Gå til innhold

Lagre nett-TV film


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke dette litt på kant med nrk's retningslinjer? ikke at jeg har lest de altså, men tror det er en grunn til at sendingene streames, og ikke kan lastes ned i et hendig avi-format..

 

en dårlig løsning ville vært å videofilme pc-skjermen mens du spiller at filmen - en bedre løsning er nok å bruke programmer som det du nevner. Kanskje google har mer info?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

NetTransport

Da kommer de ut som WMV-filer som du ikke kan spole i. Altså bittelitt begrenset, men ikke verre enn at du ser hele sendingen. Det er også vanskelig å konvertere dem. Men det er eneste fornuftige måten å gjøre det på.

 

Og det er heller ikke noen påtvungen registrering på nrk.no/nett-tv, så jeg ikke godtatt noen eventuelle retningslinjer der som hindrer meg i å laste ned en stream.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
NetTransport

Da kommer de ut som WMV-filer som du ikke kan spole i. Altså bittelitt begrenset, men ikke verre enn at du ser hele sendingen. Det er også vanskelig å konvertere dem. Men det er eneste fornuftige måten å gjøre det på.

7371677[/snapback]

 

Prøvde å laste ned det programmet, men finner ingen forståelig bruksanvisning? Får åpnet programmet, men hvordan får man lagret fra nett-tv? :hmm:

Lenke til kommentar
NetTransport

Da kommer de ut som WMV-filer som du ikke kan spole i. Altså bittelitt begrenset, men ikke verre enn at du ser hele sendingen. Det er også vanskelig å konvertere dem. Men det er eneste fornuftige måten å gjøre det på.

7371677[/snapback]

Prøvde å laste ned det programmet, men finner ingen forståelig bruksanvisning? Får åpnet programmet, men hvordan får man lagret fra nett-tv? :hmm:

7477395[/snapback]

Trykk på 'New' og så limer du inn URL'en til filmen i URL-ruten.

URL'en til filmen kan du finne ved å høyreklikke på filmruten mens den spille og velge Egenskaper eller noe sånt. Der finner du mest sannsynlig en lang URL som du merker og kopierer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg fått til å lagre deler av programmer med wm recorder. Får bare lagret 10 minutter i demoversjonen. Det jeg lurer på nå er om det går an å starte opptaket et stykke ut i programmet? Når jeg limer inn url'en starter den automatisk på begynnelsen. Har prøvd auto-opptak, men da starter ikke wm recorder :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...