olear Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Er nok bare det som er hjemme Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Bare og bare, er nok ganske mye mer enn hva en vanlig nordmann har Bruksområder da, rent bortsett fra og se nerdete ut ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Brukes primært til utvikling av Draco GNU/Linux. Server nr.1 brukes til testing av pakker, server nr.2 kompilerer pakker 24/7, server nr.3 er master server for distroen, alle pakker, filer, svn, backup osv ligger der. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Brukes primært til utvikling av Draco GNU/Linux. Server nr.1 brukes til testing av pakker, server nr.2 kompilerer pakker 24/7, server nr.3 er master server for distroen, alle pakker, filer, svn, backup osv ligger der. Meget pent oppsett, men slik må det vel være når man mekker egen Linux distro Føler du at noen av serverne blir flaskehals i operasjonene dine? Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Det går fint, har tross alt mirrors som tar seg av mesteparten av loaden.Flaskehalsen er og blir linja. Kunne alltids hatt en kjappere maskin til kompilering Endret 2. mars 2008 av olear Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Fjernet 5,25" rammen fra 4U-kabinettet, og laget meg et slags harddisk-oppheng.. det er rett og slett to trebiter fra en persienne jeg hadde liggende, med hull til å feste diskene. Slik det er på bildet er det plass til 11 disker, men jeg skal lage to nye biter. Da blir det enten plass til 10 (for bedre luftflyt), eller 12 (for bedre diskplass ). I bakkant står 4 x 80mm vifter som sørger for god nok kjøling. Fungerer veldig godt, men får se om ikke designet blir oppgradert etterhvert. Lenke til kommentar
Infums1 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hehe, nei kun til privat bruk. Deler ikke en fil jeg. Sitter på en 12000/2000 linje, men laster kun ned til mitt eget bruk. Bruker ikke fildelings programmer, og har aldri gjort det heller.Alt jeg laster ned er fra usnet (news). Men laster vel ned ca 150-200 GB pr måned...så må ha litt plass vet du... Hva faen laster du ned a? haha 150gb - 200gb er sykt:P vil gjerne vite hva du Downloader=) -Infums- Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 150-200gb er jo ikke sykt. Går fort unna hvis du laster ned serier i 720p og litt HD film. Lenke til kommentar
NewGUY Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Går fort noen GB da ja, må holde tilbake de siste 10 dagene for ikke å bryte 3TB-grensa på dedicated serveren jeg har. Men da går det jo 3GB på hver GB da. 1GB nedlasting, 1GB opplasting, og 1GB nedlasting fra DC til hjemmePC Endret 12. mars 2008 av NewGUY Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 La meg presentere Enigma. Fungerer som filserver for meg, samt at den deler ut home-partisjonen via NFS til desktopPC-en som booter på et CF-kort. Den blir også brukt som utviklingsserver for webtingene jeg driver med. Kjører Ubuntu Server 7.04.. Har også ent 1U rackserver som ikke er i bruk for øyeblikket, og to "halvdefekte" (begge mangler disker og drevrammer. En av de mangler CPU, mens den andre har 1 av 2 CPU-er. Om noen er interessert i å hente de to som er delvis fungerende så si ifra. Er Compaq DL360 G2 tror jeg (P3 1,3ghz) ) Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Er det her jeg skal legge ut printscreen av serverne mine jeg kjører via VMWare? ^^ Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nei, bilde av host-maskina selvfølgelig Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nei, bilde av host-maskina selvfølgelig njaaa får gjøre det når jeg kommer hjem er litt rotete atm. kjøpte en lian-li drevkjøler til å ha i 5,25" brønn med 80mm vifte i front. hadde planer om å bytte ut denne med en 80mm delta som jeg nå har gjort, men den er vist for stor :/ så diskene går ikke så langt inn som de burde slik at jeg får skrudd de fast ^^ Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tidligere postet jeg bilder av en HP ProLiant DL360 Se bilde av DL360 En av kollegaene var ute av skapet for service, og stilte følgelig opp på fotosession. Dette er en ProLiant DL140: Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Tidligere postet jeg bilder av en HP ProLiant DL360 Se bilde av DL360 En av kollegaene var ute av skapet for service, og stilte følgelig opp på fotosession. Dette er en ProLiant DL140: 360 heter Valentine og denne heter Yuna, lukter jeg Final Fantasy inspirerte servernavn? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Tidligere postet jeg bilder av en HP ProLiant DL360 Se bilde av DL360 En av kollegaene var ute av skapet for service, og stilte følgelig opp på fotosession. Dette er en ProLiant DL140: HP 1U servere er vakre, men synes faktisk Dell sine 1U PowerEdge servere ser mer "råtass" ut Endret 11. april 2008 av TiduZ Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Plukket frem min lille server, for å gi den sin halvårlig støvtørk. Tok noen halvdårlige mobilbilder samtidig. Dette er en AMD x2 4200+, 2gb ram, og 2,5TB disk. Brukes som filserver og multimedia server (TVersity) Boksen har fungert fint til mitt bruk de siste årene. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Plukket frem min lille server, for å gi den sin halvårlig støvtørk. Tok noen halvdårlige mobilbilder samtidig. Ryddig og pent! Jeg flyttet filserveren inn i et 4U I&S da det kom fra Netshop i går. Sammen med 3 x I&S drevrammer (3 disker i 2 5,25"-slotter med 80mm vifte) ble jeg veldig fornøyd. Den andre serveren ble da flyttet inn i Chieftech 4U'et som ble ledig. Har ingen bilder for hånden, men kommer så snart jeg har ryddet litt på kontoret. Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Mange lekre saker her ... *ønske seg veldig* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå