Gå til innhold

Høyfrekvent bass lyd?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har kjøpt meg Creative X-fi Elite Pro, som kjører Creative Gigaworks S750.

Tingen er at når jeg hørrer på musikk ser film, uansett bare det er lyd.

Så hører jeg en lyd når det er bass, feks istedet for at det vibrerer, så er som om bassen kommer ut i diskantene og.

Virker som at lydkorte ikke "dirigerer" bassfrekvenser til subben og diskanter til sattelittene.

En annen ting er at når jeg hører på musikk, og når det er høyfrekvente lyder, så virke det som om volumet stiger, og når det liksom "går hardt får sangen" så senkes volumet igjen.

Sånn at disktantene blir skarpe. ganske irriterende.

Noen som vet hva som er problemet?

Ja, jeg vet jeg ikke klarte å formulere det godt, men er vanskelig å forklare.

Mvh

Ole Morten Skogen

Endret av Ole12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Så hører jeg en lyd når det er bass, feks istedet for at det vibrerer, så er som om bassen kommer ut i diskantene og.

Virker som at lydkorte ikke "dirigerer" bassfrekvenser til subben og diskanter til sattelittene.

En annen ting er at når jeg hører på musikk, og når det er høyfrekvente lyder, så virke det som om volumet stiger, og når det liksom "går hardt får sangen" så senkes volumet igjen.

Mvh

Ole Morten Skogen

7363799[/snapback]

Problemet ligger sannsynligvis i høyttalersettet. Evt. må du bruke programvaren til x-fi til å sette riktig delefrekvens til mellom sub og satelliter, alt ettersom. (Jeg kjenner ikke til høyttalersettet selv, så forslaget er kun generelt ment)

Lenke til kommentar

Hei..

Det med at lyden senkes og stiges av seg selv når du hører på musikk er en instilling som heter SMC.. eller smart volum control. Den stiller opp og ned lyden ettersom hva den trur er bra eller for høyt for høytalerene dine ettersom hvor mye lyd som blir spilt av i sangen.

Det kan du bare skru av i controllpanelet.

Lenke til kommentar
Heisann.

Mvh

Ole Morten Skogen

7363799[/snapback]

Problemet ligger sannsynligvis i høyttalersettet. Evt. må du bruke programvaren til x-fi til å sette riktig delefrekvens til mellom sub og satelliter, alt ettersom. (Jeg kjenner ikke til høyttalersettet selv, så forslaget er kun generelt ment)

7363989[/snapback]

Jeg vet hva du mener, men jeg finner ikke noen sånne instillinger. Har leta mye etter det.

Hei..

Det med at lyden senkes og stiges av seg selv når du hører på musikk er en instilling som heter SMC.. eller smart volum control.  Den stiller opp og ned lyden ettersom hva den trur er bra eller for høyt for høytalerene dine ettersom hvor mye lyd som blir spilt av i sangen.

7364057[/snapback]

Det samme trudde jeg, men var vist ikke det heller:S

Lenke til kommentar

Forresten når får jeg ikke gjort en dritt i instillingene.

Når jeg starter hvilket-som-helst program t creative x-fi så kommer det opp:

The audio device supported by this application is not detected.

The application will exit.

Har avinstallert driverne, kjørt Driver Cleaner Pro. Og installert på ny.

Samme problemet da og.

Men lyd er det for det om.

Hmmm.

Får ikke brukt Breakout boksen heller. 24-bit Crystaliser, og CMSS-3D lyyser på den.

Men får ikke justert noen ting på den:S

Endret av Ole12
Lenke til kommentar
Jeg vet hva du mener, men jeg finner ikke noen sånne instillinger. Har leta mye etter det.

Du må justere det gjennom bloatware-panelet til creative. Til nesten alt annet slipper du unna med det lille panelet.

Hei..

Det med at lyden senkes og stiges av seg selv når du hører på musikk er en instilling som heter SMC.. eller smart volum control.  Den stiller opp og ned lyden ettersom hva den trur er bra eller for høyt for høytalerene dine ettersom hvor mye lyd som blir spilt av i sangen.

7364057[/snapback]

Det samme trudde jeg, men var vist ikke det heller:S

7364182[/snapback]

Joda, den er der et sted. SVM heter det. Husker ikke i farten om den kun eksisterer i entertainment modus eller om den også kan justeres under de andre modusene.

Endret av magnum44
Lenke til kommentar

Nå, når Creative programmene ikke fungere (vil ikke starte opp, som jeg sier i noen innlegg ovenfor) så har jeg ikke den "basslyden" lengre, og diskaten er normal. Men når jeg skrur opp lyden, må så blir lyden forvrengt:S

EDIT: Problemet er fikser, jeg formaterte dataen så forsvant "bass" lyden i satelittene. :!:

Og jeg kjører nå uten CMSS-3D og 24bit Crystalyzeren, og da får jeg ikke den skarpe diskanten :D :!:

Endret av Ole12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...