Gå til innhold

Resistance: FoM - 4,7GB?


_norse_

Anbefalte innlegg

"UPDATE: Thanks to your comments, we began checking what's the real score about this issue. It turns out that there are really padding files, but they just amounted to 420 MB of padding per region."

 

Hvis det er snakk om Blu-Ray regioner eksisterer det 3. Det vil si 420MB * 3 = 1260MB. Dette er mye vil noen hevde, men det er milevis unna 17GB (17.75GB to be exact) som har blitt hevdet. Det virker som man blåser dette langt ut av proporsjoner. :cool:

 

Link: http://ps3.qj.net/Resistance-Fall-of-Man-h...pg/49/aid/74232

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nå skal vi heller ikke tro på utviklerene...

 

The plot thickens!

7368490[/snapback]

Tja- eg veit ikkje eg...

 

Oi vent litt!

http://video.google.com/videoplay?docid=44...q=Motorstorm+e3

- "This is RUNNING IN REAL TIME ON TEH PLAYSTATION THREE!"

 

http://www.playsyde.com/leech_3366_en.html

Nuvel...

 

:)

Det eg seier Swoofah, er berre at det gjeld å være litt kritisk.

7368628[/snapback]

 

Og la oss ikke glemme: "This game could'nt be done on PS3" *Host*

 

Å vi må jo seff være kritiske.. I den forstand at NÅR noen blir tatt i å juge så ville det ikke overrasket en.. Dog vil jeg heller tro på utiviklere til det motsatte er bevist enn å forhåndsdømme det.

Lenke til kommentar

Greia er jo egentlig at man kan bruke så mye plass man vil, hvis man ikke komprimerer.

 

De som driver med videoredigering her vet jo at rådata fort kan bli 100 gig, mens finale produktet er 4 gig.

 

MS gjør en mye bedre jobb på kompremeringssiden.

Kanskje utvikler ikke gidder å komprimere på ps3 siden de har 25 gig å boltre seg på? Hva er vitsen med å lage en on-the-fly unpacker når de bare kan legge dataene ned der rått?

 

Dette betyr selvsagt ikke at man trenger BluRay.

 

Jeg leser på flere forum at Resistance er veldig kort spill, og at Gears of War imponerer mer grafikk messig.

 

Hvordan kan da Resistance være 22gig og Gears of War 7 gig?

 

Også et veldig godt poeng det noen sier om PC spill, tenk hvor mye bra PC spill som kommer på DVD?

 

Alt har med komprimering og hvordan man bygger opp dataene.

Lenke til kommentar

At de fleste spill idag ofte klarer seg med en dvd, betyr jo ikke at det alltid vil være nok. På meg virker det mer fremtidsrettet at man etterhvert går over til noe som gir mer plass, verden går da fremover. Så er det jo opp til utviklere hvordan de velger å utnytte denne plassen.

 

Syns forøvrig ikke det virker såå lenge siden jeg fikk det første spillet som var på over 10MB, noe som var helt utrolig svært den gangen.

Lenke til kommentar
MS gjør en mye bedre jobb på kompremeringssiden.

7369793[/snapback]

 

Enn hvem? Sony? Insomniac games som utvikler Resistance? Det er ikke microsoft som har laget Gears of war, like lite som det er Sony som har laget Resistance. Det du kanskje mener er: "De som utvikler spill til X360 gjør en mye bedre jobb på komprimeringssiden."

 

Uansett om det er det sistnevnte eller det opprinnelige utsagnet som gjelder bør du underbygge dette med kilder. :hrm:

Lenke til kommentar

Han snakker om RAW-data, ser det ut til, noe som aldri blir aktuelt på noen konsoller.

 

Tror han mener at codec'ene som du må bruke på DVD, som f.eks. mange tror at Microsoft sitt VC1 codec er bedre i bruk, i forhold til gratis MPeg2-kodec, fordi VC1 er nyere og pakker mere effektivt.

 

Selv synes jeg det kommer ann på hva som skal encodes. :-/

Lenke til kommentar

Greit nok at mange her mener det er helt unødvendig med CG-filmer man ser i spill som for eks Final Fantasy, men har dere noen gang tenkt på at det er folk som faktisk setter stor pris på disse visuelle opplevelsene?

 

Jeg kan huske på de gamle Final Fantasy spillene hver gang jeg så en FMV, så ble jeg kraftig imponert over den pene grafikken og hvor tøffe filmene var. Selvfølgelig har man god in-game grafikk i dag, så man kan til dels si at det ikke er nødvendig lenger. Men en godt utarbeidet CG-film vil fortsatt visuelt være mer imponerende, enn en laber in-game sekvens per idag.

Lenke til kommentar

Tja, er jo å gjøre ting med måte og. Warcraft 3 bruker ikke så alt for mye, en intro + en til hvert campaign? Mener de var 40 mb hver eller noe i mpq filene, som man kan spille rett av. Dog, det er forskjell på å si at man trenger ett nytt format for å få plass til nye, større spill. Og å trenge større format fordi noen ikke vet når det er nok CG i ett spill...

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt glede av FMV opp gjennom årene og syns slettes ikke deres rolle er utspilt. Grafikken på PS3/X360 er ikke så rå. Slike mellomsekvenser som i FF er verken tåpelige eller unødvendige, de forteller historien, er visuelle godbiter og bidrar i stor grad til den spesielle stemningen i spillet. PS3 blir nok konsollen for JRPG.

Lenke til kommentar

Dealen er vel om det er riktig med et medieskift NÅ, eller om man kunne ventet til neste generasjon uten å ofre noe i forhold til kvalitet. For alle er vel enige i at DVD ikke holder evig.

 

Så kan man jo også spekulere i hvorvidt det er business-messig lurt det er av sony å være de eneste til å innføre et nytt format akkurat nå. Siden kostnadene til å utvikle spill bare øker og øker, er det vel også mer og mer attraktivt å gjøre multiplattform.

 

Hvor fristende vil det da være for en utvikler å bruke langt mer tid og penger på en versjon av et spill, for å gjøre spillet lenger, penere, større osv. osv? Og når noen velger en plattform å kjøre ut et eksklusivt spill på, hvor fristende er det å bruke masse tid og penger på å gjøre et spill på et nytt format, når man kan velge konkurrenten(360), utvikle spillet på et velkjent format, utvikle det billigere, utvikle det på kortere tid, og samtidig ha flere potensielle kunder?

 

Og hvorfor bruker jeg alltid spørsmålsform når jeg argumenterer i en debatt? Kan det være en defensiv måte å dempe fallet på viss jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Greit nok at mange her mener det er helt unødvendig med CG-filmer man ser i spill som for eks Final Fantasy, men har dere noen gang tenkt på at det er folk som faktisk setter stor pris på disse visuelle opplevelsene?

 

Jeg kan huske på de gamle Final Fantasy spillene hver gang jeg så en FMV, så ble jeg kraftig imponert over den pene grafikken og hvor tøffe filmene var. Selvfølgelig har man god in-game grafikk i dag, så man kan til dels si at det ikke er nødvendig lenger. Men en godt utarbeidet CG-film vil fortsatt visuelt være mer imponerende, enn en laber in-game sekvens per idag.

7370742[/snapback]

 

Er veldig enig med deg.

 

I tillegg til å utbrodere opplevelsen av historien (nesten like viktig i dagens spill som framerate, jaggies, og forskjellige lysefekter (ironi)) til spillet, har CG-film mange andre nyttefaktorer som ikke er like lett å oppdage.

 

Det mest utbredte grunnen til at CG-film blir brukt istedenfor ingame-engine er at i mange tilfeller brukes det til å skjule loadetider, stream en film samtidig mens man laster og flytter leveldata og alt mulig annet dilldall inn i minnet.

 

Ofte derfor du ikke alltid kan skippe filmsekvensene, i løpet av de første sekundene. :-/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom over en gameplay-video i ganske bra kvalitet; (117MB, x264, 720x404)

 

http://dot50cal.the-horror.com/gaf/Resista...%20Of%20Man.mp4

 

Ett regnfullt kart, på vei til en base, video varer i 8 minutter og 11 sekunder.

VLC-player (www.videolan.org) spiller MP4-videoer. :)

 

Virker som det er bra variasjon på fiendene på kartene, som de fleste har skrytt over. :) Likte også minefeltene, og hadde ikke sett det gass-geværet før..

Rikosjettene når han herjet med hailstormen var også stilig, virker som det har mye å si hvilke våpen du bruker.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...