Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har hatt noen servere stående i et par år, for det meste utrangert utstyr fra forskjellige skoler og bedrifter

Switcher:

switchoi.jpg

1x D-Link DES1024R

1x Cisco Catalyst 3550 Series

Servere

faceplatepa.jpg

Servere:

Progz (venstre):

- Windows Server 2003

- Intel Celeron 2,8 GHz

- 1GB RAM

- MSI MS-6577

- 2x 10/100 Fast Ethernet adapter

- 2x 10GB IDE/PATA HD

- 1x 30GB IDE/PATA HD

nlsys (#2 fra venstre):

Identisk med Shoxtest, foruten

Shoxtest (#3 fra venstre)

- Windows Server 2003

- Intel Pentium 4 1,6GHz

- 512MB RAM

- Gigabyte GA-8IDML

- 1x 10/100 Fast Ethernet adapter

- 1x 20GB IDE/PATA HD

- 1x 40GB IDE/PATA HD

Leviathan (høyre)

- Windows Server 2003

- Intel Pentium 4, 1600MHz

- 480MB RAM

- MSI MS-6533G

- 1x 6GB IDE/PATA HD

- 1x 80GB IDE/PATA HD

[noname] (øverst)

Usikker på spesifikasjoner, reserve om en server går ned eller trenger deler

Lenke til kommentar

Mye morsomme servere her. Kansje slenge inn noen bilder av boksene mine når jeg får tatt noen bilder. Har litt mer NAS dilla, Netgear Ready Nas Duo, Qnap 509-Pro, Qnap 639- Pro.

Har en Microsoft HomeServer oppe og en Microsoft Server2008 R2. Samt en "virtuell" Server2008 R2 som kjører Active Directory og Exchange 2010.

Vurderer å sette istand en HP Proliant DL380 G4, med 2stk Xeon cpu, men er redd både støy og strømforbruk kommer til å gå i taket her.

Lenke til kommentar

Kan vel neppe kalles server, men jeg har en Qnap som jeg lagrer alle tingene mine på. Ett par trådløsrutere, en rett i modemet som jeg lar gjester bruke, å en litt mer lukket som er koblet til en Fortigate brannvegg som går rett inn på jobb, der de virkelige serverne befinner seg :D

Jeg kan nevne at man skimter noen NAD audiokomponenter. En surroundforsterker som er tilkoblet en stereoforsterker som driver fronthøytalerne. En DVD-spiller og en effektforsterker som er ribbet ut innmaten av å casemoddet inn en PC :)

post-69923-1264703172_thumb.jpg

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Det kommet kanskje ikke klart frem i bildet, men det der er stuen min :p

Ja den bråker ikke mye. Nå står jo min i idle hele tiden siden jeg kun bruker den til å streame film, men når den jobber bråker harddiskene mer enn viften.

Tusen takk for informasjonen. En god løsning dette der, og om en da i tillegg går for disse nye grønne diskene på 5400RPM, så regner jeg nesten med den blir enda litt mere stuevennlig. Skal ikke ødelegge tråden mer med slike digresjoner nå.. :)

hw-upgrade3.jpg

Mitt serverprosjekt :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vil tro noen driver med testing av diverse ting, gjerne i jobbsammenheng. Da kan du muligens teste et scenario hjemme med forskjellig utstyr osv. Og så har du de som bare har en dyr hobby :p

Lenke til kommentar

om man har flere rack stående og dure 24/7 kan jeg se for meg at strømregningen blir ganske høy.

Da vil det kanskje lønne seg og heller kjøpe en litt kraftig server og kjøre alt på den i stedenfor og ha en til DNS, en til DHCP, en til brannmur, en til filserver, en til IRC server, en til printserver osv.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

pen pris det :D

har en sånn selv men den var kjøpt brukt.

fikk et allied telesyn rack chassis for fiber convertere i posten her om dagen.

var i orginale esken med orginale forseglingen fortsatt, var litt billigere med sine 0,99£ :D

v180300701.jpg

burde lånt med meg et ok kamera fra jobb når jeg får nye serverne, det blir koos :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...