Gå til innhold

installere MAC OSX på Intel-basert laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple ønsker ikke at OS X skal legges inn på andre maskiner enn de Apple selv har laget. Det står også i brukeravtalen når du instalerer OS X.

 

edit: Etter diskusjon internt har vi besluttet at tråden kan åpnes. Tråden bryter ikke med norsk lov, og heller ikke mot retningslinjene her på forumet.

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke få det beste fra to verdener?

 

Har installert OSX på min maskin og det gikk veldig fint. Det eneste som var problemet var drivere, ellers fungerte OSX svært bra. Har kun SS2 så da får jeg ikke fullt utbytte av maskinvaren min.

 

 

Det er ihvertfall en grunn til at Apple vil låse OSX til Macintosh for å si det sånn. (Hint: Penger)

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hvorfor skal man ikke få det beste fra to verdener?

 

Har installert OSX på min maskin og det gikk veldig fint. Det eneste som var problemet var drivere, ellers fungerte OSX svært bra. Har kun SS2 så da får jeg ikke fullt utbytte av maskinvaren min.

 

 

Det er ihvertfall en grunn til at Apple vil låse OSX til Macintosh  for å si det sånn. (Hint: Penger)

 

7412357[/snapback]

VIl ikke si at Windows er noe spesielt bra i PC-verdenen hvis det er det du tenker på... :) Ja penger er nok også med i bildet der ja, men vi får jaffal noe igjen for det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Windows er ikke bra? Nei. Det er jo rart 87% bruker det da...

 

"men vi får jaffal noe igjen for det"

 

:hmm: Du mener vi som bruker Windows ikke får noe tilbake? Jeg vet iallefall en ting vi får; Valgfrihet!

7414147[/snapback]

87% bruker det fordi da det kom så var det det billigste på markedet. Dere som bruker Windows får ikke valgfrihet. De som bruker PC får valgfrihet. Windows og PC er ikke det samme.

Lenke til kommentar

Er Bootcamp en "hack"? ja. Lovlig? ja.

 

Er OSX på pc "hack"? ja. Lovlig? nei.

 

Så har vi da også mulighet til Linux (noe som vi foresten alltid har hatt).

 

Jeg bruker begge (Windows og Mac OS X) og begge virker fint. Men skal jeg være ærlig foretrekker jeg macen... :p

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Er OSX på pc "hack"? ja. Lovlig? nei.

 

Lovlig? Ja, hvis du har gyldig lisens. Norsk lov kommer før ønsketenkingen om at deres programvare kun skal brukes på "deres" maskinvare.

7415661[/snapback]

 

Det står klart og tydelig i avtalen til Apple at man har ikke lov til å installere Mac OS X på annet en Apples egne maskiner. Bryter man dette, bryter man loven. For å få denne "lisensen" må du si ja til dette, ellers ingen lisens.

Lenke til kommentar
Det står klart og tydelig i avtalen til Apple at man har ikke lov til å installere Mac OS X på annet en Apples egne maskiner. Bryter man dette, bryter man loven. For å få denne "lisensen" må du si ja til dette, ellers ingen lisens.

7416011[/snapback]

Det er jo nettopp det man ikke gjør!

 

Man bryter ikke loven fordi man bryter et punkt i en lisensavtale som ikke ifølger norsk lov. :roll:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...