Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

måling av hastighet i GB nettverk

Anbefalte innlegg

som det fremgår av topic har jeg et spørsmål: måling av hastighet i GB nettverk?

finnes det noe programvare som kan måle dette? som viser om jeg kjører 1000, eller om jeg kjører vanlig 100?

jeg tenkte å teste dette ved å bruke en krysset kat6 kabel mellom server og en annen pc. den ene pcen har integrert GB i asus hovedkort, den andre har integrert GB i msi hovedkort.

har testet DU Superkontroller 1.9, men ser ikke noe traffikk på nettverk der. bare internett.

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som det fremgår av topic har jeg et spørsmål: måling av hastighet i GB nettverk?

finnes det noe programvare som kan måle dette? som viser om jeg kjører 1000, eller om jeg kjører vanlig 100?

jeg tenkte å teste dette ved å bruke en krysset kat6 kabel mellom server og en annen pc. den ene pcen har integrert GB i asus hovedkort, den andre har integrert GB i msi hovedkort.

har testet DU Superkontroller 1.9, men ser ikke noe traffikk på nettverk der. bare internett.

takker for alle svar

7364130[/snapback]

Hvis du bruker windows XP er det bare å trykke Ctrl-Alt-Delete. Da får du opp oppgavebehandling. Velg så fanen nettverk, og du ser en pen grafisk fremstilling av nettbruk samt hvilken hastighet du er koblet til med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...