AudunSæther Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Blir nye bilder fra meg når jeg flytter engang neste uke... ikke noe nytt utstyr, men different location Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Gleder meg til begges bilder Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Kan nå legge inn lite bilde av en del av det jeg bruker også Av hardware så er det 2 stk Core 2 duo, 2 stk Xeon 3050, 1 stk Xeon 5130, 2 stk Dual Optron, og 2-3 andre servere. Alle maskinene står med 2 og 4GB ram alt etter behov. Alt er koblet sammen mot KVM og to ethernet switcher, Dell PowerConnect 5324 og HP Procurve 2626. Over det du ser i skapet så står det en Juniper Networks SSG520 brannmur med gigabit inn og ut mot internett I bunnen står en HP UPS (3KVA) som går med ca. 50% last. Strømkursene går videre til diesel agregat så den trenger ikke holde strømmen mer enn ca. 1 min. Endret 29. juni 2007 av ftpman Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvor står dette da? Dette har du garantert ikke hjemme... Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvor står dette da? Dette har du garantert ikke hjemme... 8969385[/snapback] Står på jobb, 3 etasjer over her jeg sitter nå Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) .. Endret 9. oktober 2007 av LOOM Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det rommet ble nice da Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Det rommet ble nice da 8976268[/snapback] Ja, veldig pent Lenke til kommentar
thulsadoom Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei, tenkte jeg skulle bidra litt i denne tråden med min beskjedne hjemmeserver. Specs: AMD64 3200+ 1 GB ram 9 disker, hvorav 1 IDE er OS disk, og det er satt opp 2 software RAID5 på 4x320GB og 4x500GB. Hovedkort MSI K8N Neo4 ultra (valgt fordi brodern ga det bort og det har 8 SATA porter innebygd) Skermkort er et eldgammelt SiS kort. Har også en promise TX2 kontroller hvis jeg skulle få lyst til å dytte inn flere disker. Selve serveren står ved foten til skrivebordet til min bedre halvdel, så den kan ikke bråke enormt mye, noe den heller ikke gjør Må understreke at maskinen bråker relativt lite til tross for at det er 5 120mm vifter og 1 80mm vifte igang i tillegg til 9 disker og cpuvifte. Alle diskene er western digital og nye WD disker er STILLE (de matcher glatt samsung spinpointdiskene på det punktet). Oppetid varierer alt etter hvor ofte jeg har lyst til å dytte inn nye komponenter, max oppetid til nå er vel rundt 170 dager. OS er ubuntu 7.04 server og den brukes som filserver, webserver og p2p-maskin. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 FLott maskin. Deler den enkelt over hjemmenettverket, eller har du FTP? Softwareraid5, er det vanskelig og sette opp? Settes det opp i bios eller kan det gjøres inne i Ubuntu som du kjører? Jeg har en filserver. Men vurderer og bytte OS, samt få satt opp noe RAID, men litt usikker på hvordan det gjøres. Kjører nå Windows xp på den og deler over hjemmenettverket og fjernstyres fra de andre maskinene. Også en torrent maskin. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Software raid5 settes opp i OS-et (med "mdadm"). Er ingen dum idè å flytte over til linux på en filserver Torrentklient med webbasert frontend finnes også (torrentflux bl.a.) Lenke til kommentar
thulsadoom Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 FLott maskin. Deler den enkelt over hjemmenettverket, eller har du FTP? Softwareraid5, er det vanskelig og sette opp? Settes det opp i bios eller kan det gjøres inne i Ubuntu som du kjører? Jeg har en filserver. Men vurderer og bytte OS, samt få satt opp noe RAID, men litt usikker på hvordan det gjøres. Kjører nå Windows xp på den og deler over hjemmenettverket og fjernstyres fra de andre maskinene. Også en torrent maskin. 8984311[/snapback] Den deler ut filer via samba og nfs. samba er egentlig å foretrekke, men nfs er tidvis mye raskere. Bruker den mye opp mot en xbox med xbox mediacenter (genial boks, spiller av absolutt alt! (unntatt hd-materiale)). Har satt opp software raid5 i ubuntu med mdadm, ja. Her er litt info. Raid5 Howto. Den STORE fordelen med software raid er at det er knekkende likegyldig hvordan du kobler diskene opp. de kan være spredt utover ørten kontrollere. Dette gjør det utrolig enkelt når du oppgraderer hardware. Jeg byttet hovedkort og md detekterte raid-arrayet og startet det automatisk ved neste boot. Hvis du kjører "hardware" raid-kontroller sliter du sannsynligvis ganske hardt om du må bytte kontroller. Pluss at ytelsen er bedre enn alle raidkort som ikke har dedikert io-prosessor (koster ca. 5-tusen og opp). SW-raid på linux kan være litt knotete å sette opp, men det fungerer som bare juling. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 En annen ting som er fint med linux softwareraid er at om du lager et array med 4*200gb og 4*300gb disker kan du bruke de resterende 4*100gb. Med de fleste hardware raid-kontrollerne vil denne plassen bli tapt. Men nok om SWRAID fra min side nå, dette er tross alt en bildetråd Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Takk for svar. Høres litt vanskelig ut Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Server på TT07 på Gjøvik Edit: Er en av mine, hvis noen skulle være i tvil. Endret 7. juli 2007 av Iguil Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 flere bilder folkens Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hm, husker ikke specsene på akkurat den. Er ikke en av driftsserverene ("24/7-serverne"), så er ikke online så jeg får sjekket. Men viser specsene fra en lik modell, tror det er ca. det samme: ca. 500Mhz 384MB RAM. 9,1GB SCSI HDD Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sorry at diskusjon.no ikke har imgw Specs: CPU: Intel Celeron ( ) 2,5 RAM: 768MB skjermkort: ( ): ATI Viteløs Radeon 9200(?) Hovedkort: Ikke spør så vanskelig. Som om jeg bryr meg. PSU: Muligens QTec. Ikke så godt å si da den kameraten jeg kjøpte den av hadde spraypainta den lilla Det positive er at den er mer enn god nok for oppgavene sine, som er å samle oppetid inntil jeg gidder å sette den opp som ftp og http server. Btw; hardisken er en knøttliten disk fra forrige årtusen. Som dere ser tar jeg det jeg får tak i. Btw; hadde kjøpt ny disk (250GB), men den røyk etter 5 timer :s Orka ikke å ta meg bryet med å sende inn. Kjører btw Ubuntu 7.04 desktop, strippa for desktop pakkene (Harddisken pleide å stå i en annen maskin, og lat som jeg er gadd jeg ikke å formatere ) #bilde satt til skjul-tag# Endret 24. juli 2007 av Jankee Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hehe, pent. Eget "serverskap" også gitt. ' Drar snart til Hamar og henter en serverpakke (orker ikke vente på at den skal komme hit i morgen ), skal komme med bilde av den senere i dag. (/me har bursdag i dag btw) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå