Gå til innhold

Ny Gamer Pc Til 6-7000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :) Nå har jeg aldri spilt WoW, men kan ikke tenke meg det krever så all verden av ressureser hvis du er villig til å gå ned på innstillingene, noe du antakeligvis blir nødt til med et så stramt budsjett.

 

Har lagt med oppsett av hva som bør dekke dine behov. Skulle nok hatt litt mer minne, litt større harddisk osv. Men kompromiss må du inngå. Jeg har med en 19¨ skjerm med DVI, en grei optisk mus og et høyttalersett med en liten sub. Ting som ikke koster mye, men kjekt å ha når du skal spille ;) Resten av oppsettet vil nok ikke vinne noen ytelsestester, men bør funke fint til ditt bruk. Det kom totalt på 6400 + frakt. Ikke galt det for komplett pakke :) Hvis du har mer penger til overs kan du jo gå for en 512 minnebrikke til.

Det fins mange produkter fra forskjellige produsenter her. Du får evt velge noe annet siden jeg bare tok en kjapp gjennomgang.

 

Komplett PC fra Netshop.no

 

Vet ikke om linken vil fungere, så legger med utstyrsbeskrivelsen nedenfor:

 

 

 

bZerk Miditower m/vindu, "Scorpio" Sort

BZCA868BB u/powersupply 295,-

 

 

Silver Power Strømforsyning ATX-400W

2 stk temperaturstyrte vifter 345,-

 

 

ASRock AM2NF3-VSTA Socket AM2

nForce410, ATX, DDRII,SATA2,LYD,LAN 495,-

 

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

Socket AM2 695,-

 

 

Kingston 512MB 667MHz PC5300 DDR2

512 MB på en brikke, Non-ECC CL5 515,-

 

 

Western Digital 160GB S-ATA II 7200 RPM

Caviar Special Edition 8MB cache 525,-

 

 

BenQ 19" LCD FP91G+ sølv/sort

1280x1024, 8ms, TCO03, D-sub/DVI 1 795,-

 

 

NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk 295,-

 

 

Creative SBS 380 2.1

Høyttalersett 219,-

 

 

Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk

Midnight Black, PS-2 90,-

 

 

Microsoft Comfort Optical Mouse 1000

sort/Grå, USB/PS2 188,-

 

 

Club3D Radeon X1600PRO 256MB PCIe

256MB DDR3, Dual DVI, TV-out 950,-

 

Sum 5 125,-

 

Frakt 0,-

Mva 1 281,-

Totalt 6 407,-

 

 

Mvh Einar

Netshop_pakke.bmp

Lenke til kommentar
jeg ville likevel ha spart mer penger, og kjøpt Core 2 Duo E6400 + 2 gig bra ram og et bra skjermkort.

7373363[/snapback]

 

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men vil han ha en PC nå og ikke har de pengene nå nytter det ikke å anbefale noe mye dyrere enn 6-7000 :)

Lenke til kommentar
Ville den pc'en som 1ar la frem funke bra til wow? Ikke så mye lagg etc? Hvis så hadde det vært helt topp! P.S Linken funker ikke så om du kunne lage en ny hadde det vært ypperlig!

 

-Jakob

7376534[/snapback]

 

Hvis du ser helt nederst på innlegget mitt har jeg lagt ved et vedlegg. Det er et screenshot av oppsettet :) Vet ikke helt hvordan jeg skal lage en link som vil funke, når jeg skal kopiere adresselinjen det virker det som om det er en "standard adresse" som alle som lager en handlekurv får:http://www.netshop.no/aspx/cart/handlevogn.aspx

Hvis du skjønner hva jeg mener ;)

 

Hvis du er villig til å gå litt opp i pris vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe en 512 minnebrikke til, du vil nok være glad for det hvis du skal ha Vista.

Endret av 1ar
Lenke til kommentar
Hvor mye ekstra er det? Og bare, hvor mye koster ekstra ram? Eller er det det samme?

7378599[/snapback]

 

Hvis du kjøper en brikke til vil det koste ca 500,- ekstra og du vil ha nok minne til det meste. Videoredigering og tung spilling kan bli litt verre, men med 1 gig minne er det ikke det som kommer til å bli flaskehalsen i systemet ditt :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med garanti med den som 1ar anbefaler? Er det ingen garanti eller må jeg ta ut den delen og sende den eller noe... Pappa er litt usikker på akkurat dette.

 

-Jakob

7379113[/snapback]

 

Hei, siden dette er en PC du kjøper i deler og setter sammen selv har du ingen garanti "på hele pakka" som du ville fått hos f eks Dell. Men svikter f eks skjermkortet ditt kan du ta kontakt med Netshop og deretter må du nok ta ut skjermkortet og sende det inn. Vet ikke hvor lang garantien er på hvert produkt, men kjøpsloven gjelder hvis ikke noe annet er oppgitt :)

Lenke til kommentar
Kunne du tenke deg å gi en link til delene? Sånn at jeg kan sette de sammen som du har gjort oppe i her?

 

-Jakob

7379423[/snapback]

 

Det skal jeg gjøre, sender de på PM :)

7379711[/snapback]

 

Beklager dobbelposting, men når jeg tenker meg om blir det nok mer arbeid for deg å gå innpå masse linker. Bare gå inn på netshop.no, eller en annen butikk som har delene, og bla deg frem til de rette delene ved å se på screenshotet. Tar ikke lange tia.

 

Ser også at skjermkortet jeg valgte ikke er på lager. Siden det står ubekreftet på leveringsdato bør du gjerne velge et lignende merke fra en annen leverandør hvis du vil ha PCen kjapt. Ingen garanti for at datoen det står stemmer. Kan fort gå noen uker da ;)

 

Mitt forslag er da at du heller går for dette kortet:

 

Sapphire Radeon X1600PRO 512MB DDR2 PCIe

VGA/Tv-Out/DVI-I, Lite-Retail 1 095,-

 

Koster bare hundrelappen mer samt at du får et bedre kort.

 

Einar

Lenke til kommentar
Takker og bukker igjen :D

7379894[/snapback]

 

Ingen problem, men vil bare igjen anbefale deg å kjøpe en 512 brikke til, hvis ikke må du nok kjøpe det senere og da blir det bare mer i fraktutgifter

;)

Harddisken skal være der den, en 160 GB

Endret av 1ar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...