Gå til innhold

iiyama 3 års fabrikkgaranti = null verdt?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk gjennom bedriften en ny iiyama ProLite E511S 20" skjerm for litt over 2 år siden. Denne skjermen levde knapt 2 år før den ble svart. Webshopen som "jeg" kjøpte skjemen hos, kom jo med det gode rådet til å bare kjøpe ny? God service eller, med tanke på at iiyama faktisk har 3 års garanti? :whistle: Men nå har de lovet å skjerpe seg (nevnt i en annen tråd) og tråden gjelder jo ikke dem heller, så da nevner jeg ikke navn.

Powermill.se har service på disse skjermene i Norge og Sverige og har lovet meg bytteskjerm så snart de fikk inn en ny. Dette nærmer seg nå 4 måneder siden. Jeg purret for 6 uker siden for da hadde det ikke skjedd noe i saken. Da presset de saken fremover, men ingenting har skjedd så langt.

Jeg er rimelig misfornøyd med tingenes tilstand. Men vet ikke hva jeg skal gjøre. Men jeg kommer fremover til å handle mer etablerte merker og lukter ikke på iiyama en gang til.

Eneste som taler i Powermill/iiyama sitt forsvar er at de faktisk har lovet meg en låneskjerm til de klarer å skaffe en 20" skjerm som skal erstatte min ødelagte. Men jeg har ikke spesielt lyst til å ha en 17" skjerm på pulten, så det har jeg høflig avslått. Har selv en god nok 19" skjerm, så jeg gidder ikke å stresse med retur og sånt på en liten låneskjerm.

Siden dette ikke er et "forbrukerkjøp", lurer jeg egentlig på hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel den største ulempen med "bedriftskjøp", man sparer noen kroner er og da,

men når noe skjer ...

da kan man ikke trekke frem *forbruker*kjøps-loven eller vise til *forbruker* garantier.

Normalt, vil det være *selgers* ansvar ovenfor kunden å stille en reserveskjerm tilgjengelig,

og det er normalt *selger* som er kontaktledd for *forbruker*.

Lette litt på sidene til Iiyama , for å se om garantivilkårene deres var tilgjengelige, uten hell.

Fant bare telefonnr. til en kjent webshop i Søndre Kullerød ....

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...