Bartekos Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei Har en gammel maskin som jeg har prøvd få liv i igjen. Får den opp, den virker, kommer inn i windows som før og alle ting. Men plutselig blir den bare svart, slår seg av. Hovedkortstrømmen er på enda og skrur jeg av/på strømforsyninga virker den igjen, til den slår seg av neste gang. HK: Abit NF7, CPU: AMD Athlon XP 2500+, 768 MB minne div, Sapph 9800 PRO skjermkort osv. En NorthQ strømforsyning på 500W som kjører det hele. OS: Windows XP Pro Norsk SP2 Kjørte nyeste Adaware ikke så lenge før den bukket under første gangen. Noen som har noen formening om mulige problemer og evt løsninger, hadde vært supert Spør gjerne om ekstra informasjon også, vet ikke helt hva mer jeg skal si. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Mulig du har skjermkortdriver konflikt ati/nvidia els? Prøv: start den i sikker modus, hold F8 under oppstart,velg ifra meny, hvis den går og kommer inn på Windows sletter du bare skjermkortdriver, gå senere til utforsk og slette mappene , last nye drivere , har du så samme feil er det defekter med kortet. Men prøv også "load setup" for bios om denne er ute av instillinger. Lenke til kommentar
Bartekos Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Høres mulig ut. Installerte nye drivere til skjermkortet for ikke lenge siden, og hadde ikke problemet før da. Da hadde jeg bare en ekkel grafikkbug. Prøver nå. Lenke til kommentar
Bartekos Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Fikk inn originaldriverene igjen, og så ut som det virket greit i starten. Men nå slo den seg helt plutselig av igjen, mens jeg prøvde kjøre PC Mark 06 test på den. (Under Dekryptering av Filer fyi.) Noen forslag? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei . Prøv: kjør med en minnebrikke, ellers kan Bios parametrene rettes og om CAS Latency er litt kort ,prøv 2,5 ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er minnebrikkene samme type? Og samme hastighet? Lenke til kommentar
Bartekos Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 På sparket tror jeg jeg kan si såpass at 2 av de 3 brikkene er et TwinMOS sett på 512MB tilsammen, den siste er også TwinMOS såfremt jeg husker rett, men kjøpte den om lag et år senere så kan være raskere. Skal sjekke mer ut imorgen da jeg har tid til å kryssteste litt med brikkene og stressteste den litt osv. Takk for svar Lenke til kommentar
Bartekos Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Alle var PC 3200, jeg kryssjekket litt nå, og fant ut at den ikke ville starte ordentlig med den nyeste brikken alene, med settet av de to andre startet den helt fint. Resatte cmos for hver gang for å forhindre gamle settings som hang igjen og. Så håper problemet var "så enkelt" at minnebrikka var sjuk Vi får se, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå