-Shark- Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Iguil, hva brukes de tre serverne til? Gleder meg Crewer Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Poster et bilde her senere i uka. *huske* glemte å ta bilde når jeg var på senteret i dag gitt. 7468624[/snapback] Blir det av mbit sin server park da? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det hadde vært moro å se Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Litt av den i alle fall. Bare jeg husker å ta bilde.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Litt av den i alle fall. Bare jeg husker å ta bilde.. 7521434[/snapback] se å få opp bilde da. Spent* Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Mitt serverrack: Her står pr i dag 4 stk servere hvor 2 er webservere, en mailserver og en filserver/backupserver. Planen er etterhvert å få alle servere i 19" rackkabinetter. Tar jo unødvendig mye plass med tower...og jeg har noen bokser til som skal på plass. UPS må man ha: Er så heldig at jeg har fått satt mine servere i eget skap på jobben! God kapasitet med 100 Mbit tilkobling til nett, begrenset av portene på routeren ...men nok kapasitet i massevis uansett. Linjen er redundant slik at hvis det skulle være linjebrudd på en aksess skal vi ha tilgang via alternativ routing. UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd. -TD Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Iguil, hva brukes de tre serverne til? 7469262[/snapback] Hva de brukes til? Tja, streaming, web, irc-klienter, mediearkiver samt. fil og printertjenester er vel de primære oppgavene. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Iguil, hva brukes de tre serverne til? 7469262[/snapback] Hva de brukes til? Tja, streaming, web, irc-klienter, mediearkiver samt. fil og printertjenester er vel de primære oppgavene. 7548808[/snapback] Ok T2000 flott server park. UPS'en, hvor lenge holder den etter et strømbrudd? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 T2000 flott server park. UPS'en, hvor lenge holder den etter et strømbrudd? 7550308[/snapback] UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd. 7548721[/snapback] Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 T2000 flott server park. UPS'en, hvor lenge holder den etter et strømbrudd? 7550308[/snapback] UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd. 7548721[/snapback] 7550413[/snapback] Takker. Husker ikke driftstida på UPS ved strømbrudd, kan sjekke spec på den når jeg stikker innom jobben. Den var opprinnelig dimensjonert for litt i overkant av 40 arbeidsstasjoner og noe annet teknisk utstyr tilkoblet (tidligere vært et callsenter i lokalene)...mener det var snakk om 2-3 timer driftstid med mye belastning, men har vel aldri vært testet skikkelig siden dieselaggregatet i kjelleren stort sett starter i løpet av 5-10 minutter etter et eventuelt strømbrudd og det hører til sjeldenhetene med langvarige strømbrudd. I dag er det stort sett 12-15 arbeidsstasjoner, 12 servere, og noen routere og switcher som er koblet til. Og selvsagt xBox og projektor på møterommet Serverrommet har også klimaanlegg, slik at temperaturen ikke skal over 20 grader (utenom i sommer når kompressoren tok kvelden, langt over 50 inne på serverrommet da.....) Så strøm, nett og temperatur er normalt ikke noe problem der serverne mine står -TD Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Du nevner jobb, og dine. er serverne dine eller jobbens? Eller er det du som eier jobben Vanskelig å formulere det. Men flott var det. Ligger sikkert endel penger bak det også Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du nevner jobb, og dine. er serverne dine eller jobbens? Eller er det du som eier jobben Vanskelig å formulere det. Men flott var det. Ligger sikkert endel penger bak det også 7550785[/snapback] Serverne i racket er mine servere... Har vel ikke kostet all verden egentlig, da det er brukt stort sett gammel hardware som jeg ikke har hatt behov for lengre. Foruten en "ny" filserver som skal settes opp som er en P4 1,6, består maskinparken av stort sett P3 fra 450 til 600 MHz. Har i tillegg satt opp en "ny" testserver for web i dag, gammel P3 450 det også. Investeringer som er gjort er noen disk-kontrollere, nye og større harddisker, og ekstra nettverkskort. Ellers kun gammel hardware. 3 av serverne kjører med SCSI-disker til OS. OS er fordelt med 2 stk Win 2003 Server og 3 med Clark Connect. Den "nye" filserveren har jeg ikke bestemt OS på enda. Har noen TB med data som ligger på disker som har NTFS så det blir nok mest sannsynlig Win 2003 Server på den boksen. Filserverne brukes til privat lagring av ulike mediafiler, og er mappet opp som stasjon på pc'er hjemme slik at jeg kan streame musikk og video. Båndbredden på jobben og ADSL2+ hjemme gjør dette uproblematisk. Web- og mailservere kjører mine private domener hvor også familie og venner har litt plass og mailadresser... Og er forresten medeier i eget firma, så jeg kan jo si at noen av de andre serverne er "mine", men det er ikke de som snakkes om eller er avbildet her... -TD Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kommer ikke Crewer med bilder snart eller? x) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hva driver firmaet med? Tror det er på tide jeg "invisterer" i en filserver, så ofte som jeg formaterer så burde det være aktuelt. Høres jo ikke så dyrt ut faktisk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Hva driver firmaet med? Tror det er på tide jeg "invisterer" i en filserver, så ofte som jeg formaterer så burde det være aktuelt. Høres jo ikke så dyrt ut faktisk. 7580404[/snapback] bruktmarkede for HW, og harddisker i butikken Lenke til kommentar
ATG Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 T2000; Hei, Ser du skriver du har planer om å kjøre Win2003 Server på maskinen som skal være filserver. Hvilke fordeler er det å kjøre Win2003 server i forholdtil WinXP Pro på en filserver? De inneholder vel de samme funksjonene til den bruken? mvh, ATG Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Win 2k3 har muligheten for Raid5, det har du ikke standard i XP, men du kan jo modde det inn. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Bilder, folkens, bilder! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Bilder, folkens, bilder! 7584205[/snapback] enig. Vet det er mange som sitter på fete servere. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Som du ser, ikke noe kult her... Jobber med og bygge den om da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå