Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Endelig fått meg egen leilighet (og samboer :p), og da har det blitt eget kontor. Her har jeg blant annet stående tre bokser som tjener meg godt...

 

Den lille hvite er routeren min (1ghz, 512MB, 20GB), som kjører Ubuntu Dapper og tar seg av ting som routing, DNS og DHCP.

 

Den store burken er fil/web/printserver (P4 3ghz, 1GB, 1x80GB, 2x500GB raid1), som kjører Ubuntu Feisty, og tar seg av fildeling med NFS/samba, webutvikling og printing (cups og samba).

 

Den øverste kjører VMware Server (Athlon64 X2 2.0 GHz, 3GB, 320GB) på Ubuntu Feisty, og brukes da logisk nok til virtualisering, blant annet beta-versjoner av Ubuntu og Win2003.

 

Alle boksene er tilkoblet en kvm-switch og en 3Com gigabit-switch som begge ligger ved tastaturet.

 

Bildet er tatt med mobil, så kvaliteten er ikke på topp.

 

post-67347-1190605273_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke gjordt noe å hatt den nei. Så strøkent og ryddig! Sykt mange disker og!

9583402[/snapback]

 

Hvordan tror du når karen kobler inn alle kablene da ?:p

9583496[/snapback]

Da blir det ikke like ryddig så klart. :innocent:

 

Men noen som har noen bilder av serverne sine og legge ut?

 

Kan legge ut av mine- bare jeg får tatt noen bilder.. :yes:

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke det blir så ille når man legger opp kablene, sålenge man gjør det skikkelig! Har også sett bilder av en Lian Li server cube full av disker (finner ikke bildet nå), og det er egentlig ganske ryddig, men det blir jo selvfølgelig endel kabler.

 

Edit: Jeg fant, jeg fant: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1113595&page=21

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Hehe, supermicro hovedkortet er ihvertfall en god basis. Selvom den kjører delt bus PCI-X bus(båndbredden på PCI-X er rimelig bra :)Hvis det er det jeg antar har han en teoretisk båndbredde på 1064 megabyte/s). Men uansett, problemet med å ha diskene så tett er jo at det vil bygge seg opp en del varme, fordi det blir endel problemer med å luften til å passere over diskene. Mene google sier jo at disker ikke har godt av å bli for kalde heller :p

 

Mene IDE harddisker skaper jo ett kabel kaos uten like, hvis du ikke er helt nazi på å brette flatkabler(å bruke runde kabler gjør ting bare værre).

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

her er min server. barebone med Pentium M 1.86GHz, 1GB RAM, 500GB HDD. kjører ubuntu server, freevo (mediasenter), mpd (lyd styrt fra pc), torrentflux (torrent++), web, ssh, rosetta@home (distributed folding for laboratorier som jobber med sykdommer), samba (fildeling), aircrack-ng (knekker passord på trådløse nettverk), md-daap (itunes musikkdeling), musicindex (streaming via apache), ++. har lyst til å sette i en disk #2 for RAID1, men velger å heller holde temperaturnivået nede.

 

post-26798-1191346559_thumb.jpg

 

som dere ser i fra bilde nr 2, så tar den ikke store plassen heller.

 

post-26798-1191346598_thumb.jpg

 

ja, forresten. den kjører også no-ip-klient for å være tilgjengelig utenfra. alle mine og venners PC-er rapporterer inn til den ved oppstart/daglig, slik at de kan spores via IP om de skulle bli stjålet. om denne også blir stjålet (eller ikke er på nett) går sporingen via mail. og denyhosts for begrensing av ssh brutes.

 

enda en edit: har begynt å leke med parallellport-programmering, så i morgen tenker jeg feste 8 lysdioder på siden av maskinen som indikerer hvor full disken er. håper det funker =D

Endret av ways
Lenke til kommentar
Fin server ways. Stor var den heller ikke. Lager den mye støy?

9621413[/snapback]

man hører disken (SATA) i et helt stille rom, men ikke når tven er på eller det er folk der. merkelig nok hører man ikke cpuen selv om den "stepper" opp til full hastighet (speedstepping).

 

Flott server som kjørte mye rart. Enkelt og sette opp?

den kjører alt jeg kan finne på å få bruk for =). rosetta kjører bare når den ikke er i bruk, så den er ikke treig enda. linux har et veldig godt prioriteringssystem.

 

å installere ubuntu med de vanligste tjenestene (web/ssh/fildeling) er veldig lett (så lenge hw er støttet), men jeg har nå flikket på denne i en stund nå, og lagt inn mer enn de fleste trenger. det som er mest stress er å få torrentflux til å flytte rundt på filmer og musikk når det er ferdignedlasted. alt annet går av seg selv.

Lenke til kommentar

Min server; Eddie:

 

dsc00230bt4.jpg

 

Kjører: Ubuntu 7.04 Server

HW: Intel P4 2.8ghz, 1024mb ram, Promise TX4 Sata-kontrollerkort, 1x120GB WD, 1x400GB Seagate, 5x500GB Samsung i raid5.

 

Serveroppgaver: Webserver (apache2), Mail (postfix + sendmail), Vmware-server, DHCP, DNS, filserver (samba).

 

Jeg kjører win xp i vmware server for å kunne kjøre netremote som kun finnes til win. Netremote sørger for at jeg kan styre musikkavspilling fra PDAen min. Har lagt opp kabel til forsterker på soveromet, har også tenkt å sette inn flere lydkort slik at jeg kan få egne "lydsoner" i stua og badet. Kjører også noen faste script. Bla. ett for å vekke meg med en playlist som øker volumet med 5% hvert 20 sekund til jeg våkner, før den spiller av 07:00 nyhetene på P4.

 

Akkurat nå driver den å rebuilder raidet etter at jeg satt inn en til 500gb disk. Men det tar laaang tid:

 

root@eddie:/# cat /proc/mdstat

Personalities : [linear] [multipath] [raid0] [raid1] [raid6] [raid5] [raid4] [raid10]

md0 : active raid5 sdb1[4] sdc1[0] sdf1[3] sde1[2] sdd1[1]

      1465151808 blocks super 0.91 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [5/5] [uUUUU]

      [=====>...............]  reshape = 25.4% (124062976/488383936) finish=763.3min speed=7953K/sec

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...