Gå til innhold

Ny Gamer Pc Til 6-7000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper den separat.

 

Du kan jo ringe å spørre om de gidder montere det du kjøper der.

 

Uansett, en anbefaling:

 

RAM:

Heller 1024MB enn fire 512MB: Når 1024MB RAM synker i pris, kan du oppgradere igjen, billig, fremfor å fylle maskinen med 512 -- som vil gå ut på dato rask.

Bedre med *en* god 1024 MB i dag, enn å sitte med fire 512 MB om tre år.

1024 holder i dag. Corsair. Corsair. Corsair.

Alle elsker Corsair. Jeg skulle bruke 10 tusen på pc; og endte opp med 15000 fordi jeg forelsket meg i ett tvillingpar med Corsair Dominator RAM, 2x1024 (TWIN8500) til tre tusen kroner...

 

HD:

Harddisker koster relativt lite for en liten, og du kan kjøpe en ny og koble den til paralelt med den gamle -- når du får bedre råd.

De fleste opererer med en hastighet på 7200RMP -- og har gjort det en stund.

Det tar ett år før hastigheten 10000 RPM er nede til levelig pris.

Det tar lang tid å fylle en 100 gigabyte harddisk -- og det er sikkert en jul / bursdag før du trenger mer plass.

 

GFX:

Grafikkort: Kjøp et relativt godt kort med SLI kompabilitet; SLI gjør at du senere kan kjøpe et identisk kort til dette, og kjøre dem sammen -- for dobbel hastighet og minne. Slik at du kan oppgradere med et relativt billig kort om ett år eller to.

 

Monitor:

Skjerm kan du godt kjøpe brukt -- eller få gratis av noen du kjenner.

Jeg bruker en skjerm fra 1997 -- går fint opp til og med 1600x1200 oppløsning ved brukbar frekvens.

Harddisk kan ofres for bedre prosessor.

 

CPU:

Prosessor er et viktig tema: Dual core.

Prosessorer er alltid dyre å bytte ut, og prosessorer koster skjelden mindre enn 1800 kroner for en brukbar en. Bruk 2600 for en dual core, som holder noen år.

Selv kjører jeg en enkel 1.8 Ghz prosessor fra 2003, overklokket til 2.2 Ghz.

Kjøp dyr prosessor, og overklokk den når den sinker systemet om noen år.

Dual core 2.2 Ghz gir futt for pengene -- etter min mening.

 

MB:

Hovedkort: Støtte for SLI; 2-3+ PCI-Ekspress. Pass på at "sockets" og "pins" stemmer med prosessor. Ingenting er verre enn en prosessor som har for mange pins til å passe i hovedkortet.

 

Lydkort har sjelden noe å si, siden vi sjelden bruker 5 høytalere...

 

Dropp diskettstasjon eller bruk en gammel.

En ny og en brukt CD/DVD-stasjon.

Windows XP OEM : OEM betyr bare at den selges *med* PC -- som i motsetning til løst -- og har kanskje noen skjerm-dumper fra butikken som standard skrivebord-bakgrunn.

Lenke til kommentar
Sånn, hva er det egentlig jeg burde se etter i en spill data? Vet at ram ogsånn er viktig, men hvis noen kunne fordype dette hadde det vært veldig bra.

 

-Jakob

7371556[/snapback]

 

alt er viktig. Se på alt slik at du unngår å få en flaskehals på maskinen din.

 

gamer a-10 er jo alltids et valg, men du burde heller prøve å få peger til jul, slik at du kan spytte i litt til. om du får litt til hjul kan du kanskje kjøpe en :dribble: core 2 duo :dribble:

Lenke til kommentar

Ville også skaffet meg en god musmatte ;) jeg foretrekker steelpad 4d men det varierer jo fra person til person men ville holdt meg unna den gode gamle blåe matta ;)

 

Jeg ser jo også at jeg har glemt tastatur, headset og høytallere..

 

Nesten alle tastatur duger bare du legger 200 kroner i de, er mus og musematte som er viktigst til å spille med :D

 

Headset ville jeg gått for noe som disse Koss headset de er billige og greie ;)

 

Skal du ha høytallere så blir det fort litt penger å legge ut, dette er nesten minimum det du bør ha synest jeg Billige høytalere

 

------

Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å vært snill gutt nå før jul og ønska meg Nice høytalere og da i tillegg droppa komplett skjermen for denne Konge skjerm ;)

Lenke til kommentar
Er det så stor forskjell på skjermen? Trenger ikke akkurat en god skjerm hvis jeg kunne spare penger på det. Vil heller bruke penger på selve pc'en.

 

-Jakob

7387913[/snapback]

 

Tja den er mer en nok verdt forskjellen men du må jo bestille fra 2 forskjellige plasser så det blir jo fort 200 kroner til i frakt ;) så om du vil bruke så mye penger er jo opptil deg jeg har vel sprengt budsjettet ditt nok allerede så du vil kansje ta den billige skjermen ;) og det er ikke en dårlig skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...