serok Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 jeg har digitalt kamera og en skriver som har usp kabler fungerte fint helt til i forigårs pc`n min finner liksom ikke kameraet mitt eller skriveren har koblet til og fra mange ganger uten at noe skjer. pc`n fant kameraet men gang jeg koblet det til før hjelp hva har skjed noen tips før jeg blir gal _________________win xp amd duron 1.2G @ 1413 amd pro waterkitt 2*papst 80*80 12db ++ gforce 2 ti 500xp 501@274 64 mb 4.0 ns ddr golden 40 gb hd msi k7t raid turbo 3.0 1Gb sdram 133 [ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-11-15 23:35 ] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hva var det siste du gjorde før de slutta å virke? Kanskje det er blitt noe kluss med driverne til USB-kontrolleren. Gå til Kontrollpanel-system-enhetsbehandling og se om det er angitt noe feil der. Har liten tro på at du har fått maskinvarefeil på usb-portene, så fremt du ikke har vært ute og lekt litt inni kassa... Lenke til kommentar
serok Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 problemet er at ingen tilstår å ha gjort noe. ingen har vært inne i kassa untat meg for jeg har bygd den finner heller ikke usb i enhetsbehandling bare com 1/2 og skriverport1 [ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-11-15 23:52 ] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hvis du ikke finner USB i enhetsbehandling har det nok blitt avinstallert på en eller annen måte. Da må du nok installere driverne på nytt. Ps. USB står for universell seriell buss og står som et eget punkt i enhetsbehandling. Du visste det? Måtte bare sjekke.. Lenke til kommentar
serok Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 tenkte ikke på det jeg var /er litt stessa og tom for løsninger men fant fire usb porter der... alle var i orden men virker alikevell ikke... noen flere forslag ?? hjelp Lenke til kommentar
Sir.Roger Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Sprenger pc`n.... Har du alt du trenger ? Jeg blåste i lufta ett kabinett for noen år tilbake, brukte en 1/2 250grams dynamit-kubbe. Lekkert!!! Hele dritten var forvandlet til bittesmå biter, mange. Metalldekselet var meget oppsplintret og hengte nesten i toppen av ett tre i mange uker. Spreng pc`n og ta bilder! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Men husk å ha veldig lang ledning til fenghetta da, ellers kan det bli skjebnesvangert Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-16 06:03 ] Lenke til kommentar
serok Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 jeg får ikke lagt ut bildene vis jeg sprenger pc`n så jeg lar være har ikke dynamit for tiden så måtte blana til litt nitroglyserin da ... noen som kan hjelpe med problemet mitt Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 OK. Skal prøve å hjelpe... Har du bygd maskina selv? Isåfall fulgte det helt sikkert med en CD til hovedkortet? Denne CDen inneholder USB-drivere som hovedkortet krever. Samme CDen inneholder VIA 4in1-driverne også, hvis det ringer en bjelle. Ellers kan du jo prøve å lete på MSI sine hjemmesider her: http://www.msicomputer.com laste ned og reinstallere USB-driverne. Hvis det er USB som sitter i likedan åpning som lydkort, skjermkort osv. så går det en kabel fra USB-portene til hovedkortet. Du kan selvsagt skru opp kassa og sjekke at denne kabelen sitter skikkelig på plass i pluggen. I alle andre tilfeller er det snakk om onboard USB, altså at USB-kontaktene er loddet fast i hovedkortet. Derfor sjekk eventuell kabel, reinstaller USB-driverne. Beklager den tullmeldinga over, det var humoristisk ment :wink: Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-16 13:08 ] Lenke til kommentar
serok Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 bare bra me lit humor troj jeg sprenger pc til nyttår jeg alle kabler sitter der di skal. har reinstalert drivere til usb men virker fortsatt ikke????? [ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-11-16 14:49 ] Lenke til kommentar
superman Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 prøv å gå inn i BIOSen og se etter USB controller eller noe sånt. denne skal stå på ON eller lignende. hadde samme problem som deg, og dette var løsningen :smile: Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Hva med drivere til kameraet ditt, er disse installert? Prøv uansett og reinstallere disse også. Dersom det var med en CD til kameraet eventuelt en diskett, skal denne inneholde drivere. Samme opplegget for andre USB-enheter også. Sveinl. Lenke til kommentar
serok Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 njet ikke noen tips som treffer mange takk alikevell kan dere komme på noe mere ?? Lenke til kommentar
serok Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 er det ingen som kan komme med et stalltips?? Lenke til kommentar
thomaspeck Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 jeg har hatt samme problemet selv, jeg måtte instalere windows på ny!! Det var ireterende det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå