kpolberg Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kan kjøpe mitt for 5000 Er det slutt på rack hjemme hos kpolberg? Huff ja. Triste saker, kommer til å beholde noe av utstyret, men mesteparten forsvinner nok Lenke til kommentar
CSM Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 synest kjølingen så litt priceless ut i forhold til racken de I&S rackene er lekkre ja, ikke bare er de billige men greie i design samt får med plukk som vifter så slipper ekstrautgifter i stæsj. har 6stk selv men enda til overs finne billig rack i bergen, alltid i oslo de står billigste av nytt er en rundt 3k for bare rammeverket som jeg synest blir litt halveis uten dør og en noenlunde fysisk sikring. Synes kjølingen er win jeg Temperaturen synker faktisk med 4-5 grader, og det kan komme godt med i sommer.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) joda greie de viftene, har 2stk selv for at jeg skal overleve sommeren siden jeg bor så "koselig" til at det blir bakerovn bare litt sol kommer. men som kjøling av rack synest jeg den så litt priceless ut Endret 20. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 vifter er kjekt for å skape bevegelse i varm luft som låser seg fast. Men du må også ventilere rommet slik at varm luft går ut og kaldere luft kommer inn. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Som Theo sier, man må lufte. Lufter man ikke blir rommet til slutt så varmet opp at det hjelper ikke om viftene flytter rundt på luften, fordi all luft er så varm. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) siden det er en yttervegg der ville jeg heller satt inn 2 ventiler når først har eget rom til maskinene f.eks Friskluftsventil Myson. For veggtykkelse opp til 450 mm, rørdiam. 104 mm. Justerbar innerdel med spjeldfunksjon og ventilasjonskontroll. Rørvifte for til-/fraluft. Beregnet for innbygging i rør fra 100 mm. Egnet for arealer som trenger luft/varmeflytting. 230 V/12 W, IP23. Maks. luftmengde 93 m³/t. gjerne en som suger inn så en på motsatt ende av veggen som blåser ut, 1000kr totalt for begge så blir maskinene lykkelige. Endret 21. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Eller for å utnytte den elektriske varmen. En vanlig lufteventil ut som du montere en elektrisk vifte i(type baderomsvifte). Og en det samme ut av rommet inn i leiligheten som blåser varmluften inn i resten av huset. Om du vil bruke det smart sommer og vinter kan du kombinere dette med en utblåsningsvifte som blåser varmluften ut på andre siden av rommet om sommeren, så velger du hvilke ventilasjonsmetoder du bruker når. Altså 3 vifteløsninger. Endret 21. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 trenger vel bare den typen som går av seg selv (når det er varmt) til å blåse varmluften inn i huset, dette vil skapeundertrykk i rommet, og trekke kjølig luft inn ifra ute. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 korrekt Lain, men du kan risikere å suge luften inn under døren istedet så en enkel elektrisk vifte for luft utenfra ville jeg spandert på. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) http://www.mr-ceo.com/server Bildene er ikke helt oppdatert, men det viser jo litt Endret 21. mars 2009 av noob11 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Artigste diskopphengssystemet jeg har sett på lenge hehe. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 ville vært så lekkert ha noe sånt i en bedrift så vise mulige kunder rundt og åpne skapet Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Funker som fjell. De har hengt der i flere år og aldri gjort noe galt EDIT: diskene til server3 er ikke med på bildet, men de ligger på noen trepinner i en slik nettingskuff sak. Endret 21. mars 2009 av noob11 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Fortjener nesten kreativitetsprisen hehe Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Her er min hjemmeserver som står i stuen... Hadde/har mangel på 80mm vifter så jeg måtte slenge inn den grimme 120mm viften. Langt i fra optimal luftstrøm. AMD X2 4850e Gigabyte GA-MA78G-DS3H 4gb OCZ pc6400 ram 2x WD Green Power 1TB Kjører prøveutgaven av Windows Home Server. Fornøyd med det så langt, dog er det ikke mye frihet. Brukes til backup av Windows-maskinene, filserver og torrent. Ikke akkurat den mest spennende serveren her Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Fortjener nesten kreativitetsprisen hehe Takk for komplimentet Serveren er et resultat av å bruke ting som har samlet seg opp etterhvert. Rommet den står i brukes nå til å tørke klær etter vask osv. Men, når det kommer til kreativitet synes jeg nesten den forrige serveren var bedre To kabinett snurret sammen med ståltrå og gaffa. Så er hønsenetting kledd med noen lag myggnetting plasert som en klokke over det hele. Jeg var litt redd for støv og møll Hullet med ledning til hdd og cdrom ble bare brukt til install. Ellers var den ikke koblet til annet enn strøm/nett. En intern vifte og en ekstern. Etter en 'redekorasjon' av det rommet så jeg mitt snitt til å lage det skapet jeg linket til tidligere. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Akkurat DET hadde jeg ikke klart. Var det ikke upraktisk mtp oppgraderinger? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Egentlig ikke. Bare å løfte av klokken. Ikke det at de serverene inni der ble oppgradert noen gang da. Men, et er mye lettere i skapet jeg har nå Lenke til kommentar
dibon Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 2.7 Ghz Amd Athlon X2 4 gb ram 2x500 gb i RAID 1 4x1000 gb i RAID 5 OS: Ubuntu Server Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Skjedd noen smaa endringer her, veldig smaa, men poster noen nye bilder likevel Filserveren har fatt et par TB til, er vel rundt 6-7TB der naa... Andre endringen er min APC Masterswitch som staar der og venter paa aa bli implementert Welcome to Infected Technologies, where Tux is king. Brannveggene ble overopphetet i den varme Australske sommeren, uff, saa maatte til aa space de ut. Min gamle utviklingssever Dell PowerEdge har endelig faatt en ny arbeidsoppgave ogsaa. Det stemmer, den har blitt oppgradert til bokhylle! Stromregningen paa det hele ble for stor, Au $500-600 (ca 2500-3000kr) i stromregning paa noen maaneder er rett og slett for mye for fattige studenter, derfor har ogsaa den store stromslukeren Cisco Catalyst 5500 blitt "oppgradert" ogsaa... Siden jeg hadde en slik overflod av diverse serverdeler etc, ble det til aa bygge en "gaming-server", Serveren har 5x36.7GB 10.000rpm SCSI U/160 disker i RAID0 kontrollert av en IBM ServeRAID U/160 SCSI kontroller, hd4850 overklokket til h..., 7400 @ 3.6Ghz og 4GB random ddr2 jeg hadde liggende. Har fortsatt endel SCSI disker som ikke er i bruk.... saa vi faar se hva som skjer Fant ogsaa et verdig bruksomraade for Server 2003 Enterprise Edition ogsaa, perfekt for gaming! (skaffet ogsaa Vista32, Vista64, XP32, XP64, og Server2008 64 og 32 i samme slengen , takk MSDNAA! ) The NOC Enda mer av NOC, where the stuff happens. Og saa var det jo magien som kobler det hele sammen, the access layer MvH [ Infected ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå