jeg finner flere rimelige.

 

har en ubrukt 4912g med 12x sc/sc moduler i som jeg tenkte bruke til clusteret.

ser det er plenty av hp lan kort til 6-10£ stk, så er det bare bestemme seg for hvilket jeg vil ha :D

 

et lite san eller blade chassis med et par blades frister også umåtelig

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eneste til overs der til lek/labbing er noen tower servere fra årtusenskiftet som ikke engang oppfyllet kravene til server 2008, selv 2003 må du jukse litt med imaget før de godtar installere.

 

på jobb har ikke vi skikelig konsoll til kvm'n engang, selv hjemme har jeg bedre.

synest det er litt synd/trist at jeg faktisk har bedre utstyr til leke med hjemme enn enkelte ting som vi har i drift på jobb.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med temperaturer rett i underkant av 40 grader i skyggen har ikke serverene det saa fint..

Saa maa til med litt Lain inspirert ad-hoc kjoling :)

 

Det har gaatt vaerst utover Kannagi (Lian Li'en til hoyre, som ikke har gjort stort annet enn aa sende panikkemails om diskene siden daggry :p)

 

Jeg har ogsaa endt opp med aa slaa av Nevermind (filserveren paa topp) siden diskene der har kropet opp i 60 grader :p

 

imga0153-1.jpg

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får vel vise fram mine siste leketøy.

 

Jobber i en IT bedrift så har tilgang på litt av hvert, hovedsaklig servere og utstyr som har vært i produksjon.

 

DSCN1702.jpg

 

Hentet hjem denne for noen uker siden, HP DL320 1U boks. Har satt opp Exchange på denne, venter bare på fast IP for å få denne online :) Har en eksisterende AD og fil server oppe, denne har jeg ikke bilde av.

 

DSCN1704.jpg

 

Her er DL320 boksen og en vanlig 1U boks jeg kjører LAMP på.

 

IMG_0809.jpg

 

Til slutt, bilde av da jeg og en kompis satte opp Exchange serveren :)

Lenke til kommentar

Fikk endelig tak i rackprofiler og et patchepanel, og har brukt helga til å bygge meg et rack. Akkurat nå er det et 4post open rack. Dører, sideplater og kjøleløsning kommer jeg til å bruke helgene etter ferien til å bygge. Har også byttet ut to av serverene mine med to stk Shuttle XPC, blandt annet fordi de var marginalt kraftigere, samt at de var plassbesparende (to maskiner per towerkabinett.) Har også fått lånt meg noen switcher av typen HP Procurve 2524 Managed Switch, to stk HP ProCurve Accespoint 420, en Cisco 2621XM og en Cisco 3660-MB-2FE med to ekstra interfaces, som skal brukes til labbing, samt et LAN-party som skal arrangeres i slutten av måneden. (Gamere fra Bodø og omegn, kom dere til Mørkvedhallen 26. - 28. feb :p )

Spesifikasjoner på de to nykomlingene:

- Jupiter:

- Ubuntu Server (LAMPP)

- Pentium 4 2.6GHz

- 1.5 GB Ram

- 160 GB HDD

- Baal:

- Windows Server 2003

- Pentium 4 2.6GHz

- 1 GB Ram

- 80 GB HDD

 

Slenger inn noen bilder også :)

 

dsc0006iy.jpg

dsc0007b.jpg

dsc0009yh.jpg

dsc0011gp.jpg

Endret av wthell
Lenke til kommentar

@wthell : Kudos! Flott blanding med spennende utstyr og maskiner! Flott å se Shuttle bli brukt som servere! Perfekt! Håper du/dere fåt topp oppmøte på lan'et :)

 

Takker :)

Eneste problemet med Shuttlene er at de fort kan bli litt varme. Håper på å få pønsket ut en god plan angående kjøleløsning, (om noen har tips, si ifra)

Lenke til kommentar

Satt opp en server for en ukes tid siden, Windows 2000 Server R2.

Serveren er atm ikke i bruk, jeg har ikke vifter i kabinettet så den starter for å bråke.

Den må være ganske lys svak når den skal stå her.

Trenger vifter!

 

Hovedkort: Asus P5N-T DELUXE

CPU: Intel 2 Quad Q6600 @ 2,4GHz

Ram: Crosair 2*1GB 400MHz DDR2 800

Grafikort: Husker ikke, men et ganske bra et som drar de fleste spill.

Lagring: 1x250GB OS 4x500GB Lagring (2,25TB)

Strømforsyning: Husker ikke, men en ganske bra 850W modelær

Optisk drev: En DVD Brenner

 

Ellers, hva skal den brukes til?

- Filserver

- Webserver

- FTP server (kanskje)

- sikkert en del annet jeg finner på etterhvert.

 

img1913un.jpg

img1919wm.jpg

Lenke til kommentar

Fikk endelig de 2 Chieftec SST-3141SAS lagringsdrevhylsene jeg bestilte for 14 dager siden :)

 

IMG_0388.jpg

 

Byttet vifter siden de som følger med bråker noe helt sykt.

 

Hei ser veldig fint ut dette kabinetet med diskrammer oppe og nede hvor fikk du i disse rammene og hvilket kabinett er det du har kunne tenkt meg et slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...