Gå til innhold

Kjøp av Bærbar, 2024ram eller 512 videominne`?

teje

Anbefalte innlegg

Hei, emne sier vel det meste. Jeg har 12 000 å bruke på en bærbar, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gå etter, enten har skjermkortet 512, men da kan jeg ikke ha 2048mb ram. lurer på hva jeg skal gå for.

Det er DDRII ram.

+ Hva vil 128mb/512 Hypermemory si?

Takker for alle svar, og kom gjerne med forslag til pc :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multinote med 1680x xxx skjermen! Uten tvil!

For dårlig skjerm på Zepto, 5 timers standby på HEL80!

Zeptoen er ørlite grann lettere, men man har jo 15.4" skjerm på multinoten! (Spørsmål om hva du vil ha egentlig)

Forskjellen på skjermkortene med 512 og 256 MB vil eg ikke tro er stor så lenge begge kortene er Go7600! Men kanskje andre vet d bedre!

Endret av joltus
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk maser om "dårlig" sjerm på Zeptoen.. Det er jo en 14tommer, det finnes grenser for hvor mange pixler som kan presses inn på en flate. Og hvis noen refererer til den dårlige skjermen dinside.no klager på i sin test, så er det en gammel type som ikke blir levert lenger. (De klagde på lysstyrken)

Sånn hardware messig får du mer for pengene hos Zepto, bl.a p.g.a 512mb skjermkort. Den litt reduserte størrelsen blir jo en estetisk faktor å vurdere.

Når det gjelder alle feilene så gjeldere det å ha litt is i magen og stå på krava ovenfor Netshop til den fungerer. Jeg måtte sende inn min i 1.5uker(fra sending til mottak) for å "utbedre varmefeil". Fikk mail om at det sko ta tre uker, men en kjapp telefon og så var den ferdig på 2 timer. Om den holder i lengden vet jeg ikke ennå, men jeg har spillt Oblivion i 3,5timer i strekk uten et fnugg av nykking. Passe lunken og jeg har aldri sett en blåskjerm til nå. Kanksje jeg er heldig? Var godt irritert når jeg først oppdaga feilen, men siden det ble fikset så kjapt og greit så er jeg bare glad til nå.

Endret av jozho
Lenke til kommentar

D eneste eg mente var at eg synest ikke skjermen var noe imponerende! Oppløsning (Ikke dårligere enn andre skjermer med samme oppløsning selvsagt) i spill og lys! (Sikkert en gammel skjerm d da...)

Egen mening skal man være forsiktig med....

Kan konfigurere HEL80 til 200 kr. lavere enn 6214! Da er d kun skjermkortet som er dårligere. Skjerm bedre og batteri bedre! Men også en større maskin!!

Endret av Oslolefse
Lenke til kommentar
Takk for tips:P!

Er det lett å bytte Ram på bærbar?

Har bygd vanlig stasjonær, men harkke peiling på bærbar:P

7365366[/snapback]

Det å bytte ram på en bærbar er ikke noe problem. Er du usikker er det også masse fine guider på akkurat det, bare å google. Blir vel så jeg gjør det på denne da studielånet mitt kommer i januar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...