kbekul Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 hallo ! eg skal ha norsk tentamen på tirsdag og har valget mellom mangen forskjellige sjangrer som er: lesarinnlegg, debattinnlegg, utgreiing, artikkel, informativ og/eller argumenterande, kåseri, essay, bok- og filmmelding, reportasje, intervju, biografisk tekst/portrett. Hefter heiter forresten: "Det er håpløst og vi gir oss ikke". noken som har et forslag til ka sjanger eg kan velge og kansje noken har et eksempel til meg ? Takk Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 noken som har et forslag ??? Lenke til kommentar
OHell Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Skriv et kåseri om barne-tv eller no lignende. Lenke til kommentar
Sorbon Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Artikkel synes i hvert fall jeg er lettest... Artikkel om krigen i Irak? Artikkel om Saddam Hussein og din mening om ham? Artikkel om karikatur tegningene som herjet for en stund tilbake? Artikkel om fotball? Artikkel om et dataspill? Artikkel om politikken her i Norge? Artikkel om Bush? Artikkel om global oppvarming? Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 takker for alle svar noken som kunne vært så snill å skrive litt kjennetegn til sjangrene ? eller ihvertfall noken av de Lenke til kommentar
kdog Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 takker for alle svar noken som kunne vært så snill å skrive litt kjennetegn til sjangrene ? eller ihvertfall noken av de 7366008[/snapback] Du vil helst lese det på forumet, fremfor å faktisk bla opp i norskboka? Norsktentamen og norsk tentamen er ikke nødvendigvis det samme, forresten. Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 grådig så nøyaktig du måtte vere då norsklærer eller ? tenkte berre at eg kunne spørre noken folk om de kunne hjelpe meg med det .. stod ikkje så masse i boka om kjennetegna til artikkel f.eks... Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 www.puggandplay.com bruker jeg når jeg er usikker på hvordan forskjellige sjangere skrives : ) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 grådig så nøyaktig du måtte vere då norsklærer eller ? 7370689[/snapback] Nei, jeg ville bare utnytte muligheten til å prike litt i en tråd det faktisk kunne være nyttig. Norske sammensatte ord skrives nøyaktig slik det uttales, i ett ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå