Duqe Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hadde tidligere nett fra los, men etter at nextgentel tok over så får jeg ikke tilgang til msn selvom all andre nettforbindelse fungerer greit. Prøvde å koble direkte til nettboksen fra los og da fungerte det greit, men når den må gjennom min trådløs 3com ruter så er det kun msn jeg ikke får kontakt med. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Med andre ord så er routeren din ikke satt opp riktig og det er vel ingen her som kan trylle uten å vite hvilken modell fra 3Com du har. Se forøvrig www.portforward.com, der finnes det oppskrifter for mange routere. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Før du begynner med router innstillinger så skjekk at klokka på pc'n din er korrekt.både klokkeslett og måned og år må stemme..mange som har hatt plunder med det samme. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 ...klokka på pc'n din er korrekt.både klokkeslett og måned og år må stemme..Han sier jo: Prøvde å koble direkte til nettboksen fra los og da fungerte det greit, så klokka stemmer nok. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Med andre ord så er routeren din ikke satt opp riktig og det er vel ingen her som kan trylle uten å vite hvilken modell fra 3Com du har. Se forøvrig www.portforward.com, der finnes det oppskrifter for mange routere. 7364894[/snapback] Det er av denne typen. Men synes at det er underlig at det er kun msn som jeg ikke får kontakt med, tok en feilsøking i selve msn messenger og der fant den ingen feil. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sett opp din PC med fast IP-adresse og følg oppskriften fra PortForward for din router og MSN: http://www.portforward.com/english/routers...N_Messenger.htm Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Sett opp din PC med fast IP-adresse og følg oppskriften fra PortForward for din router og MSN:http://www.portforward.com/english/routers...N_Messenger.htm 7366050[/snapback] Det skal ikke være nødvendig å forwarde porter for at MSN skal fungere. Dette er kun for at video/filoverføring og lydoverføring skal fungere om routeren din ikke har UPNP. Har du noen lokal brannmur på maskinen som kan sperre? Prøv å slå av denne, og se om det fungerer da. Routeren du har skal støtte uPNP, og du trenger derfor ikke forwarde porter uansett.. Hvilken feilmelding får du når du prøver å logge på? Endret 26. november 2006 av rolvs Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis det er feilmelding 80048820 så er jeg nesten 113% sikker på at det er noe med klokka di..sleit med akkurat samme selv etter bytte fra telenor til ngt og da bytte av router/modem.. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Skift MTU'en til 1490. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Hvis det er feilmelding 80048820 så er jeg nesten 113% sikker på at det er noe med klokka di..sleit med akkurat samme selv etter bytte fra telenor til ngt og da bytte av router/modem.. 7366202[/snapback] Hei alle Har vært opptatt idet siste og ikke fått testet rådene Deres, men takker veldig for all svar jeg har fått. Men... H.M.Kongen hadde rett ang. feilmlden, det er en kode 80048820, men jeg har innstilt dato og klokkeslettet riktig, t.o.m oppdatert internett tiden via time.windows.com. Allikevel oppstår feilkoden, men denne gang medfølger også meldingen. UTVIDET FEILKODE: 80048439. Hva kan feilen være da? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Skift MTU'en til 1490. 7369391[/snapback] Har lett og lett men finner ingen MTU funkjson i 3com oppsettet. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Skift MTU'en til 1490. 7369391[/snapback] Har lett og lett men finner ingen MTU funkjson i 3com oppsettet. 7409400[/snapback] 3com er jækla stress, men det er faktisk det du må gjør. Sjekk "Los har skiftet til NegtGentel og jeg sliter"-tråden for mer info angående det. Jeg hadde samme problem for noen uker siden, kjenner mange som har det samme. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Skift MTU'en til 1490. 7369391[/snapback] Har lett og lett men finner ingen MTU funkjson i 3com oppsettet. 7409400[/snapback] 3com er jækla stress, men det er faktisk det du må gjør. Sjekk "Los har skiftet til NegtGentel og jeg sliter"-tråden for mer info angående det. Jeg hadde samme problem for noen uker siden, kjenner mange som har det samme. 7409639[/snapback] Skummet gjennom tråden og fikk med meg rådene ang. 3com tipsene. Men det du gjorde var å oppdatere firmwaren til 3comen også dukket MTU funksjonen opp? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 prøv å still klokken med ntp.uio.no som er den norske time serveren Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Skift MTU'en til 1490. 7369391[/snapback] Har lett og lett men finner ingen MTU funkjson i 3com oppsettet. 7409400[/snapback] 3com er jækla stress, men det er faktisk det du må gjør. Sjekk "Los har skiftet til NegtGentel og jeg sliter"-tråden for mer info angående det. Jeg hadde samme problem for noen uker siden, kjenner mange som har det samme. 7409639[/snapback] Skummet gjennom tråden og fikk med meg rådene ang. 3com tipsene. Men det du gjorde var å oppdatere firmwaren til 3comen også dukket MTU funksjonen opp? 7410137[/snapback] Ja, jeg hadde flaks sånn sett. Du må huske at vi ikke har samme ruter. Når jeg oppgraderte firmwaren så fikk jeg en rute under Dynamsk, statisk og PPoE avkrysningsboksene med MTU. Den var på 1500. Hadde den ikke vært der, hadde jeg slitt enda. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Firmwaren er oppdatert, men mtu funskjonen er kun tilgjengelig i PPoE også prøvd ntp.uio.no serveren, men samme problem oppstår. Er det noe mer jeg kan gjøre? Endret 3. desember 2006 av duqe77 Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du kan jo alltids prøve her da.. http://imunplugged.spaces.live.com/Blog/cn...!2073.entry Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Men en ting til,får du logget inn på webmessenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå