Rudde Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Skal jo til USA om en uke så.. Men vet ikke jeg Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) D Endret 20. juni 2008 av Iguil Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Dumpa inn 4 nye HP ProLiant DL360 G5-maskiner her i helgen. (Bilde tatt med mobil). Generelle specs på alle er Quad-Core Xeon 2+ GHz (1 eller 2 stk), 4+ GB RAM og Hot-swap SAS-disker i RAID 1/5. Snasent. Bruksområde? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Dumpa inn 4 nye HP ProLiant DL360 G5-maskiner her i helgen. (Bilde tatt med mobil). Generelle specs på alle er Quad-Core Xeon 2+ GHz (1 eller 2 stk), 4+ GB RAM og Hot-swap SAS-disker i RAID 1/5. Hva bruker du detta til? Oo Lenke til kommentar
CSM Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Kvalifiserer til de dårligste bildene i tråden ihvertfall... Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Må jo hiva inn serveren min og. HW: Intel Pentium D 3GHz 2GB ram 1TB lagring + 80GB os OS: Ubuntu server 8.04 Bruk: Står som router, brannmur, filserver, apache, mysql, irc, ++ Holder og på å bygge rack skap, som serveren og swithen skal inn i. Og kansje det kommer flere serverar med tiden. Den blir litt varm derfor toppen er av. Men har bestilt ny kjøling så håper det hjelper. Endret 6. juli 2008 av xzibiz_ Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvilket, ikke hvem Takk Den svarte er serveren min Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Tok ned og flyttet "racket" mitt idag, så da ble det noen nye bilder. Akkurat nå står det kun 3 servere der (dns/dhcp/www-server, filserver og virtualiseringsserver). Jeg har en boks til stående som jeg ikke har fått ordentlig liv i enda. Filtjeneren: Racket foran: Racket bak: Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde et ordentlig rackskap, men denne løsningen fra IKEA fungerer mer enn godt nok med tanke på at det har kostet meg under 200 kroner. Det er opprinnelig to Hyllis fra IKEA, som egentlig har 3 høydehyller, men 46 kroner ekstra skaffet meg to hyllehøyder til. Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Masse fine setups her Her er noen bilder av mitt (og min flatmates) setup. Forst faar vi ta noen overblikksbilder Vanskelig aa faa alt inn i samme bilde. Saa var det setupen til kameraten Ovre del av rack'et Cisco 1600 router (devel + testing) Cisco 1900xl switch (nettverks-core) APC 400 UPS, Compaq UPS (UPS...) Tape drive (ikke i bruk) Nedre del av rack'et Cisco Catalyst 5500 ("Hovedswitchen") IBM eServer xSeries 232 (download/web; 2x Xeon 1.1Ghz, 2GB RAM, 6x 36GB Scsi (raid 5); Debian) Saa var det mine servere Powerhouse APC SmartUPS 1400 og Chroma 1000 (UPS...) Topp av rack Aten KVM, Linksys PAP2 VOIP, D-Link 502T adsl modem, Netgear WLAN, en dud scsi og haandkrem Ovre del av rack Cisco 2950 (nettverks-core) Cisco 2948 (devel + testing) Dell PowerEdge 2450 (Test/utviklings-maskin; 2x Xeon 866Mhz, 1GB RAM, 4x 36GB SCSI (raid 1); Gentoo) Senter av rack 2x Terabox II disk-kabinett (lagring, 1.1TB + 1.2TB) WD Elements 500GB (backup) IBM IntelliStation M Pro (utviklings-server; 2x Xeon 2.2Ghz 2GB RAM, 2x 17GB Scsi (raid 1), 3x 160GB IDE (raid 1); Slackware) No-name 2U server (fil/nedlastings-server; 1x P4 2.66Ghz, 1GB Ram, ca 3.5TB total disk; Slackware) Mellom rack'ene No-name server "TPG" (Serveren til damen...; Nedlasting + fildeling; 1x P4 1.6Ghz 1GB RAM, 2x200GB disk; Slackware) Digital Prioris MX (Firewall/gateway; 2x Xeon 450Mhz, 1GB Ram, 4x9GB Scsi (raid 1); Smoothwall) No-name server "Aopen" (Fildeling; ukjent HW; Debian) Nye brannveggen Gammel Cisco Pix jeg har byttet ut innmaten i, trenger fortsatt litt deler for den er klar Rack sett fra siden Overblikk over lokasjon Dett var det, skulle gjerne lagt ut noen bedre bilder, men har bare videokameraet til aa ta bilder med, og det tar mye bedre video enn bilder MvH [infected] Endret 26. juli 2008 av [Infected] Lenke til kommentar
o0 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Her er den bittelille serveren min For det meste filserver, men hender den blir lekt med. Ikke verdens kraftigste server kan man si. Og her sitter jeg å styrer den via et fresht program som heter VNC Viewer. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Og her sitter jeg å styrer den via et fresht program som heter VNC Viewer. Ettersom du bruker Windows XP på begge maskinene kan du vel bruke den innebygde Remote Desktopen i Windows (RDP) ? Den er jo uendelig mye kjappere enn VNC.. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Bare måten han har tatt skjermskudd på, viser jo at dette ikke er han holder på med til vanlig. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) om jeg holder på med dette til vanlig eller om jeg har satt opp en server som fungerer til mitt bruk spiller da virkelig ingen trille...? vnc kan kjøres også gjennom en web-browser fra en hvilken som helst maskin i hele verden, så jeg liker å bruke det. Endret 4. august 2008 av o0 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hehe, beklager. Men det var ment litt morsomt. Fortsatt fint at du har funnet en løsning som fungerer for deg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Du har ikke alt det på kjøkkenet? Herregud, det ser jo ikke ut. Du kan ikke ha en svær serverpark ved kjøkkenet ditt mann! Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du har ikke alt det på kjøkkenet? Herregud, det ser jo ikke ut. Du kan ikke ha en svær serverpark ved kjøkkenet ditt mann! Lage mat og installere oppdateringer paa samme tid? Snakk om multitasking! MvH [ Infected ] Lenke til kommentar
CSM Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Her er starten på mitt nye "serveropplegg". Har bestilt flere kabinetter + innmat i samme form Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Stilig oppsett, hva med å fortelle litt om komponentene og hva dem brukes/skal brukes til? Lenke til kommentar
CSM Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 I første omgang står serveren som en stream/ssh/ttd/q3/mail/http server, kjører Archlinux på den. Specs er: Q6600, 4GB RAM, 4TB lagring, 2xOCZ SSD II 32GB i Raid (stripe). Planen er å utvide med 2 nye servere + 22U serverrack, som også skal inneholde AV komponenter (Reciever, Altibox, etc etc) Tenkte å kjøre alt i samme stil for det estetiskes skyld... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Høres litt overkill ut med 4GB ram, 4TB og Q6600, for ikke å snakke om SSD-disker for å kjøre såpass enkle ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå