-Shark- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Her er mine 3 burker. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Får vel legge inn noen nye bilder her da jeg har bygget om servern siden sist. (Klikk for større bilder) Tomt kabinett: Hk side: Andre siden: Der den står til vanlig: Skal få kjøpt meg to stacker moduler til så jeg får 4x120mm i front så jeg slipper å bruke de orginale diskplassene med 80mm vifter. Ellers har jeg endelig god plass til å sette inn nye disker i motsetning til tidligere. her overføreste det en del i mnd ja 8410474[/snapback] Tja ville ikke akkurat kalle det mye, her er stats jeg hentet ut fra servern i dag: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Bruker 2 kabinetter for å få plass til alle diskene? :!: Ellers kjempe fint oppsett da Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) riktignok ikke mitt men broren min sitt Endret 18. april 2007 av tmolberg Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Slettes ikke værst. Private servere hjemme det der? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jupp, alt er eid av broren min., 2 stk Sun Netra 1400, Sun Enterprise 420r, 2x egen mekka 1U, Sun X1. 4U egen mekka Endret 18. april 2007 av tmolberg Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jupp, alt er eid av broren min. 8416575[/snapback] Heldig kar det. Du får bruke noe av det til et eller annet? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hvis jeg trenger noe av nettverks utstyret eller serverene så pleier jeg å få lov ja. Hadde et lan hvor jeg lånet en av serverene hans på 2tb og noen switcher. edit: nå har han mer en 2tb da, usikker på hvor mye han har. nokk hvertfall Endret 18. april 2007 av tmolberg Lenke til kommentar
MagTaj Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 riktignok ikke mitt men broren min sitt 8416404[/snapback] Pent når alt står slik i rack , får rack skap snart jeg også Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bruker 2 kabinetter for å få plass til alle diskene? :!: Ellers kjempe fint oppsett da 8416316[/snapback] Jepp, når det første blir fult tar man et likt et og bygger sammen Ellers er rackskap absolutt fint ja, skulle gjerne hatt det selv men blir fort dyrt når man må kjøpe skal og nye kabinetter til maskinene som skal inn. Og ikke minst på man ha plass til det, et 1m dypt og 2 meter høyt skap er jo ikke akkurat lett å plasere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Bilde av serveren min finner du lengre oppe, men tenkte å poste et bilde av systemegenskapene som jeg har oppgradert i dag. Jeg kjører Vmware server på serveren min og bruker den til å sette opp test pc'er av ulike slag. Før brukte jeg fysiske maskiner, nå kan jeg kjøre dem på serveren min. Oppgraderte fra 2 til 4 GB RAM for ca en måned siden, men også dette ble i minste laget for en Vmware test server. Så i dag satt jeg inn 2 GB til, og har nå 6 GB totalt. Så nå håper jeg det holder en stund, for 8 GB er max i serveren edit: Serveren er basert på et Asus i955x hovedkort S775, med en Intel Extreme Edition 840 CPU og nå 6 GB PC4200 DDR2 RAM. Samt totalt 2.5 TB med diskplass Endret 25. april 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Det var da en kraftig server. Trenger virkelig det? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kan sikkert fikse noen bilder av serverparken vi har på Kreativ Sone snart, hehe. Der har vi rack også. Har totalt 5 servere og noe nettverksutstyr, blant annet 2 switcher og et patchepanel, ++. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Kan sikkert fikse noen bilder av serverparken vi har på Kreativ Sone snart, hehe. Der har vi rack også. Har totalt 5 servere og noe nettverksutstyr, blant annet 2 switcher og et patchepanel, ++. 8471860[/snapback] Gamle pcene mine :!: ? Få opp bilde, hadde vært kjempe flott! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kan sikkert fikse noen bilder av serverparken vi har på Kreativ Sone snart, hehe. Der har vi rack også. Har totalt 5 servere og noe nettverksutstyr, blant annet 2 switcher og et patchepanel, ++. 8471860[/snapback] Gamle pcene mine :!: ? Få opp bilde, hadde vært kjempe flott! 8471935[/snapback] Kun to av de, hehe. de kjører og gjør nytte for seg de. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det var da en kraftig server. Trenger virkelig det? :!: 8471847[/snapback] hehe, godt spørsmål. Kjekt å ha. Greit å kunne kjøre virtuelle test pc'er og slippe å bruke fysiske pc'er når jeg tester ut ting. Ellers gjør den nytte for seg ang alt av arbeidsoppgaver som jeg kan la serveren gjøre. Men strengt tatt, hadde jeg vel neppe trengt en så kraftig server.. :!: Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Skal snart flytte serveren min ut av boden og inn under trappa siden jeg ødelegger vinen til pappa med tempraturen. Blir da et hull fra boden til under trappa, og så setter jeg serveren og en switch der. Noen som har erfaring med dette? Hvor stort bør hullet være? Må ha gjennom en strømpadde, siden det er dårlig med stikkontakter under trappa, og skøyteledning er uaktuelt. Skal også ha gjennom en ethernet-kabel, og vil helst ha litt ekstra plass sånn at det blir lett å utføre vedlikehold. Noen forslag/erfaringer om størrelse og isolasjon? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Bare mål på den største kablen, hva som skal igjenom- og deretter legge til litt, så alt går lettere :!: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Min ene server nå, litt oppgradert med nytt kabinett etc. Den står dog ikke der bilde er tatt. Beklager dårlig kvalitet og at HW ikke er inni på det bilde. post bilder a folkens Endret 13. mai 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Her er noen av serverne på Kreativ Sone. Alt er egentlig bare mer eller mindre gamle maskiner som har blitt oppgradert etterhvert. Fra venstre: Filserver (2x 1 GHz Intel P3, 4 GB RAM, 4x500GB + 2x22GB + 100 GB HD) Drittmaskin foreløpig ikke i bruk pga harddisken nesten er ødelagt (800 MHz Intel Celeron, 512 MB RAM, 4 GB HD) Overvåkingskameraserver (administrerer overvåkingskameraene i lokalet) (AMD et-eller-annet 1,5 GHz, 256 MB RAM, 2x40 GB HD RAID1) Web og testserver (Intel 333 MHz Pentium 3(?), 512 MB RAM, 2x13 GB) Den på bordet: Brannmur (Intel 800 MHz et-eller-annet, 256 MB RAM, 2x30 GB HD RAID1) Og så er det en del andre.. skal få bilder senere Sorry elendig bilde. Mobilen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå