Gå til innhold

litt hjelp før jeg sprenger pc`n

serok

Anbefalte innlegg

jeg har digitalt kamera og en skriver som har usp kabler fungerte fint helt til i forigårs

pc`n min finner liksom ikke kameraet mitt eller skriveren har koblet til og fra mange ganger uten at noe skjer. pc`n fant kameraet men gang jeg koblet det til før

hjelp hva har skjed noen tips før jeg blir gal

_________________win xp

amd duron 1.2G @ 1413

amd pro waterkitt

2*papst 80*80 12db ++

gforce 2 ti 500xp 501@274

64 mb 4.0 ns ddr golden

40 gb hd

msi k7t raid turbo 3.0

1Gb sdram 133

[ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-11-15 23:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det siste du gjorde før de slutta å virke? Kanskje det er blitt noe kluss med driverne til USB-kontrolleren. Gå til Kontrollpanel-system-enhetsbehandling og se om det er angitt noe feil der. Har liten tro på at du har fått maskinvarefeil på usb-portene, så fremt du ikke har vært ute og lekt litt inni kassa...

Lenke til kommentar

problemet er at ingen tilstår å ha gjort noe.

ingen har vært inne i kassa untat meg for jeg har bygd den finner heller ikke usb i enhetsbehandling bare com 1/2 og skriverport1

[ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-11-15 23:52 ]

Lenke til kommentar

Hvis du ikke finner USB i enhetsbehandling har det nok blitt avinstallert på en eller annen måte. Da må du nok installere driverne på nytt.

Ps. USB står for universell seriell buss og står som et eget punkt i enhetsbehandling. Du visste det? Måtte bare sjekke..

Lenke til kommentar

Sprenger pc`n.... Har du alt du trenger ? Jeg blåste i lufta ett kabinett for noen år tilbake, brukte en 1/2 250grams dynamit-kubbe. Lekkert!!!

Hele dritten var forvandlet til bittesmå biter, mange.

Metalldekselet var meget oppsplintret og hengte nesten i toppen av ett tre i mange uker.

Spreng pc`n og ta bilder!

Lenke til kommentar

OK. Skal prøve å hjelpe...

Har du bygd maskina selv? Isåfall fulgte det helt sikkert med en CD til hovedkortet? Denne CDen inneholder USB-drivere som hovedkortet krever. Samme CDen inneholder VIA 4in1-driverne også, hvis det ringer en bjelle.

Ellers kan du jo prøve å lete på MSI sine hjemmesider her: http://www.msicomputer.com laste ned og reinstallere USB-driverne.

Hvis det er USB som sitter i likedan åpning som lydkort, skjermkort osv. så går det en kabel fra USB-portene til hovedkortet. Du kan selvsagt skru opp kassa og sjekke at denne kabelen sitter skikkelig på plass i pluggen.

I alle andre tilfeller er det snakk om onboard USB, altså at USB-kontaktene er loddet fast i hovedkortet.

Derfor sjekk eventuell kabel, reinstaller USB-driverne.

Beklager den tullmeldinga over, det var humoristisk ment :wink:

Sveinl.

Mine hardwarespesifikasjoner

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-16 13:08 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...