audun1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Må nok skuffe dere litt.. Mitt lille rack hylle prosjekt må nok vente til .. ja kansje sommeren før jeg får tid. Men her er ialfall mine servere: Klikk for større! Beklager dårlig kvalitet, men brukte mobilen uten blits. Den minste til Venstre med blått lys i: Intel Pentium 4 3Ghz 1Gb ram 160Gb HD 2 Nettverkskort DVD rom :-) Brukes som brannmur, dns (andre), dhcp. OS: ClarkConnect 4 SP1. VmWare med: Debian, Ubuntu server, FreeBSD Høyeste AMD pcen som står i midten: AMD X2 3800+ 2Ghz 2Gb ram 80 Gb system 2x 320 Raid speil /home OS: Novell Suse, men skal muligens endres. Brukes til fildeling(lokalt via Samba, ikke torrent) av ikke så viktige ting. Dell Power Edge 1900 Quad Xeon 1,6Ghz opptil 8 kjerner. 512 ECC Ram DDR2 men skal oppgraderes til 2 eller 4Gb ( Maks 16Gb ) 80 Gb systemdisk 2 x 320Gb kommer snart noen 500Gb disker håper jeg (Maks 6Tb). Drac5 Remote management for fjernstyring. Mange vifter og holder ca. 19-22 C under belastning i vanlig stuetemp. OS: Gentoo 2006.1 64Bit Brukes til Webserver, FTP, SMB, Email, DNS (første), MySql. Webserveren brukes også til og teste div websider som jeg måtte lage :-). Skal ta noen bilder inni maskinene og legge de ut hvis noen ønsker. Mvh Audun Endret 14. mars 2007 av audun1 1 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Pent Mer ram på den siste hadde gjort seg ja, som du tenker å oppgradere. Står de i et eget rom, eller er det samme rom som du sitter i? Støynivå? Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Akurat nå står de i samme rom som jeg sitter i. Tanken med den Rack hyllen var og støydempe den en del slik at deler av støyet forsvant. Det er jo Dell som støyer mest, men den har jo tross alt 7 eller 8 vifter som sviver på 2500Rpm. Støy totalt er ikke så ille. Jeg har ingen problemer og se en serie eller noe mens serverene sviver. Tror nok at enkelte hadde irritert seg over lyden, men alt i alt så synes jeg det er behagelig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Hater slik støy jeg da. Støymatter etc i min server. Har en bod som de skal puttes inn i etterhvert. Gleder meg. De plager meg ikke nå, men står i stua. Kan ta bilde snart=) Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Inni maskinene. Nå er det jo forsovet kun dell maskinen som er spendene hehe. Firewall maskinen. AMD: Kommer.. Dell PowerEdge: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Fint på innsiden også. Men mange vifter i den dell'en. :!: Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Har fortiden bare en server, siden jeg venter på ny filserver (på den gamle ble hovedkortet defekt, så jeg kjøpte meg likesågodt "ny" brukt server). Dell dimension PIII 500mhz 512MiB (kraftig overdimensjonert, men jeg hadde ikke noe annet å bruke brikkene på) 80MB HDD (brukes bare til å laste systemet, så kjøres alt fra RAM) OS: m0n0wall (basert på freeBSD) Brukes til firewall, gateway og router. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Fin liten boks det. Men hva er fordelen ved å ha en pc som router/firewall? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Vel, mer stabilt,flere innstilinger og tjenester, tåler mye bittorrent trafikk, min forrige router klarte bare en som lastet ned med bittorrent om gangen. Den trynte ved 1000 ip-tilkoblinger, og det er egentlig rimelig bra. Og ikke minst er det billig, denne kostet meg 150kr, men dette er jo sånt du ofte får gratis/har fra før. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Hvilket program kjører du da? Hvordan ser nettverket ut da? -giddet og lage en tegning? Hvordan får du nett inn til maskinen og deretter ut igjen? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Nettverket ser slik ut: telefonlinje>modem>routerpc>switch>brukere Nettet går gjennom routerpcen fordi den har to NIC (nettverkskort), Jeg kjører m0n0wall (google it) som er ett operativsystem, med routerfunksjonalitet som styres via ett web-grensesnitt. Det er gode instruksjoner på hjemmesiden og du trenger ikke linux/BSd erfaring fra føra av, Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ok. takk for hjelp. Mulig jeg får prøve det da :!: Lenke til kommentar
MagTaj Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Her er noen av servere mine, orker itte legge ut bilde av alle. Får Rack skap snart ,dere får se da - Lapskaus - Tajet - DHCP - Switcher og Akksepunk Og slik står rommet nå , blir arig å få opp ett Rack skap her Rommet mitt Har mere også , men det får dere se når rack skapet er oppe og komponentene satt inn Endret 14. april 2007 av MagTaj Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Såpass mange ja. Oppdater med racket senere da :!: -Shark- Endret 14. april 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
MagTaj Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Noen som har noen rack skap de har bilder av eller ? Trenger litt inspirasjon til hvordan jeg kan plasserer komponentene i mitt rackskap .. Er ikke helt sikker på hva som er lurest når det gjelder kabler og sånt .. Skal iallefall ha inn skjerm og slikt Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Poster et bilde av min "server", blir jo bare småtteri i forhold til andre jeg har sett i denne posten, men den gjør nytten sin. Serveren er en Pentium Extreme Edition 840 (2 x 3.2 Ghz) med 4GB RAM og 7 interne disker (1 x wd raptor 74 GB OS disk + 6 datadisker) + 3 eksterne (til backup) totalt ca 2,5 TB med lagring på denne. Bruker den primært som filserver her hjemme, den gjør all nedlastning fra nett og jeg kjører VMware server på den og har virtuelle test pc'er som inkluderer nesten alle Microsoft OS siden MS-DOS. Selve serveren kjører Windows 2003 Enterprise sp2 Alle specs til serveren finner du her: http://mine-hjemmesider.com/i_side2.html Endret 17. april 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 server5 - Dell Power Edge 2950 Specs: - 2x PE2950 Xeon dualcore 5130 2.0GHz/4MB 1333FSB - 2GB FB 667MHz Memory (4x512MB single rank DIMMs) - 3x 300GB SAS (10,000rpm) 3.5 inch Hard Drive i raid5 - PERC 5/i, Integrated Controller Card (8 ports, 256MB cache, battery backup) x6 backplane - masse annet uinteressant dill - APC Smart-UPS 3000i, 2700Watt (3000VA), rack mount (2U) OS/software: Windows server 2003 sp2 Nettverk: Cisco Catalyst 2950 m/fiberuplink 12mbit ADSL2+ ... snart fiber Bruk: domenekontroller, dns, dhcp, sql, filserver, vmware, altiris Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Fine servere dere 2 siste. Deler med hele nabolaget? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Fine servere dere 2 siste. Deler med hele nabolaget? 8406208[/snapback] hehe, nei kun til privat bruk. Deler ikke en fil jeg. Sitter på en 12000/2000 linje, men laster kun ned til mitt eget bruk. Bruker ikke fildelings programmer, og har aldri gjort det heller. Alt jeg laster ned er fra usnet (news). Men laster vel ned ca 150-200 GB pr måned...så må ha litt plass vet du... Dette er stats fra selve serveren. Det meste inn er fra nettet, siden jeg bruker eksterne disker når jeg flytter større mengder fra eller til serveren. (kun trådløse kort på alle pc'ene med unntak av serveren) Ut laster jeg opp mye backup til en ekstern backup løsning + til VPS serverene mine i utlandet. Oppdatere fotoalbumet mitt lokalt og laster opp endringene. Endret 17. april 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
MagTaj Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 her overføreste det en del i mnd ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå